Darrena studila na čele voda. Protáhl se a zívnul. Otevřel oči a zjistil, že má hlavu položenou na klíně Ignis a ta mu omývá rány na spáncích kusem látky namočeným v ledové vodě.
„Nevrť sebou. Pořádně se praštil do hlavy. Už je ti líp? Celou noc si blouznil."
„Máš velice pohodlný klín, je jako ten nejměkčí polštář."
Zrudla a sklopila oči. „Tak to si na něj nezvykej." odsekla.
Darren se jí podíval na obličej. Jindy krásné velké zelené oči měla celé zarudlé a pod nimi tmavé kruhy.
Znova zívnul a zeptal se: „Tys celou noc nespala?"
Zavrtěla hlavou. „Na pět minut jsem si zdřímla." Usmála se.
„Co se tady vlastně děje. Vím, že jsme bojovali proti té čarodějnici, byl tam nějakej grizzly a pak nic."
„No, prohráli jsme, to se musím přiznat, ale teďka zrovna bydlíme u té čarodějnice, Chauncy, nevěřil bys jak je milá. S Reginou si hrozně rozumí. A po tom počátečním setkáním jsem si na ni i zvykla. Je taková ... bláznivá. Nevím, jak to popsat. A teď zrovna vypadáš jako by ti každou chvíli měla vypadnout čelist."
*
„Regino, chtěla bych si s tebou promluvit." řekla Chauncy, když byly sami. „Brzy započne válka a já se bojím, že bez mé pomoci byste mohli prohrát. Mám tu něco, co vám rozhodně pomůže. Je to mapa k pokladu. Sama jsem ji neluštila, ale tuším, že vede k tajnému pergamenu s kouzlem na oživení draka. A ten by se náramně hodil."
Nato otevřela velkou dřevěnou truhlu, s řezbami do tvaru listu, chvíli se v ní přehrabovala a vyhazovala zaprášené věci. Nakonec vytáhla jeden nažloutlý dopis s pečetí ve tvaru draka. Dopis s nerozlomenou pečetí podala Regině.
*
Regina ho odnesla ostatním, do pokoje, kde ležel Darren. Rozlomila pečeť a uvnitř byla složená mapa. Mapa Mithrandiru. Na kraji mapy byly zvláštní runy. Ale Chauncy je znala a začala překládat.
„Mm ... zajímavé. Dobře píše se tu o nějakém jezeře. Jezeře mrtvol? Divné. Dále tady je, že je ta truhla pod vodou uprostřed jezera. Teď nechápu, co tím myslí. Jezero mrtvol ... nemůže to být třeba nějaká bažina. To je divný. Jak by mohli schovat něco do bažiny. Nerozumím tomu. I když. Něco mě napadlo. Několik kilometrů odsud je jedno jezero. No, nenazývala bych to asi jezero, ale přijde mi to jako nejlepší řešení. A navíc to jezero se nazývá Filvë elensar. V překladu ze staré řeči trpaslíků to znamená jezero mrtvol. Ale musím vás varovat. To jezero je plné bahna. A každý kdo by se tam pokusit dostat, zahyne."
„Možná ne každý." řekla potichu Sarea, když odstraním vodu, mohlo by to být jednoduší. No jednoduší. Potom budeme prokopávat celé dno a snad tu truhlu najdeme."
„Mm ... to by šlo." Zhodnotila plán Chauncy. „Ale zdá se mi, že bych to mohla trochu ulehčit. Mám totiž pár známých, kteří nám můžou pomoci."
*
Ráno se vydali k jezeru Filvë elensar. V Chauncyině příbytku zůstala pouze královna dorhů a Darren, protože se stále ještě zotavoval z rány. Sarea si s sebou přibalila pytel jídla, aby měla dostatek energie na kouzlení.
Kolem jezera byla mlha. Hustá a neproniknutelná.
„Tak začneme?" otázala se Sarea.
ČTEŠ
Zrození fénixe
FantasyZrození fénixe je prvním dílem mé plánované série "Jak chutná magie." Příběh se odehrává v zemi jménem Lorësie, kde žije sadistický král Zakhar. Proti němu bojují elfové, mezi nimiž je i hlavní hrdina Ignis. Nejlepší umístění #63 v fantasy Psala jse...