Heey! Weer een nieuw hoofdstuk :). Veel plezier met lezen, votes en comments altijd welkom.
Als ik thuis ben open ik gelijk het boek met spreuken en zoek naar de goede spreuk. Helaas is er geen inhoud dus moet ik bladzijde voor bladzijde naar de spreuk zoeken. Eindelijk heb ik de goede bladzijde gevonden en ik lees wat er staat. Er staat dat ik iets van de persoon die ik wil opzoeken nodig heb, zoals een haar. Verder heb ik ook nog een blad nodig, en alle elementen. De elementen geven energie aan heksen, waardoor het toveren makkelijker gaat.
Ik ga naar het huis van Daisy om daar haar borstel te pakken voor een haar. De moeder van Daisy doet open. Ze weet niet dat Lara Daisy heeft, omdat Daisy normaal nu nog op school zou zitten. Ik zeg dat ik iets in de kamer van Daisy heb laten liggen en Daisy's moeder laat me binnen. Ik ga naar Daisy's kamer en pak haar borstel.
Thuis pak ik een kaars, een blad en vul een bakje met water. Ik steek de kaars aan en leg de borstel naast het blad. Ik lees in het boek welke spreuk ik moet zeggen en oefen de woorden eerst even. 'Lorem ipsum hoc aliquis' lees ik zachtjes voor. Ik hou mijn handen boven het blad en zeg de woorden een paar keer achter elkaar. 'Lorem ipsum hoc aliquis, lorem ipsum hoc aliquis.' Hoe vaak ik de woorden ook herhaal, er gebeurd niks. Ik ben bang dat het spreuken boek niet werkt, dat de vrouw me heeft opgelicht en eigenlijk helemaal geen waarzegster is, maar hoe wist ze dan dat ik eigenlijk Nature heet?
Ik hou mijn handen weer boven het blad en probeer de spreuk nog een keer, maar er gebeurd niks. Ik voel niks van energie en alles blijft staan zoals ik het net heb neergelegd. Wat doe ik fout? Ik baal ervan dat ik op school nooit met spreuken heb geoefend, misschien ben ik nog niet ervaren genoeg.
Ik blader nog even door het boek en kom dan een soort van uitleg tegen. Er staat onder andere dat ik mijn volste concentratie moet hebben, misschien deed ik dat fout! Opnieuw hou ik mijn handen boven het blad en concentreer me alleen nog maar op de spreuk. 'Lorem ipsum hoc aliquis' zeg ik weer. Helaas gebeurt er weer niks. Ik sla mijn handen voor mijn ogen en doe mijn best om niet te huilen. Ik ben zo bezorgt om Daisy! Waar is ze nu? Wat doet Lara met haar? Leeft ze nog? Misschien kan ik haar daarom niet vinden, misschien leeft ze niet meer! Ik raak in paniek en denk alleen nog maar aan het ergste, ik moet rustig worden maar het lukt me niet. Ik begin te zweten en zwaarder te ademen. Ik moet stoppen met het ergste te denken, ik moet aan leuke dingen denken. Ik moet even dit hele Daisy gedoe uit mijn hoofd zetten. Eindelijk ben ik weer rustig en ik loop naar een spiegel toe. Mijn mascara zit uitgeveegd onder mijn ogen dus pak ik een papiertje om het weg te halen. Ik haal de mascara onder mijn ogen vandaan. Ik baal dat ik niet kan toveren. Dan was ik nu misschien al bij Daisy geweest.
'Ik ben thuis!' Hoor ik mijn moeder roepen. Ik kijk in de spiegel of je niet overduidelijk kan zien dat ik heb gehuild. Gelukkig zijn mij ogen niet meer heel rood, maar voor de zekerheid ga ik naar mijn kamer om oogcontact met mijn moeder te vermijden.
'Hooi mam!' Roep ik.
In de volgende dagen gebeurt niet heel veel interessants. Er is een hele zoekactie voor Daisy opgezet, omdat ze nog steeds niet is teruggevonden. Helaas lukt het toveren mij ook nog steeds niet en van Lara heb ik ook niks meer gehoord. Zondag avond ga ik naar het vliegveld omdat ik nog een weekje naar Bonaire ga. Lucy heeft daar een vakantie huisje en ze had gevraagd of ik ook kwam. Ik heb er super veel zin, nog een weekje al dit gedoe vergeten en lol hebben.
Na iets van 10 uur ben ik eindelijk in Bonaire aangekomen. Ik ben niet heel moe, omdat ik altijd in het vliegtuig kan slapen. Het is lekker warm en ik heb zin om gelijk in een zwembad te duiken.
'Heey, Nathalie!' Lucy zwaait naar mij en ik kom naar haar toegelopen. Ik geef Lucy een knuffel en stel me voor aan haar ouders, Ineke en Jaap. We lopen naar het gedeelte waar je je bagage kan afhalen. Als ik mijn koffer heb gaan we met de auto naar het vakantie huisje van Lucy. Het is een super mooi huis met een zwembad en witte muren. De binnenkant is super leuk ingericht. Vanuit een raam kan je het zwembad goed zien. Ik ga voor het raam staan.
JE LEEST
Merdina
VampireDit boek gaat over Nathlie (Mother Nature) en Fallon (zeemeermin vampier). Ze zijn allebei appart opgergroeit en ze moeten zich voorbereiden op een gevecht die komt ik Merdina. Ze hebben allebei pas net ontdekt dat ze niet zijn zoals alle andere men...