'Familie en vrienden van Kate Tomlinson?'
Pov. Maddy
Louis staat meteen op. "Ja dat zijn wij." Zegt hij. De dokter kijkt ons stuk voor stuk aan. Dan begint hij te vertellen.
"Ik heb goed en slecht nieuws." Ik zoek naar Ashton's hand en pak hem vast. Hij geeft er een geruststellend kneepje in. Ik kruip dichter tegen hem aan wachtend tot de langdradige dokter begint te praten.
"Het goede nieuws is dat het goed gaat met Kate." De gang wordt gevuld met gezucht. Ik krijg er toch een klein glimlachje van, maar die verdwijnt meteen weer als de dokter verder gaat met slecht nieuws.
"Kate ligt in een lichte coma." Mijn hart slaat een slag over. Coma. Kate ligt in coma. Wel een lichte coma, maar alsnog.
"Ik moet even naar buiten." Mompel ik. Ik laat Ashton's hand los en ren naar buiten.De witte muren van het ziekenhuis flitsen aan me voorbij. In een rap tempo ben ik buiten. Ik haal nog eens diep adem en ren verder. Geen idee waar heen. Gewoon weg van het ziekenhuis. Weg van iedereen.
--
Na weet ik veel hoelang rennen val ik neer tegen een boom. Ik leg mijn hoofd in mijn handen en begin te huilen. Ik had moeten weten dat er iets met Kate was. Voelde ze zich echt zo slecht? Wat heeft haar zo erg gekweld? Was het iemand? Was het juist dat er niemand was? Heen idee. Te veel vragen.
Mijn telefoon begint in mijn zak te trillen. Met bevende handen pak ik hem.
Nialler😂😆❤ belt u
Ik druk op negeren. Bijna meteen verschijnt er een andere oproep in mijn scherm.
Ashy💕😍💋 belt u
Weer druk ik op negeren. Ik besluit mijn telefoon maar gewoon weg te stoppen. Met benen die voelen als spaghetti sta ik op. Ik begin te lopen. Zoekend naar de route waarmee ik kwam.
Ik vind niks. Ik wil mijn telefoon pakken om iemand te bellen, maar ik wordt onderbroken door een bekende stem."Hulp nodig?" Vraagt hij. Ik draai me in een ruk om. "Nee." Mompel ik. Hij loopt naar me toe en ik zet een stap naar achter. "Heb je het uitgemaakt met die jongen uit die boyband? Hij was niet goed voor je. Ik behandel je tenminste als een echte dame." Dylan kijkt me liefdevol aan. Het doet me niets meer. Ik ben niet meer verliefd op hem. "Punt een, het is GEEN boyband! En punt twee, hij behandelt me met respect en liefde. En als laatste, het is NIET uit." Snauw ik. Dylan gooit zijn handen in de lucht. Hij mompelt iets binnensmonds.
Ik draai me weer om. Ik begin te lopen, maar wordt vastgepakt bij mijn pols. "Zal ik je anders naar huis brengen?" Vraagt Dylan. Ik zucht. Wetend dat ik geen andere optie is. Ik knik en Dylan neemt me mee naar zijn auto.
--
"Bedankt voor de lift." Zeg ik snel. Ik stap de auto snel uit voordat Dylan nog iets kan zeggen. Ik haast me naar de voordeur. Ik bel aan en wacht tot de deur wordt geopend. De deur wordt geopend door Ashton. Zijn ogen worden groot. Ik sla mijn armen om hem heen en Ashton slaat zijn sterke armen om mij heen.
"Ik was zo ongerust!" Zegt hij ogelucht. "Sorry." Fluister ik. "Ik zie je later!" Roept Dylan. Ik negeer hem. Ik hoor de auto van Dylan wegrijden. Vervolgens pakt Ashton mijn kin beet. "Wie was die jongen?" Vraagt Ashton lipbijtend. Ik bloos. "Dylan." Antwoord ik bijna onhoorbaar. "Je ex?" Vraagt Ashton jaloers. Ik druk een kusje op zijn lippen. "Er is een rede waarom ik hem dumpte." Probeer ik hem gerust te stellen. "En die rede is?" Vraagt Ashton verder. Ik glimlach. "Ik leerde een leukere jongen kennen." Ashton grijnst. "Wat is er zo leuk aan die jongen?" Ik rol met mijn ogen. "Hij is lief, zorgzaam, getalenteerd, extreem knap, gespierd, schattig, knap en mijn lieve jigglypuff." Giechel ik. "Je zei twee keer knap." Grinnikt Ashton. Ik haal mijn schouders op. "Weet ik." Ashton drukt zijn lippen weer op die van mij. Hij neemt me wat meer mee naar binnen en sluit de voordeur. Ik ga met mijn hand door zijn krullen. Hij grijnst tegen mijn lippen aan.
"Waar is de rest eigenlijk?" Vraag ik terwijl ik mijn lippen van die van hem verwijder. Ashton's ogen worden groot. "Shit." Mompelt hij. Hij laat mijn heupen los en pakt zijn telefoon. "Even zeggen dat je weer hier bent. Ze waren je aan het zoeken." Giechelt hij. (Dayumn ik zou echt een moord doen om Ashton's giechel live te horen.)
Terwijl Ashton de rest inlicht ren ik naar boven. Ik sprint naar mijn kamer gevolgd door de badkamer en kleed me uit. Ik stap onder de douche en was mezelf. Dylan heeft me aangeraakt. Grose.
Als ik klaar ben kleed ik me aan. Ik sla een handdoek om me heen en stap mijn kamer binnen. Daar zit Ashton. Hij kijkt me met grote ogen aan. Ik bloos en wil terug mijn kamer inlopen, maar Ashton houdt me tegen. "Ik ga al. Ik wou alleen zeggen dat we vanavond een date hebben." Voor ik nog iets kan zeggen verdwijnt Ashton uit mijn kamer. Ik zucht en loop naar mijn kast.
Ik zoek naar een jurkje. Normaal zou Kate me helpen. Ik knipper met mijn ogen om mijn tranen tegen te houden.
Na langer zoeken dan normaal vind ik een leuke outfit. Een donkerrood strapless jurkje. Het zit vanboven strak en rond mijn middel wordt het losser. Ik draag er een riempje bij en een zwart leren jasje. Daaronder draag ik zwarte hakken. Mijn haar heb ik gestyled. Het is iets anders dan mijn normaal krullende haar. Ik heb mijn make-up simpel gehouden. Een make-up wonder kun je me niet noemen. Kate deed mijn make-up altijd. Weer knipper ik met mijn ogen. Het komt allemaal goed met Kate. Kate is sterk. Ze kan dit.
Ik strijk mijn jurkje glad. Die date met Ashton zal me goed doen.
-_-_-_-_-_-
Wat voor A/N moet ik gebruiken?
Ik heb geen inspiratie :(((
JE LEEST
The Suprise
FanfictionKate, Esmée, Isis, Maddy, Tess en Zoe zijn zes beste vriendinnen. Esmée & Zoe zijn twins, maar Maddy & Isis ook. Ze hebben allemaal een 1D brother. Maddy & Isis zijn de zusjes van Niall, Esmée & Zoe zijn de zusjes van Harry, Kate is Louis zusje en T...