32

26 1 2
                                    

Mandag
Ridehelga var over og jeg og Lisbeth satt rundt middagsbordet, bare vi to og snakket. "Du vet at vi er jo bare i femte uka i sommerferien og kankje hvis det slutter og regneoperasjoner blir finere vær snart kan vi kankje flytte Lord hjem for noen uker. Altså at han står her på gården men det er bare hvis vi finner selskap" sa hun. "Ja det hadde vært morsomt." Svarte jeg. "Hvor er Lasse og Maria?" Spurte jeg. "Åh, de er på byen og spiser på resturang. De trengte litt alene tid." Sa hun. "Åja" svarte jeg bare.

Tirsdag
"Kjære lillesøster, jeg er veldig glad i deg og så frem til at vi skulle bruke hele sommeren sammen men jeg har fått tilbud om og arve to av pappas sine hesters avkom gratis og da jeg faktisk aldri har hatt egne hester før ser jeg meg nesten nødt til og ta denne sjansen både for meg, mamma og pappa." Jeg så forvirret bort på søstra mi som nesten gråt. Jeg klemte henne hardt. "Jeg kjønner!" Sa jeg. "Du må ta vare på mamma!" Sa jeg. Hun nikket. "Jeg kommer på besøk av og til så noen av tingene på rommet mitt blir værende så kan du bruke det hvis du har overnattings besøk siden jeg har sånn gjeste seng" sa hun. Jeg nikket med tårer i øyekroken. "Jeg vet at du vil ha det bra her!" Sa hun.

Noen timer senere sto jeg og hulket på flyplassen med savn etter søsteren min som alt var gått på flyet. Lasse kom bort og gav meg en stir og varm klem. "Dette kommer til og gå så bra, prinsessa mi!" Sa han. Jeg måtte bare smile av det han sa. Jeg nikket og tørket tårene i det han slapp meg. Han tok armen sin på skulderen min så gikk vi slik ut. Han var som en far for meg og det var jeg veldig glad for. Lisbeth ventet i bilen.

Onsdag
Jeg tenkte lenge på det som skjedde dagen før. Ca 10 minutter før Maria fortalte meg det hun gjorde hadde jeg hørt ett høyt Vrinsk. Virker som om denne hesten dukker opp vær gang det skjer noe med meg. Noe dumt!! Hva vil den?! Noe avbrøt tankene mine, noen kom gående mot rommet mitt. Døra gikk opp og jeg så på Lisbeth som stod i døråpningen. "Bestemoren din ringte og sa at du må få på deg noen litt pene men behagelige kler fordi dere skal dra til ett hestemarked der de har masse hestebuttikker med både utstyr fra Norge og utlandet og de har stevne plass for folk i landsfinalen og masse heste salgs boder!" Sa hun glad. Dette passet jo bra da jeg trenger og bruke pengene mine på noe, har rundt tre tusen som jeg har spart siden bursdag og julaften. "Men siden Lord sin bestilling ikke ble sendt alikevel, vet ikke hvorfor så trenger han fortsatt noe utstyr så hvis jeg sender med deg en god del penger så kjøper du noe du syns er fint som han trenger Ok?" Spurte hun. Jeg nikket og gikk ut av senga. Hentet meg noen klær og pengeboka. Jeg gikk ned og la pengeboka på bordet så gikk jeg opp og sminket og børstet håret.

Halv time etterpå kom en bil med hestehenger kjørende inn. Bilen til bestemor. Jeg sa hade til Lisbeth så gikk jeg ut med pengboka og mobilen i hånda og en jakke på meg. Astri å bestemor satt fremme så da tenkte jeg at Olivia satt bak. Jeg åpnet døra og satte meg inn, jeg hadde rett, hun satt der.

Fremme på markede var det masse folk men ikke alt for mange da det var ganske tidlig på morgenen. "Vi går dit først!" Sa Olivia latter mildt. "Hm?!" Sa jeg. Olivia dro meg inn i ett kjøps telt.

Etter nesten fem timer med titting på utstyr og brukt over fire tusen kroner kom vi alle fire oss bort til heste handel siden. Bestemor rotet deg gjennom stolpene med tilknyttede hester til hun så en hvit ponni. Hun stormet mot den på ett rolig vis med oss på slep. "Jenter dette er den mye rideskole hesten vår!!" Sa hun glad. "Han heter Lonor og er en conneomara ponni" sa hun.

••••••••••••••••••Okey folkens nå er jeg lei av og ikke ha spenning i fortellingen så jeg lager en bok to etter noen kapitler til👌🏽der det skal vere mere drama, kankje noen kjente hester kommer inn i bildet og noen gutter?!😱😱❤️så jeg får mere ...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

••••••••••••••••••
Okey folkens nå er jeg lei av og ikke ha spenning i fortellingen så jeg lager en bok to etter noen kapitler til👌🏽der det skal vere mere drama, kankje noen kjente hester kommer inn i bildet og noen gutter?!😱😱❤️så jeg får mere lesere🙋🏻

ForlattWhere stories live. Discover now