8

33 3 0
                                    

"Jenter jeg har noen dårlige nyheter til dere." Sa mamma med en gråtkvalt stemme. Jeg og Maria satt spent og ventet på hva som skulle bli sagt. Jeg syntes synd på mamma. Det så ut som om det var noe alvorlig viktig. "Jenter, jeg har aldri fortalt noe om faren deres sin slekt sant?" Sa hun og så på oss. Vi nikket. "Vel familien hans bor på en øy som heter Elebona" sa hun. Jeg så uforstående på henne. "Vel jeg har fått ett utrolig tilbud fra jobben om og reise til utlandet og undervise folk der som vil bli dyrlege siden jeg faktisk er kåret til en av Norges beste og jeg får ufattelig mye penger" sa hun med lange mellomrom. Jeg så ned på bordet. Skulle ikke vi liksom finne på noe morsomt sammen denne sommeren? "Og jeg vet vi skulle ha det utrolig morsomt sammen denne sommeren men jeg blir nødt og ta dette valget. Dere reiser og bor hos onkelen deres Lasse. Han er også dyrlege" sa hun og smilte. Jeg kjente tårene presset på. Maria så ut til og ikke bry seg. "Og skolen slutter på fredag og i dag er det onsdag? Sant? Ja og på fredag får dere sommerferie så tenkte vi at dere skulle reise til Lasse med en gang siden jeg må dra fredag klokka 19:00 men Lasse hadde ikke tid til og ta dere i mot før onsdag så da meldte jeg dere på rideleir!!" Sa mamma og smilte ett bredt smil. Nå kom smilet mitt fram. "Men ulempen er at det er på en stall dere aldri har vært på." Sa mamma. Jeg fikk hake slep.

"Så dere pakker til rideleiren i den ene baggen og i resten pakket dere til i sommer, dere skal jo bo der så møbler og sånnt blir også med" sa mamma og gikk ned. På en måte så flytter vi igjen.

ForlattWhere stories live. Discover now