27

56 3 3
                                    

To uker senere!
"God morgen Malin, på tide og stå opp?" Spurte Lisbeth der hun og Lasse stod i døråpningen til soverommet mitt. "Mhm?" Sa jeg i halv søvnet. "Stallen til besteforeldrene dine er ferdig bygget og de vil att alle barnebarna skal være med og se på den første omvisningen." Sa Lasse. "Javel, kommer straks" sa jeg. "Skjapp deg, en halv time til vi skal være der." Sa Lisbeth og gikk. Lasse gikk etter henne. Typisk de og glemme og lukke døra.

Jeg reiste meg omsider opp og fant frem rideklærne som bestod av en mørke lilla ride T-skjorte og en svart ridebukse. Noen marine blå sokker og en tynn jakke som jeg bare hadde på så det ikke skulle bli så kaldt over armene så jeg lukket den ikke. Jeg gikk ned og fikk se at Maria også var stått opp. Jeg tok en brødskive i hånda så gikk jeg ut til bilen sammen med de andre.

Lasse svingte bilen inn på den store gårdsplassen og alle sammen gikk ut. Bestemor, bestefar, Olivia, Andreas, Astri og tante Linn (moren til Olivia og dem) stod utenfor og ventet på oss. Vi gikk mot dem. Stallen var utrolig stor og hadde strekt seg langt siden sist jeg var her. "Klar?" Spurte bestemor. Alle mann nikket. Døra inn til stallen var stor og var malt i rødt og hvitt og hadde ett vanlig stall mønster på seg. Ovenfor døra stod det: "Stall Rosehaugen" .

Vi gikk inn døra og ble møtt av ett lite rom. Det var egt ikke så lite for det var plass til to store vaskespilt på den ene siden og den andre siden var det en vask og sånn fem bøtter. Midt mellom disse tingene var det en stor dør åpning som førte inn til en stall. Denne stallen var utrolig pen, aldri sett noe så pent i hele mitt liv.

 Denne stallen var utrolig pen, aldri sett noe så pent i hele mitt liv

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Boksene var av tre og treet var i farge. Brun. Og resten var grønt men dette er jo engelsk stil og mye mye dyrere. Stallen var lang og hadde mye bokser. "Dette er stallen der rideskole ponniene og hestene skal stå. Rundt 20 hester tipper jeg." Sa bestemor. "De hestene som står her går ut hoved inngangen." Sa hun. Vi gikk inn en annen dør som var koblet til det første rommet, det med vaskespiltene.

 Vi gikk inn en annen dør som var koblet til det første rommet, det med vaskespiltene

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Rommet var passe stor på to vinduer og skap og skuffe plass nokk til ett kjøkken. Det var massevis av skuffer og skap igjen god del grimer. Alle så mistenkelig på værandre. "Her inne skal vi ha nudvendige papirer og salver, sko, tabletter, sprøyter, saltstener, gips, bandager, sår middel osv. Pluss at alle hestenes pass skal være her og som dere ser så skal også rideskole hestene's grimer være her." Sa bestemor.

ForlattWhere stories live. Discover now