Ny rideskole, nye venner? NOT!!
Vi gikk inn på salrommet for og se på utstyret til hestene vi skulle ri fremover. "Der henger Tinker Bell sitt utstyr" sa Anna til Maria og pekte. Maria gikk bort for og se. "Så hvor mange rir hestene samtidig som Maria og Malin?" Spurte mamma. "Eh...på Ramona blir det tre stykker og på Tinker Bell er det bare Maria og av og til min brors kone da hun eier henne" sa Anna. "Der Malin er Ramona sitt utstyr" sa en glad Anna og pekte. Jeg gikk rett bort for og begynne og se. Kvalitets utstyr altså:-)"Dette er Ramona" sa Anna og stilte seg ved en boks. Jeg gikk bort og så ansiktet til den fineste ponnien jeg har sett. Hun var mørk brun og hvit. Hun hadde store svarte øyne som lyste av snillhet. Jeg var helt oppslukt av ponnien at jeg ikke hørte eller så noe før mamma "vi går på kontoret for og diskutere pris. Dere kan bare være her dere" sa mamma og gikk sammen med Anna ut. Hoppa stakk hodet ut av boks døra og jeg strakte forsiktig ut hånden for og kose med henne. Jeg ble så oppslukt av hoppa at jeg ikke hørte at det kom en gjeng med jenter bort. "Ehhhh.....hva tror du at du gjør?!!" Sa den såkalte lederen i gruppa. Hun hadde lyst hår, blå øyne, ett ogentlig bitch ansikt og hun var lang og slank. "Hilser på Ramona" sa jeg. "Vel Ramona er min forhest!!!" Ropte hun av sinne. De to andre så helt forskrekket ut. Jeg så at Anna og mamma var tilbake og Anna fulgte utrolig godt med men den stygge jenta hadde ikke lagt merke til henne enda. "Vel det er min for ponni også" sa jeg nervøst. "JA SERLIG SOM OM LILLE STYGGE DU SKAL KLARE OG RI DENNE HOPPA?!!! Du kan bare pelle deg hjem og si at du ikke vil gå her mer!! RAMONA ER MIN FOR PONNI KJØNNER DU DET??!!!!!" Ropte jenta midt i ansiktet mitt. Jeg så irritert bort på henne. Ingen messer med meg. Jeg hadde tenker og gi henne en riktig samling med stygge ord hadde det ikke vært for at Anna kom opp bak dem. "Amanda, hva driver du med?" Sa Anna mildt som om hun ville spørre om en tjeneste eller noe. "Ingenting bare ønsker denne jenta velkommen" sa hun. "Ja for det var nemmerlig IKKE det JEG hørte nå nettop!!!" Sa hun strengt. "Mitt kontor nå!!" Sa Anna og gikk fort inn på kontoret sitt. De to andre jentene gikk sin veg og jeg stod der alene igjen. "Hei...vennen jeg kjønner dette ikke var så morsomt men jeg har en overaskelse til deg!" Sa mamma. Hun tok meg med ut i gangen og inn i privat stallen. "Sunniva!" Ropte hun høyt. Jeg frøs til is. Mener du det? Er Sunniva her? Jenta som alltid var på rideleirene bare fordi jeg skulle komme. Jenta spratt ut av en boks og kom stormende mot meg. "Åh, som jeg var savnet deg!" Sa hun og smilte søtt.