30

32 1 5
                                    

"Heihei!" Sa bestemor kjempe glad over og se oss komme. "Skal vi laste ut hestusen først vi da!" Sa hun og smilte. "Nei det er nå bare fire stykker som skal være med så vi bruker western stallen i helgen tenker vi." Sa bestemor. Lisbeth nikket. Jeg gikk inn i hengeren der en søvnig Lord stod og halv sov uten og vise tegn til og bry seg det minste gram om hvor vi var eller hva vi gjorde. Jeg festet leietauet og Lisbet tok ned bakdelene så vi fikk oss ut. Jeg rygget han sakte ut og han brydde seg fortsatt ikke om at vi ikke var hjemme lengre. Det gjorde meg egt veldig beroliget fordi jeg trodde at ham skulle være litt stressa osv. Glad han ikke ble det.

Lisbeth tok med posen med høy som Lord ikke hadde spist helt opp. Og så viste bestemor veg inn i den minste stallen der de bare hadde fire bokser. Western stallen. Lord hadde fått boksen nest bortest. Mellom Sokrates og Blaze, og døla hoppa som var stilt helt bortest. Når jeg tenker over det så har jeg liksom aldri fått vite hva hun heter. Alle kaller henne bare gamle mor.

"Dere husker skapene i kjelleren? Ja vertfall de er i bruk denne helga siden det bare er barne barna som er her så dere skal ha utstyret deres i skapene dere får utdelt. Det er de fire skapene som står på kortsiden på en måte litt alene. Det står ett tall mellom 1-4 på skapene som betyr at du som har Lord som står i boks 3, skal ha skap tre!" Sa bestemor og gikk inn. "Oki!" Sa jeg for meg selv og gikk inn i hengeren. "Skal jeg hjelpe?" Spurte Lisbeth. Jeg nikket og hun kom inn og hjalp meg og bære alt ned. Jeg stablet alt utstyret til Lord inn i skapet og la alt sikkerhets utstyret mitt inn også pluss rideskone mine. Hjelmen, rideskone, og ridebuksa mi var virkelig utrolig utslitt nå og mamma hadde låvet og kjøpe nytt til bursdagen min. Det jeg ønsket meg og det skulle være dyrt sa hun fordi hun ville at jeg skulle ha noe bra.

"Okey da er skapet deres helt stappa" sa Lisbeth lattermildt. "Skal jeg hjem nå eller skal jeg sove over til i morgen?"'spurte jeg. "Du skal nok sove over ja" sa hun. "Åja" svarte jeg bare. "Vent her jeg skal bare hente noe" sa hun og forsvant ut. Jeg bare trakk på skuldrene og så inn i skapet. Det var litt rotete men det var vel siden det var mye utstyr det som ikke var beregnet til og være der.

"Jeg var innom en hestebutikk på veg hjem fra jobb i dag og kjøpte denne. Jeg har bestilt en mye bedre som passer ham bedre men denne får holde i helga så får du heller bytte nor den andre kommer" sa hun og strakte meg posen. Jeg dro opp en martingal. Den var utrolig fin og siden den var ny hang det ett bilde på den.

Denne var helt lik den på bilde bare at vår var i litt mørk grå eller lys svart kan vi kalle det

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Denne var helt lik den på bilde bare at vår var i litt mørk grå eller lys svart kan vi kalle det. Jeg gav Lisbeth en glad klem og takket henne før jeg la den inn i skapet så gikk vi opp til bilen sammen. Der tok jeg ut baggen min og vinket til Lisbeth som kjørte sin veg med hengeren og bilen. Så gikk jeg inn og ble møtt av søsteren Min og bestemor. "Maria og Malin, bli med meg så har jeg en siste overraskelse til dere!" Sa hun glad. Jeg og Maria så på værandre og fulgte bestemor opp. Begge hadde baggene sine på skuldrene. "Jeg tror dere vil like det" sa hun. Vi gikk opp i andre etage og i neste igjen. Nå var vi i etagen der Olivia hadde soverom.

Vi gikk inn i soverommet ved siden av Olivia sitt og ble møtt av ett sjokk. "Deres eget soverom her på gården" sa hun stolt. "Så jenter det er en dobbelseng som dere må dele og inn den der liksom stall døra har dere en kles garderobe der dere kan legge baggene deres. Hvis dere lurer er rosettene de vi berget gjennom brannen og bildene er av hester vi har hatt før. Salen er min gamle bestevenn sin, hun var en hvit varmblods som ble født nede på stallen der Lord har stallplass. De sier hun går igjen der og mellom stallen her og den." Sa bestemor tankefullt. Minnene etter den dagen jeg trodde jeg så araberen fra rideleiren i tåka tråkket inn i tankene mine. Kunne det være denne hesten?

 Kunne det være denne hesten?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
ForlattWhere stories live. Discover now