21

38 3 3
                                    

Nytt liv
Andreas svingte bilen inn en lang grusveg. Vi kjørte forbi en del hus og inn enda en veg da det var ett kryss. Vi kjørte litt til og helt innerst stoppet han ved gården. Det var en stor garage og ett lite fjøs. Huset var stort og hvitt med ingangsparti på midten sånn typisk norsk hus. "Da er vi fremme jenter" sa han. Turen var lang og vi måtte ta ferga over. Vi skal liksom bo på en stor øy så det er ikke så rart.

"Bare gå inn dere så skal jeg ta med bagarsen deres" sa Andreas. Vi nikket og gikk mot trappa. Jeg var nærvøs. Vi åpnet døra og en svart liten elghund kom løpende i passe fart mot oss. Hun bjeffet ikke hun var bare nysjerrig. Etter henne kom en mann. Han så mer ut som 35 år kanskje? Han hadde brunt hår og mørke grønne øyne. Håret var ikke så mørkt han hadde ett smittende stort og vart smil og han kom mot oss og klemte oss. Begge to samtidig.
"Gud jeg har savnet dere" sa han og lo en kort latter. Vi trådde inn i gangen og tok av oss sko og jakker. Lasse stakk hodet ut døra. "Hvordan var den nye bilen min og kjøre Andreas?" Spurte han. "Kjempe god men kjører du meg hjem?" Spurte ham. "Ja klart men ikke med en gang vil du komme inn?" Spurte han. Etter noen sekunder var Andreas inne i gangen med bagarsen vår med seg.

"Jeg ser dere har hilst på tispa mi? Hun heter lykke og er sikkert veldig glad for at dere har kommet!" Sa Lasse og viste veg. Huset var utrolig stort så jeg skjønner at det er kjedelig og bo her alene. I første etagen var det ett bad, stor stue med spisestue ved siden av, kjøkken, gang og vaskerom. Nor vi hadde sett på alle rommene der så gikk vi opp.

Trappa var lang og hvitmalt. I toppen kom vi til en dør. På den andre siden av døra skjules ett nytt bad. Neste rom var visst gjesterommet. Det var stort og fint med en hvitmalt kommode og en stor dobbelseng. Senga var red på og vinduet var oppe. Hang en del bilder ovenfor senga og en tavle man skriver med kritt på. Ett nattbord ved siden av senga med blader og lys. (Bildet under)

"Her pleide søsteren til Andreas og sove før" sa han og smilte

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Her pleide søsteren til Andreas og sove før" sa han og smilte. Så lukket vi døra og gikk til neste soverom.

Neste soverom var mellomstort og gråmalt. Lys grå. Senga var en stor dobbelseng med to store vindu rundt senga(?) hvite gardiner og svart, grå & hvitt sengeklær. Sengklærne var lagt til som en profesjonell slik dynen ligger på butikker. Gulvet var mørkebrunt og hadde en svart matte dekket med noen hvite store prikker. Nattbord ved siden av senga og kommode med TV i den andre enden tvers over for senga. Ved siden av døråpningen var det ett stort hvitt klesskap og på den andre siden av døra var det en liten hvit "pynte" soffa.
(Bildet under)

"Dette er mitt soverom" sa Lasse

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Dette er mitt soverom" sa Lasse. "Om det er noe så fin er dere meg her" sa han med en mild stemme.

Vi lukket døra og gikk videre til neste rom. Der på den hvite døra stod det "Maria's soverom" jeg gispet. Jeg var spent på hvordan det så ut. Maria åpnet døra i ett gisp. Senga var på en måte koblet sammen med en stor kommode med en del skuffer. Ett stort vindu gjorde at en del lys slapp inn og en pult var plassert ved siden av senga. Veggene var av en spesiell farge og på veggen ved siden av vinduet hang det ett stort speil og to små. Gulvet var praktfullt og en del av det var dekt av en matte. Stor svart matte med små hvite prikker. Ved siden av døråpningen stod det en kommode som var tilberegnet og ha TV på så der stod det en TV klar til bruk. Den andre siden av døråpningen hang det noen pene hvite knagger for og henne klær på. Og den siste delen av veggen på lang siden hang ett stort speil og en dør. (Bildet under)

 "Hvor går den døra inn?" Spurte jeg

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hvor går den døra inn?" Spurte jeg. "Altså da jeg fikk høre at dere skulle komme hadde jeg en god del penger etter at oversvømmelsen hadde øderlagt en god del verdi ting så jeg fikk forsikring og da holdt jeg på og pusse opp sp da tenkte jeg at dere kanskje trengte deres egne plass og være så dere begge har dør inn til deres egne TV stue. Men jeg har ordnet så dere kan lose fra innsiden av rommene deres" sa han. Maria var så glad at hun gråt. Lasse klemte henne. "Så bra du liker det!" Sa han omsorgsfullt. Vi gikk inn døra som førte inn til TV stua fra Marias rom.

TV stua var stor med en soffa og en stol. En stor pute som man kan kalle en Sokko sekk. To store hyller med både bøker og filmer. Ett vindu og to lamper. En stor fluffy matte og ett bord. (Bildet under)

Vi gikk videre til mitt soverom

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Vi gikk videre til mitt soverom. Jeg lukket øynene i det jeg satte foten inn. Det var større enn søstra mi sitt rom. Det var en stor hvitmalt seng med forskjellige farger på dynene. Ganske pene eligante vinduer med lange hvite gardiner. En stor hvit pult med mye rom til ting. Ett speil ved siden av det ene vinduet og et langt nattbord med en utrolig fin lampe. Jeg hadde en mellomstor falt skjerm hengende på veggen og en passe stir kommode på gulvet der det va flott filmer ogsånnt. Ved siden av tv'en var døra inn til TV stua og på den andre siden av tv'en var det en ganske fin og stor myk stol med saueskinn oppi. På andre siden av døråpningen var det ett stort fint klesskap med lys. Jeg åpnet og fikk se de mest brukte klærne mine pluss noen nye klær. Jeg hadde tårer i øynene da jeg slang meg rundt halsen på Lasse. "Tusen takk! Dette er det fineste rommet jeg har sett!" Sa jeg. (Bildet under)

 (Bildet under)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

ForlattWhere stories live. Discover now