Hoofdstuk 31

49 9 2
                                    

P.O.V: Tess

Ik zit nu op een WACHT stoel, in de WACHT kamer, te WACHTEN op informatie van Kate, maar dat WACHTEN duurt wel heel erg lang. Weetje waarom ik altijd te laat kom? Ik heb geen zin om te WACHTEN. Want WACHTEN is een stom en in dit geval zenuwslopend woord + ding. Kunnen ze niet gewoon de tijd doorspoelen. Een soort koepel waardoor al het tijd daarin door gespoeld word! Dat moet komen! Ik zucht en leg mijn hoofd op Liam zijn schouder. 'Gaat het?' Liam kijkt me vragend aan. Ik schud mijn hoofd op zijn schouder, 'ik haat het woord en ding wachten' mompel ik. 'Dat weten we' grinnikt Liam. 'Niet grinniken' mopper ik. 'Oke, oke. Rustig' hij haalt zijn hand door mijn haren en trekt me wat dichter tegen me aan. 'Het komt wel goed zussie'. 'Dat hoop ik met heel mijn hart. Kate is 1 van de mensen die ik het meest nodig heb om mezelf te kunnen zijn' fluister ik. 'Dat weet ik, zussie. Ze zou jullie niet zo snel in de steek laten echt niet' Liam plaats een kus op mijn hoofd.

'Jongens wat doen jullie hier?' ik schiet uit mijn gedachtes door de opeens verbaasde en geschrokken stem van... Zoë. Nash staat naast haar. 'Zoë! Je wilt niet weten wat er is gebeurt, bloed en bloed en omg' Maddy begint te huilen. 'Hé wat?' Zoë kijkt verbaasd naar mij. 'Er is wat met Kate gebeurt' mompel ik stilletjes. 'Wat? Wat is er gebeurt?!' Zoë kijkt geschrokken naar Liam. 'Dat weet ik niet, Maddy vond haar' antwoord Liam rustig. 'Waarom kan je zo rustig zijn?' huilend kijk ik naar mijn broer. 'Sst Tess, het komt wel goed. Kate is sterk' antwoord Liam. Op dat moment barst Louis in huilen uit. 'Mijn zusje' huilt hij. Zoë loopt op hem af en trekt hem in een knuffel. 'Maddy wat is er gebeurt?'. 'Kate, ze lag met een bebloedde pols op de grond' snikt ze. 'Nee, dat meen je niet!' roepen we allemaal. 'Ja' snikt Maddy. Isis trekt haar in een knuffel. Lijkbleek staren we elkaar aan. Ze snijd zichzelf? Het nieuws komt als een bom binnen. Ik had het MOETEN weten. Ik had er voor haar moeten zijn! Waarom wist ik het niet?! Ik sta op en loop weg met de mededeling dat ik eventjes naar buiten ga. Rust, ik moet nu echt even rust hebben en alles van de afgelopen weken op een rijtje zetten.

Eerst 5sos, toen mijn ontdekking dat ik op meisjes val, ''Date'' met Jackie, de zoen met Jackie, Dylan, Nash en dan ook nog eens Kate. Wat gaat er nog allemaal wel niet gebeuren! Hoe moet ik me nog staand houden. Ik heb nog maar een paar dagen om Maddy te overtuigen dat ze weer met Dylan een relatie moet hebben, ik moet nog een keer met Jackie gaan praten wat, hoop ik, niet tot een ruzie moet komen, ik moet nog een keer met iedereen iets leuks gaan doen, ik moet mijn onzekerheid overwinnen, ik moet nog van alles doen! Oke Tess rustig, het moet eerst goed gaan met iedereen voordat je met iets verder kan gaan. Het leven moet niet perfect zijn. Oke voor mij wel, maar dat is het niet. Dat weet je dondersgoed. Urgh, waarom praat ik tegen mezelf. Ik sta op maar stoot mijn hoofd tegen een plantenbak. Het zal ook wel eens niet. Ik wrijf even over mijn hoofd maar loop dan al snel met grote passen terug naar de WACHTkamer waar we stonden/zaten te WACHTEN. 'En?' vraag ik als ik weer plaats neem naast Liam. Hij schud zijn hoofd. Iedereen was gelukkig al een klein beetje rustiger geworden. 'Tess' Liam kijkt me vragend aan. Ik draai mijn hoofd naar hem toe waardoor ik hem aan kijk. 'Luister, ik hou van je dat weet je he?' begint hij. Van binnen voel ik een knoop in mijn maag onstaan. Voorzichtig knik ik. 'Wil je me alsjeblieft vertellen wat je zo dwars zit, je bent jezelf niet meer. Ik zie het aan je, je ogen staan zo... Zo onrustig alsof je bang bent voor iets' Liam kijkt me bezorgd aan. 'Dat zie je dan verkeerd Liam' auch, dit doet zoveel pijn. Liegen tegen mijn broer de me altijd en overal al bij helpt. Waar begin ik aan? Aan het zorgen dat ik mijn vrienden behoud en mijn broer behoud. Als ze er achter kwamen dat ik lesbienne ben dan heb ik een groot probleem en dan? Ik kan altijd nog vluchten, naar Nash. Hij weet er van maar... Zouden ze er dan niet achter komen? Ik zucht en draai me weer terug naar voren. Ik staar naar de witte muur.

'Familie en vrienden van Kate Tomlinson?'

Ff soort van opvul hoofdstuk. ''Kate

The SupriseWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu