26

32 3 0
                                    

"Malin! Skal vi dra og se den nye shettisen som Lasse har hentet? De er her om 15 minutter?" Ropte Lisbeth fra trappa. "KOMMER" ropte jeg tilbake. Jeg hev på meg en Adidas bukse og en hettegenser da det var ganske kaldt ute. Etter at jeg hadde ridd Lord tidligere i dag så hadde håret mitt vært bustete så jeg gredde gjennom det en sjapp tur og satte det opp i hestehale. Jeg løp ned trappa og møtte Lisbeth i gangen. "Klar?" Spurte hun. Jeg nikket. Vi måtte løpe mot bilen for og ikke bli søkk våt siden det ilte ned med regn.

Lisbeth svingte bilen inn på gården og stoppet ved siden av bestemor sin bil. Vi gikk ut og løp mot inngangen til bestemor. Alle var der, bestemor, Maria, Astri og Olivia. "Dere også ja" sa bestemor med ett digert smil om munnen. Jeg nikket og satte meg.

En liten stund etter at vi har sittet og pratet kommer det en bil kjørende inn. Det styrt regnet og vi alle reiste oss i et håp om at det var Lasse. Det var det.

Alle gikk sammen ut i gangen for og ta på seg jakke og sko. Heldig som jeg var så tok jeg med meg en regn jakke. Folkene som bygget stallen var der enda. De bygget vel for og få det ferdig i løpet av sommeren. Bilen hadde en stor og hvit henger bak noe som passet bra siden Lasse hadde en hvit bil. Det var litt mørkt ute siden det regnet og klokka var sånn 11 på kvelden. Lasse kom smilende ut av bilen og gikk bak til hengeren. Han løftet ned bakluken og gikk inn døra fremom. "Åpner dere lemmen?" Spurte han. Bestemor svarte han et ja og gikk og åpnet. Lasse rygget denne ponnien ut av hengeren og stoppet nor de var kommet ut av hengeren så vi fikk se.

Han var en stor Shetlandsponni med lang man og hale

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

Han var en stor Shetlandsponni med lang man og hale. Vallak var han ikke. Han var stresset og trippet rundt som en gal. "Jeg tror vi setter han ut jeg" sa Lasse. Bestemor nikket og så gikk de. De satte ham sammen med de andre som vil si to hopper og en annen hingst. "Nå kan hingstene flytte for seg selv." Sa Astri. "Ja men disse hingstene er for korte til og prøve seg på de høye damene vettu" Sa Olivia. Jeg bikket meg enig i det.

Maria skulle tydeligvis sove over hos Astri så jeg ble med Lasse og Lisbeth hjem. Lisbeth lagde middag mens jeg og Lasse satt i soffan og så på tv.

Mens vi sitter rundt bordet får jeg en følelse av at de vil si meg noe, noe viktig. "Malin vi vil spørre deg om noe vi har blitt enig i" sa Lisbeth. "Vil du bli for rytter til Lord?" Spurte Lisbeth. Jeg så granskende på dem. "Ja så klart!!" Sa jeg veldig glad. "Jeg så hvor morsomt dere hadde det i dag og det virker som om han liker deg. Nor jentene på gården red han kastet han dem av en etter en så han må virkelig like deg." Sa Lisbeth. "Jeg betaler stallplass osv." Sa hun. "Jeg tror dette blir bra" sa Lasse med ett stort smil om munnen. "Men hva med Maria da?" Spurte jeg. "Hun og Astri skal holde på med døla hesten til bestemoren deres i sommer så det tror jeg blir ganske så likt spørr du meg" sa Lasse. Jeg nikket Takknemmelig.

Jeg våknet denne gangen av at Lykke stod og bjeffet nede på vaskerommet. Klokka var halv ni så jeg hadde ikke noe mot og stå opp nå. Jeg kledde på meg en shorts og t-shorte og noen lilla sokker så løp jeg ned til vaskerommet. Jeg slapp ut lykke og gjorde klar maten hun skulle få nor hun kom inn. Lasse hadde lært meg hvordan jeg skulle gjøre det.

Jeg gikk til kjøkkenet og lagde meg litt mat. Jeg smurte på tre polard brød med nugatti og ett glass med melk så satte jeg meg på bordet med mobilen i hånda. Jeg gikk inn på instagram og fant hun der jenta som er datteren til hun som eier gården der Lord står. Hun hadde lagt ut mange pene bilder av hun selv og hestene sine. Jeg klikket på følg bruker. Jeg har en hestebruker på instagram og en vanlig så jeg kan skille hestebilder og vanlige bilder.

"Halo!" Sa en stemmen fra døra mens jeg satt og åt maten min. Lisbeth. "HALooo" svarte jeg. "Skal vi dra til stallen?" Spurte hun. "Ja skal bare spise opp først" svarte jeg.

ForlattDonde viven las historias. Descúbrelo ahora