11

40 2 2
                                    

"Opp og hopp jenter! Frokosten er på bordet!" Sa Lena. Eneste jeg rakk og se var armen som slang igjen døra. De andre sløvet med og komme seg ut. Jeg derimot tok med meg rideklærne og toalett mappa inn på badet i en fei og byttet om samtidig som jeg børstet håret og satte det opp i en hestehale så tok jeg på maskara og markerte brynene. Klart det ikke er nudvendig nor man er på rideleir men pytt sann jeg gjør jo det til vanlig uansett. Jeg låste opp døra og fikk se ett stykk trøtt gjeng. Jeg smatt på meg jogge skone og slamset meg bort til hovedhuset.

Axel, Jonathan og Henrik var alt kommet. En av dem plystret flørtende da jeg trådde inn. Jeg smilte for meg selv og satte meg på andre enden av bordet. "Så Malin hvor gammel sa du du var?" Spurte Henrik med en tullete stemme. "13 år..." Sa jeg litt usikkert. "Perfekt Axel!!" Sa Jonathan. Axel så rart på dem. "Du kjønner Malin, Axel er singel han kjønner du" forklarte Henrik. Jeg lo en kort latter. "Javel..å poenget er..." Presset jeg fram. "Uuu, hun har litt frekk het i seg det gjør vel bare deg mer tiltrukket eller hva Axel" han ble rød i kinnene og så med ett drepende blikk på dem begge. Heldigvis kom de andre og brøt alt.

"Okey, god morgen alle sammen! Først skal dere spise en hyggelig frokost sammen uten for mye lyd, Nor dere er ferdige kan dere gå tilbake til staburret og gjøre dere klare til en morgen i stallen mens både stall sjefer og ridelærer skal spise frokost så møtes vi i stallen klokka 9" sa Lena og så rundt bordet. Alle sa seg enige. "Bare og forsyne seg" sa hun og forsvant ut av rommet.

Jeg satt helt stille og spiste brødskiva mi. Plutselig merket jeg at Tiril satt ved siden av meg og så granskende på meg. Jeg fikk blikk kontakt med henne og vi startet og le. Sånnt har man venner til. Alle så på oss men vi klarte ikke slutte og le. Nor alle gikk tilbake til ig spise Igen klarte vi og roe oss. "Har du egen hest?" Spurte jeg Tiril. Hun nikket sakte. "Moren min har en kaldblods hoppe og jeg fikk en islandshest forrige måned på heil for" sa hun sakte. "Så morsomt" sa jeg tilbake.

Alle ble ferdige og spise og vi gikk tilbake til "huSet" vårt. Timen gikk fort og snart stod vi utenfor stallen med en splitter ny ridelærer fremfor oss og Lena. "Folkens dette er Vilda..hun er ridelæreren her. Slapp av hun biter IKKE." Sa Lena og lo. "Ja så jeg vet nyaktig hvem dere er og hvilke hester dere skal ri" sa hun og lo en kort latter. Damen hadde blå øyne og kort rødt hår som nådde henne til skuldrene.

"Alle sammen har vær sin hest" sa Lena. "Alle hestene her på gården har ett eget utstyrs skap...og de står på utstyrs rommet. Der, på døra på de henger det EN grime og leietau som dere skal bruke. Gå og hent det og kom tilbake." Sa Vilda. Jeg var den første som strømmet gjennom dørene og bort til skapet til hesten min. Det hang en blå grime med krystaller på den og den bærte ett gull skilt der det stod "not normal" på den ene siden og på den andre stod det Anormo. Jeg gikk ut igjen og ventet på at de andre skulle komme.

"Da henter vi dem" sa Vilda og gikk tvers gjennom stallen og ut på den andre siden. Så gikk vi bort til Hagen der de stod i. Den hvite araberen satte spring fart og galopperte mot oss. "Pass dere" sa Vilda litt høyt så det fikk alle til og skvette untatt meg....fordi dette var hesten jeg skulle ri...

ForlattDonde viven las historias. Descúbrelo ahora