13

37 2 4
                                    

Forgudelses følelse
Jeg så han i øynene. Trygghet spredte seg utover de spesielle øynene hans. Jeg smilte og han nikket sakte før han strakte hodet mot meg igjen. Jeg tok tøylene og leide han til midten. Alle de andre hadde startet og skritte på sporet for en stund siden. Jeg tok ut stigbøylene og strammet gjorten. Han stod helt stille hele tiden. Vilda kom bort til meg. Araber hingsten gikk litt skrekkslagent tilbake. "Hvordan klarte du det?!" Sa hun. Jeg trakk på skuldrene og snudde ryggen til henne. Jeg slang meg opp i salen og klappet han. Vilda så rart på meg.

"Da kan dere sette hestene i trav" sa Vilda. Vilda og Lena hadde delt opp alle sammen i to grupper. Den ene på utebanen og den andre i ridehallen. Jeg sjenklet han opp i trav. Han travet med lange skritt. "Lettrudning" sa hun. Araberen hadde så god trav. Jeg gikk automatisk opp og ned i jevn fart. "Fatt galopp" sa Vilda. Jeg fattet galopp med en gang. Jeg følte meg fri. Fri til og gjøre hva jeg ville.

"Så dere det som kjedde på timen i dag?!!" Sa en veldig oppgitt stemme på den andre siden av bordet. Alle satt og sanakket utenom meg. Tiril var på lenas kontor så hun spiste ikke nå. Jeg hadde en følelse av at de snakket om meg. "Det var helt klart ett triks det er umulig at noen kan gjøre noe sånnt hun har sikkert eid han før eller noe" sa jenta. Med det samme riste jeg meg med ett brak og gikk rasende ut. Hva feiler det folk for tiden? Jeg løp opp på rommet vårt og hev meg på senga. Jeg gråt ikke men hadde utrolig lyst. Hvorfor måtte de gi MEG denne hesten? Jeg satte meg opp i senga med mobilen i hendene. Jeg gikk inn på instagram. Jeg hadde to brukere en med private spam bilder og en hovedbruker. Jeg likte best og være på hovedbrukeren for der fulgte jeg flere.

Jeg så på følgerforespørslene. Axel, Jonatan og Henrik hadde sendt forespørsel. Jeg svarte ja til dem alle og sekunder etter hadde de alle tre likt alle bildene mine. Ikke det at jeg hadde så mange. Jeg overså det og skrudde av mobilen. Jeg la meg med hodet på puta og så opp i taket. Jeg lå og så opp i taket en god stund før det vibrerte i mobilen. Axel, Henrik og Jonatan hadde laget en gruppe på instagram med oss fire. Jeg undres hvorfor men la gå.

Henrik: hvordan går det Malin?

Meg: braaa? Er bare lei alt dramaet...

Axel: kjønner deg godt:-(

Jonatan: de andre er og hjelper til i stallen. Vi fikk fri siden vi stod på så hardt i går.

Meg: oki:-)

Henrik: siden du er den eneste jenta der oppe må det vel være kjedelig?

Meg: Jaaa..

Axel: kom ned til oss da:-)

Jonatan: ja bare kom:-p

Jeg smilte for meg selv. Hvilke gutter var de egt? Haha, litt snille da..

Jeg tok joggeskoene halvt om halvt på og stakk mobilen i bak lommen på shortsen. Jeg gikk fort ned trappa. Snudde meg for og se om noen så meg og hoppet inn døren lynsjapt. Guttene så rart på meg. de lo av meg men jeg følte meg ikke fløu.

"Hva?? Hahah" jeg klarte ikke la være og le av dem. "Du du skulle sett deg selv nor du kom inn!!" Nesten hylte Henrik av latter. De alle sammen satt i samme seng men de hadde tydeligvis holdt av en plass til meg. Nor vi endelig hadde ledd oss ferdig pekte Henrik på plassen ved siden av Axel. Jeg nikket og satte meg ned.

"Hva gjør dere?" Spurte jeg. "Vi ser på en serie" sa de. "Vil du se sammen med oss?" Spurte Axel og så meg i øynene. Vi satt ganske nært så jeg kunne se glimtene i øynene hans. Jeg nikket sakte uten og bryte blikk kontakten. Plutselig ble døra revet opp og både jeg og Axel så mot den. Det var Karl Magnus.

"Ehhh....Sorry hvis jeg forstyrrer jeg skal bare hente ehhh medisinen min..." Sa han og stresset seg gjennom rommet og hentet opp en liten boks fra bagen og nesten løp ut.

"Shit, han kommer til og si det til alle" sa jeg litt flau. "Ta det med ro Malin vi fikser det." Sa Jonatan.

Vi så på serien deres en stund og det var veldig morsomt. Vi hadde pratet litt mellom pausene og blitt godt kjent. Til tross for at min eneste venn her altsp Tiril forlot meg på en måte for og være med søstra mi så stoppet ikke det meg til og få nye venner det motiverer meg faktisk. Etter en stund måtte vi møtes ute på gårdsplassen. Det var midt på dagen og klokka Nærmet seg 4.

"Som dere vet så er det egt ridetime nå men vi bestemte oss for og bade med hestene senere i dag siden det er litt for varmt til og ri nå så dere er frie til og gjøre hva dere vil. Vær het klokka 6 presis om dere ikke er det så blir dere sendt inn på mitt kontor" sa hun strengt. Jeg så på guttene som jeg stod midt mellom. "Hva skal vi gjøre?" Spurte jeg. "Aha så du vil være med oss?" Spurte Henrik. Jeg nikket. "Vi kan gå oss en tur og få litt frisk luft" sa Axel. "God ide" sa Jonatan.

ForlattWhere stories live. Discover now