15 ~ Nathalie (part 1)

293 14 0
                                    

Heey, ik wilde eigenlijk alles tegelijk oploaden, maar ik heb net al een stuk van het lange hoofdstuk van Nathalie geschreven. Veel plezier met lezen! xo

Lief Dagboek,

Na veel gedoe op school heb ik eindelijk vakantie. Jippie :).

Eindelijk is het vakantie. Omdat iedereen op deze school weet dat we geen ziekte hebben is er gelukkig vakantie. Tegen onze familie en vrienden moeten we zeggen dat onze ziekte niet aanstekelijk is. 3 weken lang geen school! Lucy me aangeboden om met haar mee op vakantie te gaan. Haar ouders hebben een huisje in Bonaire dus ik hoef alleen voor mijn vliegreis te betalen. Ik besluit om eerst naar mijn familie in Nederland te gaan en later naar Bonaire kom.

Ik zit eindelijk in de trein op weg naar Nederland. Na met de bus en boot dat hele eind af te hebben gelegd zit ik te wachten tot ik in Amsterdam aankom. Ik vind het wel een beetje vreemd om mijn moeder weer te zien en te horen, vooral nadat ik te weten ben gekomen dat ik ben geadopteerd. Ik heb mijn moeder en zusje nog niet verteld dat ik het weet, dus ik ben benieuwd hoe ze reageren. Als het kan wil ik aan het eind van de vakantie ook nog mijn echte familie opzoeken om informatie te krijgen over het hele Mother Nature ding. In de trein bel ik nog even mijn moeder om te zeggen dat ik over een paar minuten bij Amsterdam Centraal ben. De hele schooltijd hebben we onze mobieltjes moeten inleveren om domme redenen dus ik ben blij dat ik eindelijk mijn vriendinnen weer kan bereiken. Ik zit nu wel gewoon in een normale trein omdat ik nu toch al weet dat ik een speciaal iets ben.

'Amsterdam Centraal.' Word er door de luidsprekers omgeroepen. Ik sta op en wacht bij de deur. Het is winter en gelukkig lekker weer. De deuren gaan open en ik loop naar buiten om mijn moeder te zoeken. Ik zie haar bij een ander perron op een bankje wachten en ik vlieg haar gelijk om de hals.

'Ik heb je gemist.' Zegt mijn moeder.

Als we uit geknuffeld zijn lopen we naar de auto en rijden dan naar huis.

Thuis staat mijn zusje al op me te wachten en komt gelijk op me afgerent terwijl ze 'Nathalie!' Roept.

Ik lach en til haar op.

'Hoe gaat het met jou Sara?' Vraag ik enthousiast.

'Ik had een 10 voor Engels! En mijn spreekbeurt ging heel goed...' Sara praat opgewekt door over van alles in haar leven.

Na een tijdje word Sara onderbroken door de bel. Daisy stapt de kamer binnen en geeft me een knuffel.

'Je bent er weer!' Zegt ze.

We praten de rest van de dag onder andere over mijn leven op de nieuwe school. Ik vertel niet dat ik Mother Nature ben, dat mag volgens mij niet van de school.

Daisy moet in de avond al weer vroeg weg omdat de school nog bezig is. Morgen ga ik ook met haar mee naar mijn oude school om al mijn vriendinnen weer te zien.

De volgende dag moet ik weer vroeg mijn bed uit, al kan ik langer slapen dan op mijn school, omdat ik me toen steeds bij de directeur moest melden. Gelukkig hoeft dat na de vakantie niet meer.

Ik ben best vrolijk omdat ik eindelijk al mijn vriendinnen weer ga zien. Als ik klaar ben fiets ik naar Daisy en samen fietsen we naar school. We zijn al best vroeg op school, maar gelukkig zijn er ook al een paar andere mensen.

Na eventjes wachten komen Denise en Anna. Als ze mij zien komen ze snel naar me toegelopen en ik word weer uitgebreid geknuffeld.

Als de bel gaat ben ik eerst wel nieuwsgierig of ik met de lessen mee mag doen, maar gelukkig zijn de meeste leraren en leraressen wel zo aardig.

In de grote pauze zie ik Lara op een bankje wachten.

'Ik dacht als jij er bent is Lara er misschien ook wel!' Zegt Denise opgewekt. 'Het is net een reünie!'

Ik heb totaal geen zin in Lara, omdat ze vroeger Daisy heeft gepest. Ik kijk naar Daisy en zie haar gezichtsuitdrukking veranderen.

'Heey!' Zegt Lara overdreven. 'Ik heb jullie zo erg gemist!'

'Ik ga naar de wc om te kotsten.' Fluister ik sarcastisch tegen Daisy. Ze lacht en gaat op een bankje zitten.

Ik wil net naar de wc toelopen maar hoor Lara dan zeggen 'Wacht, laten we samen gaan!'

'Oké.' Zeg ik terwijl ik denk, alsjeblieft rot op.

In de wc is niemand en daar maakt Lara mooi gebruik van.

'Ik weet hoe goed jij bevriend bent met Daisy,' begint ze 'maar ze is eigenlijk best wel een loser. Ik heb een idee om haar helemaal voor schut te laten staan, ik ga haar wel even halen. Ik heb een idee waar niemand tegenop kan. Ik snap dat je het misschien moeilijk vind maar ik wil als eerste jou mijn plan laten zien, want zonder jou stort Daisy helemaal in!' Ze heeft een gemene lach op haar gezicht en loopt de wc uit. Ik sta verstijft in de wc en geloof niet wat Lara aan het doen is. Wat gaat ze doen met Daisy? Ik ga haar echt niet in de steek laten! Wat denkt ze wel niet?

Na een tijdje komt Lara terug met Daisy. Ik doe mijn "wtf gebeurt hier" blik naar Daisy die haar schouder ophaalt.

'Wil je even zo een doekje voor me pakken, Daisy?' Zegt Lara zeikerig.

'Oké.' Zegt Daisy twijfelend. Ze draait zich om en loopt naar de wasbakken waar de doekjes liggen.

In de tussentijd doet Lara de deur van een wc open en ik zie haar met haar handen bewegen.

O MY GOD! Lara bestuurt het water en laat het boven Lara zweven.

'Cool hè!' Zegt ze met een glimlach.

'Zolang je het niet laat vallen.' Zeg ik fel terug.

Daisy kijkt omhoog en loopt weg.

'Wtf is dit?' Zegt ze.

Lara volgt Daisy en gaat voor de deur staan. 'Een spelletje, net als vroeger.' Zegt Lara.

'Nat, help me.' Zegt Daisy bang.

Ik denk geen seconden na en gebruik mijn krachten als ik zie dat Lara haar handen los laat.

'Wtf doe je!' Schreeuw Lara.

'Wat denk je dat ik doe!' Zeg ik terug. Ik laat het water weer in de wc vallen en loop naar Lara toe die verbaast staat te kijken.

'Je spot niet met mij of Lara!' Zeg ik boos terwijl ik haar wegduw.

'Dit is nog niet over Nathalie, ik ben een Swan. En iedereen weet wat dat betekend, ik ben net iets sterker dan de rest.'

Ik verstijf van binnen als ik merk wat het betekend. Ik sta stofstijf stil. Als zij een Swan is, betekend dat, dat ze mijn zus is.

MerdinaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu