„Nudím se."řekl Darren Ignis jedoucí vpředu konvoje.
Už několik dní doprovázeli karavany s jídlem, aby je ochránili před zloději a královy vojáky. A zatím se nic nestalo. Ale to ještě nic neznamenalo. Byli teprve na začátku a cesta se táhla daleko za horizont.
„Já taky. Jsme zvyklí bojovat proti Bratrstvu zimních růží, osvobozovat draky a ne celé dny jet děsně pomalým tempem a ochraňovat karavany. Včera, když se rozbilo to kolo, jsem si myslela, že tam vystojím důlek."
„Přesně. Už se těším na bitvy." Potom poklekl před Ignis na koleno a slavnostně prohlásil: „Má paní, slibuju, že vás budu chránit ve všech bitvách a nedovolím, aby se vás dotkl jediný voják."
„Jak romantické." Usmála se na něj Ignis. „Bohužel hodlám můj věrný rytíři bojovat vedle Vás a krýt vám záda. Ale nejprve do nich vystřílím celý svůj toulec."
Darren se zatvářil smutně a řekl jí: „Ano paní."
Potom už se ani jeden z nich neudržel a začali se smát na plné kolo. Po chvíli zjistili, že jsou skoro na konci konvoje a začali se pomalu a líně vracet dopředu, když tu někdo zakřičel.
„Stát!"
Ignis i Darren nasedli na koně a rozjeli se dopředu.
„Co se to tu děje?!" zeptala se, když byli na místě.
Muž řídící první vůz mlčky kývl na skupinu zmutovaných lidí. Každý z nich měl přes dva metry a byl porostlý srstí. Obličej a zašpičatělé uši byli porostlé něčím mezi srstí a vlasy či vousy. Ruce měl svalnaté a nehty dlouhé a naostřené do špičky. Stejné byli i nohy.
„Kdo jste?!" zavolala na ně. „A co chcete?!"
„Jsme vlkodlaci a hledáme naší královnu. A našli jsme jí. Je po tvém boku."
Ignis se podívala na jednu stranu. Tam stál Darren. Usmál se na ní svým typickým uličnickým úsměvem, který se Ignis tak líbil a řekl:
„Já jsem královna. Mm... zajímavá představa, ale ne."
Ignis se tedy podívala na druhou stranu a tam stála Fera.
„Jak?" vykoktala ze sebe.
A potom se stalo něco opravdu divného. Fera začala mluvit. Ale ne normálně. Komunikovala s ní přes myšlenky.
„Mají pravdu. Jsem jejich královna."
„Vždyť ty si vlk a oni jsou vlkodlaci nebo co vlastně."
„Je to trošku složitější."
„Času máme dost."
„Dobře, když se vlkodlaci rozmnožujou, narodí se buďto vlkodlak nebo člověk. A jednou za sto let se narodí vlk, a tím jsem já. A toho vlka si vlkodlaci určí jako svého krále. V mém případě královnu. Podle tradice si musí král najít spřízněnou duši a společníka nebo společnici mimo svůj rod. A já si našla tebe."
„Když už jsme se všichni představili, myslíš, že by bylo vhodné, aby se k vám přidala naše vojska." Potom vlkodlak dodal „Každý kdo je přítelem naší královny je i naším přítelem."
*
„Ty nejsi elf, že ne?" řekl Ignis hlavní vlkodlak.
„Ehh? Nějak vám nerozumím. Jsem elf."
„Ne tak docela. Z tvého pachu cítím i příměs něčeho jiného. Žár a pták. Nevíš o tom něco. Podle mě se můžeš převtělovat. Do fénixe. Teda myslím. Fénixe nikdo nikdy neviděl. Ví se o nich pouze to, že jsou ohniví ptáci. Zkus se do něj převtělit. Myslím, že to dokážeš."
ČTEŠ
Zrození fénixe
FantasyZrození fénixe je prvním dílem mé plánované série "Jak chutná magie." Příběh se odehrává v zemi jménem Lorësie, kde žije sadistický král Zakhar. Proti němu bojují elfové, mezi nimiž je i hlavní hrdina Ignis. Nejlepší umístění #63 v fantasy Psala jse...