29

36 3 1
                                    

Lord min Lord!
Jeg smurte meg inn med solkrem og hoppet i rideskone. I dag skulle det bli en vakker dag! Siden stallen Lord står på ikke har ridebane skal jeg ta med meg Lord hjem til bestemor på helga's undervisning. Det er nesten som en rideleir bare for en helg liksom. Vi får gratis siden sesongen egt ikke har startet enda men jeg hadde fortalt bestemor hvor morsomt det hadde vært og prøvd det. I dag er det torsdag og jeg skal gjøre Lord klar til avreise til fredag.

Lasse kjørte meg opp til stallen og stoppet bilen. "Ring Lisbeth når alt utstyr er klart så kommer hun og hjelper deg med pakkingen osv." Sa Lasse smilende. Han var visst glad i dag. Jeg nikket "Ok" svarte jeg og tok posen i hånda og gikk ut av bilen. Jeg vinket smilende til han og gikk inn i stallen. Til min store forbausning hadde ikke noen av hestene blitt slipt ut. Jeg gispet litt for meg selv og gikk bort til Lisbeth sin hoppe's boks, Lady sin boks. Jeg satte leietauet på grima og leide henne ut. Siden vi måtte forbi huset hadde visst huset's datter merket meg. "Hva gjør du?" Sa hun frekt der hun stod på trappa med armene i siden. "Tar ut Lisbeth sine hester noe dere skulle gjort for lengst." Sa jeg og vende ryggen til og gikk.

Jeg gikk tilbake til stallen og satte på Lord grima. Jeg tok ham med ut på gårdsplassen (som var ganske stor) og longere ham litt. Mens jeg longere han kommer husets berte gående og inn i stallen. Jeg fortsatte en god stund til Lord var litt sliten så satte jeg han ut igjen. Jeg ringte Lisbet.

"Hei det er Lisbeth Engen" Sa hun fra den andre enden. "Ja du jeg er ferdig" sa jeg. "Åja, Javel hvordan gikk det?" Spurte hun. "Bra, jeg longerte ham litt men eierne av stallen har ikke tatt ut hestene så jeg vare satte hoppa di ut jeg." Sa jeg litt frustrert over at de ikke klarer og gjøre jobben sin. "Åja takk for det da" sa hun. "Men hvis du starter og se litt på utstyret hans så kommer jeg straks" sa hun. "Ja den er grei" Svarte jeg. "Topp!" Sa hun og så ble forbindelsen brutt.

Jeg gikk inn på salrommet da jeg la merke til at det dyre dyre pannebåndet mitt var klippet i to!!!!! Hvem i HULESTE har gjort dette?! Berta kom inn og skulte på meg. Jeg løftet pannebåndet mot henne. "Hva faen har du gjort?!" Ropte jeg mot henne. "Ikke en Shit!!" Skrek hun tilbake. "Nehei, hvem har da gjort dette?!" Ropte jeg tilbake. "Vet ikke jeg vel bare pell deg ut av stallen min!" Ropte hun i det Lisbeth kom inn. Med det sammme krøp hun sammen og ble helt rød i ansiktet. Hun turte ikke en gang se på Lisbeth. "Hva skjer her?" Spurte Lisbeth. "Hun er utrolig frekk med meg og se hva hun gjorde med det dyre pannebåndet mitt som nesten kostet tusen kroner" sa jeg nesten på gråten. Så sur var jeg faktisk. "Amalia?" Sa Lisbeth overrasket og iritert. "Nei jeg sverger!" Sa hun. "Gå ut av stallen dette blir jeg og snakke med moren din om" sa Lisbeth. Hun nikket sakte og gikk ut.

"Jeg kjekker overvåknings kameraet mens du er borte i helgen" sa Lisbeth. Jeg nikket og smilte taknemmelig. "Nå skal vi finne litt utstyr eller?" Spurte hun. "Ja så klart" sa jeg.

Lure ting og ha med på ridehelg!
Rytteren:
Rideklær, hjelm, sikkerhetsvest, ridehansker, regntøy, badetøy, vanlige klær, joggesko og ridesko/støvler.

Hesten:
Sal, hodelag, ekstra sett med sjabrakker, sene beskyttere om nødvendig, dekken, ekstra sett med grimer, pad om nødvendig, pusse kasse, pisk om nødvendig (mulighet for og få lånt på stallen), ride teppe om nødvendig.

"Okey salen er den vanlige så kan vi ta ett av Lady sine hodelag? Du vet nor jeg kjøpte henne fikk jeg med fire hodelag men det ene sprang hodelaget var for lite så det passer kanskje Lord?" Sa Lisbeth og så spørrende på meg. "Ja men siden vi ikke er helt sikker skal vi kankje ta med oss det vanlige også da?" Spurte jeg. "Lord sitt vanlige hodelag er jo ødelagt, husker du? Men siden jeg fikk en god del ferie penger så har jeg alt bestilt litt nytt utstyr til han da han faktisk trenger litt nytt utstyr, Lady har jo alt fra før." Sa hun og nikket og smilte. "Lord har tre sjabrakker, skal du ta med alle eller?" Spurte Lisbeth. Jeg nikket. "Begynn og laste utstyret i bilen du så" sa hun og smilte. Jeg nikket så tok jeg med meg de tre sjabrakkene og salen og de to hodelagene. Jeg lastet det forsiktig inn i den andre siden på hengeren. Lasse mente at det var teit av meg og Lisbeth og skulle kjøre Lord opp dit med henger siden det ikke var mer enn 20-30 min og ri dit men vi syns det hørtes morsomt ut og kjøre han på henger nor Lisbeth hadde egen henger. Tar ca 10 min med bil så helt erlig så ville jeg helst blitt kjørt uansett. Jeg la salen forsiktig oppå sjabrakkene jeg hadde lagt på gulvet så la jeg hodelagene oppå salen igjen.

ForlattDonde viven las historias. Descúbrelo ahora