Love Happens (Niall Horan) ~ Chapter 13

3.7K 103 4
                                    

Niall's POV

Ik stopte mijn handen nog veder weg in mijn jaszakken en trok de capuchon over mijn hoofd.

De regen was inmiddels minder geworden, dus ik vervolgde mijn weg vanaf het cafe terug naar Evi's huis.

Nadat ik met een paar bekenden wat gedronken had, kwam ik tot een soort inkeer en bedacht me dat het niet eerlijk was om de anderen in de rommel achter te laten. Ik wilde eigenlijk eerst niet terug, omdat ik zeker wist dat Jessy enorm kwaad op me zou zijn, maar misschien zou ze een beetje bijtrekken als ik wat lekkers meenam.

Ik sjokte langs de bakker en nam een paar warme croissants en afbakbroodjes mee. Ik betaalde, weigerde het wisselgeld en sloeg het tasje om mijn pols.

Toen ik de winkel weer uit liep, stopte de regen en begon de zon lichtjes te schijnen.

Mijn mondhoeken krulden zich langzaam omhoog, bij het voelen van de warme stralen op mijn natte huid. Ik begon een liedje te neuriën en versnelde mijn pas. Toen het grote huis weer in zicht kwam, sloeg mijn vrolijke bui weer om in een sombere maar vooral norse uitdrukking op mijn gezicht. Ik stapte over het tuinhekje en sjokte naar de deur.

Met toch wel licht trillende handen duwde ik de deurbel snel in. Er klonken gezellige geluiden vanuit het huis en al snel opende Evi de voordeur. 'Sorry Eef.. Het was niet eerlijk om zomaar weg te gaan...' Evi keek me argwanend aan maar maakte toch de weg vrij.

Ik glimlachte soepel en hield het tasje omhoog. 'Ik heb broodjes gehaald?' zei ik op vragende toon. Ze glimlachte en wees naar de woonkamer.

Ik keek om het hoekje terwijl ik mijn natte jas en schoenen uitdeed.

Aan de tafel was het een gezellige drukte.

De geur van broodjes en warme koffie drong mijn neusgaten in. Twijfelend liep ik met het tasje de kamer in. 'Hi Guys' Ik probeerde Jessy's blik te ontwijken, niet dat ze veel oog voor mij had. Harry zat dicht naast haar en Jessy had haar benen over zijn benen heen geslagen. Vol afschuw keek ik naar het koppel.

Ik zou blij moeten zijn voor Jessy. Ze is mijn zusje, en nu gelukkig met een van mijn beste vrienden. Het probleem was echter dat ik zelf een oogje op Jessy had, maar dat niet durfde toe te geven.

Zayn maakte plaats en liet mij aan tafel schuiven.

Zonder veel te praten at ik mijn lunch en schoof daarna weer van mijn stoel.

Ik sjokte naar de keuken en begon aan de enorme afwas. Het huis was veder al aardig opgeruimd, dus veel meer kon ik ook niet doen.

Nadat ik een paar minuten alleen in de keuken stond, kwam er iemand aangelopen. Met een schuin oog keek ik over mijn schouder en merkte Jessy op. Van schrik liet ik de afwasborstel in het sop plonsen en keek haar kant op. Het sop zat in mijn haarpunten en zelfs in mijn kleding, maar het maakte me niet uit. 'Niet handig, Nialler..' fluisterde Jessy.

Ze liep op me af en veegde met haar hand het sop het mijn kruin.

Ik voelde een vlinder-bom in mijn maag ontploffen waardoor en honderden vlinders in mijn buik rondhingen.

Ik grinnikte verlegen en duwde haar hand weg. 'Het spijt me...' begon ze zachtjes.

Ik haalde mijn schouders op en keek omlaag. 'Jij bent gek op Harry en zo te zien vind hij jou ook wel leuk...' stammelde ik.

Jessy knikte en duwde verlegen een haarlok achter haar oor. 'Maar ik wil niet dat wij hierdoor veranderen!' zei ze snel.

Ik knikte begrijpend maar draaide toch mijn hoofd weg.

Ik wilde dolgraag weer die band met Jessy als een jaar geleden, maar ik wist dat het me niet zou lukken. Elk moment van de dag zou ik erop gewezen worden dat Jessy gelukkiger is met een ander... Met mijn beste vriend...

Ik knikte en sperde mijn armen. Jessy deed een stap naar mij toe en sloeg haar armen om me heen. Ik verborg mijn hoofd in haar nek.

'Ik heb je gemist!' zuchtte ik luid. Ik hoorde Jessy snikken, maar dacht dat het misschien verbeelding was. '...En als jij gelukkig bent met Harry, dan ben ik gelukkig voor jou!' maakte ik snel mijn zin af. Jessy maakte zich van mij los en zuchtte. Ze liep terug naar de woonkamerdeur en keek nog snel achterom. 'Demi mag blij zijn met een jongen als jou...'

Ik knikte en draaide me weg toen Jessy de kamer weer in liep.

Ik sloot mijn ogen en zuchtte. Ineens opende ik ze weer en liet de afwasborstel opnieuw in het water plonzen. Wacht! Demi!?  Hoe wist Jessy dat !?

[[A/N]] Oeeeeeeps...

Hihiii. Happymeeeeeee (:

[[A/N]]

Love Happens  - ft. Niall Horan (Vervolg op I'm Right Here)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu