4 ~ Fallon - Schooltrip

395 17 0
                                    

Lief dagboek,

De vreemde dingen blijven maar met mij gebeuren. Als ik thuis ben ga ik naar een dokter, misschien weet hij wat er met mij aan de hand is. Ik heb ook al op internet gekeken, maar daar komen alleen maar domme verklaringen uit. Zoals: je bent een vampier, je bent dood, je denkt het alleen en bent gestoord. Die laatste klinkt nog het meest logisch. Ik ga nu met school een weekje weg. Hopen dat het leuk word, en dat er niet te veel vreemde dingen gebeuren.

Als de bus is aangekomen ren ik snel naar een slaapplek waar ik naast Amber slaap. Daarna pak ik mijn koffers en maak mijn bed op. Om 4 uur moeten we naar de eetzaal toe. Daar krijgen we een korte introductie en daarna gaan we sporten.

Als het 4 uur is gaan ik en Amber naar de eetzaal toe.

'Hallo allemaal!' Zegt mevrouw van Luik. 'Welkom op deze prachtige plek. We gaan straks eerst sporten en daarna avondeten. Omdat dit de eerste dag is gaan we patat eten. De regels staan op het blaadje aan de muur achter mij. Lees die straks eerst even door en dan verwacht ik jullie om half 5 in jullie sportkleding in deze eetzaal. Tot zo!'

Iedereen bekijkt nog even het blaadje en gaat dan naar de slaapzalen. Als ik ben omgekleed ga ik naar de eetzaal. Na een paar minuutjes is het half 5 en gaan we naar het sportveld.

'We hebben 2 onderdelen. Bij het ene onderdeel gaan we voetballen en bij de andere bunker bal. Ik verdeel jullie in 4 groepen.' Zegt een lerares.

Ik begin met mijn team bij voetballen. Ik zit helaas niet bij Amber in het team.

Even later wisselen we door naar bunker bal. Omdat ik nooit goed ben in het gooien van ballen krijg ik gelukkig nooit de bal en zit ik in de bunker. Als ik later nog als enigste over ben moet ik wel gooien met de bal. De mensen uit mijn team kijken al verloren, want ik kan totaal geen ballen gooien. Ik pak de bal van de grond en adem rustig in. Dan gooi ik met al mijn kracht de bal. Iedereen in het andere team ontwijkt de bal waardoor hij tegen een boom aankalt. In de boom zit een deuk. Ik kijk verrast maar wordt al snel spierwit. Iedereen kijkt van de boom naar mij.

'O my god.' Zeg ik. 'Wat gebeurde er?'

Amber komt naar mij toegelopen.

'Gaat het?' Vraagt ze.

'Niet echt. Er gebeuren de hele tijd dit soort vreemde dingen. Ik kan er niet meer tegen! Jij zag toch ook dat ik die bal zo hard gooide?' Zeg ik.

Amber knikt alleen een beetje.

De volgende dag is het lekker warm dus houden we een watergevecht. Er zijn veel waterballonnen en een paar waterpistolen.

Iedereen staat in bikini op het grasveld.

'3... 2... 1 start!' Roept een leraar.

Iedereen begint naar elkaar met waterballonnen en waterpistolen te schieten.

Als een jongen een waterpistool op mij richt, hou ik mijn handen voor me en went mijn gezicht af om minder nat te worden. Mijn handen worden niet nat dus ik kijk naar voor om te zien waar het water blijft. Dan zie ik dat het water voor mijn handen zweeft. Ik schrik me dood en ga een stap achteruit waardoor het water op de grond valt. De jongen stopt met schieten en kijkt me vreemd aan.

'Wat deed jij nou?' Vraagt de jongen.

'Ik weet niet.' Zeg ik.

Ik doe mijn handen naar beneden en het water valt op de grond. Ik vind het vreemd, in de douche gebeurde ook al zoiets met water.

Ik negeer het feit dat ik net water liet zweven, gelukkig hadden niet veel mensen het gezien op die jongen na. Ik ren naar de bak met waterballonnen om nog wat mensen nat te maken.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Dank je voor het lezen. Dit weekend volgende deel. Tips zijn altijd handig en votes altijd welkom! xo

MerdinaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu