Daun pudina muka batu. Sesuai sangat dgn CEO Baek Holding. Dahlah dingin lepastu senyuman pun bukan main susah nak tengok.
Daun pudina= sebab selalu dingin.
Muka batu= langsung tak suka bagi orang senyuman. Arrogant punya orang.
BYUN BAEKHYUN, CEO Baek Holdings seorang lelaki yg dingin dan tidak suka senyum. Nak kata, muka tu hensem memang lah hensem, badan tu sado lah juga?! Kiranya Semua Perfect lah!! Pakej lengkap. Cuma satu je yg tak puas, arrogant je lebih!!
Jihyo atau nama sebenarnya, Cheon Seong Im atau nama pentasnya Song Ji Hyo, seorang ketua arkitek yg cheerful, go lucky,kreatif, comel, sporting dan semua benda positif lainlah. Cuma satu je sikap yg kurang memuaskan, iaitu KUAT MENJAWAB.. Bila dgn CEO Baek Holdings je pasti akan menjawab bila dia ditegur.
'Mak kata, kalau kita tak salah.. Kena menjawab. Buat apa nak takut?! Kita kan tak salah!'
Tapi satu kejadian telah menimpa mereka. Jihyo dipaksa berkahwin dgn Baekhyun atas desakkan baekhyun sendiri. Ego, dibiarkan dahulu. Janji dia perlu berkahwin dgn jihyo.
'Eomma bagi Baekhyun dalam masa sebulan?! Kalau baekhyun tak kahwin lagi, eomma akan kahwin kan kamu dgn sepupu kamu, yang kamu kata gemuk tu?!'- Pn. Baek
Disebab kan itulah baekhyun perlu rendah kan ego nya. Dia tidak mahu berkahwin dgn sepupunya itu. Dahlah gemuk, banyak jerawat pula tu?! Eww, jadikan isteri erghh no way!!
"Kenapa saya pulak kena kahwin dgn Encik Baekhyun?! Kan ada belambak lagi perempuan kat luar sana!! Kenapa saya pula yg kena Encik Baekhyun?! Kalau nak berdendam sekali pun tak payah lah libatkan saya dalam hal kahwin?! Kahwin ni bukan perkara main main tau Encik"
"Because You're the best?! Jebal jihyo.. Marry me?! Jebal!! I begging you?!"
"Bagi saya masa untuk berfikir Encik!!"
Tapi lain pula yg terjadi, keluarga jihyo pula yg mendesak jihyo untuk berkahwin.
'Appa nak jihyo cari pasangan secepat mungkin!! Appa bagi kamu masa selama sebulan?! Kalau tak!! Appa akan jodohkan kamu dgn sepupu kamu tu?!'
What the..... Ahhh stress nya?! Apa dah jadi dgn hidup ni?!!! Ahh!! Taknak aku kahwin dgn sepupu aku tu, dah lah nerd, pastu gemuk pulak tu?! Dia bukan taste aku lah?!
Jihyo telah pun menerima lamaran Baekhyun, tetapi perkahwinan mereka hanya diatas kertas sahaja. Namun, dihadapan orang tua mereka, mereka berdua perlu berlakon mesra.
Kedatangan yg ketiga membuatkan Baekhyun sakit hati. Sungguh dia benci dgn perasaan yg dia alami sekarang?! Dia telah pun sukakan jihyo.
Kris, atau nama sebenarnya WU YI FAN telah menjadi Pen. Arkitek di Baek Holdings. Memandangkan jihyo adalah Ketua Arkitek. Jadi mereka ini selalu bersama. Mereka sangat rapat. Tanpa sedari, Kris telah pun jatuh hati pada jihyo. Namun dipendamkan sahaja. (?)
Kris telah mengantikan Pen. Arkitek yg telah bersara itu kerana mahu focus pada suami dan anak nya sahaja.
"Kalau boleh, aku nak minta satu je kat kau jihyo?!"
"Apa dia?"
"Please, berhenti kerja?!"
Selepas mendapat tahu, jihyo telah pun berkahwin. Satu office gempar dgn cerita itu. Rakan jihyo, Tzuyu sudah tahu lama dah tentang jihyo. Banyak perkara dia luahkan pada Tzuyu.
Kris yg mendapat tahu itu tidak percaya. Berkecai hatinya. Sungguh dia mahu jihyo menjadi miliknya selamanya. Jihyo telah pun membuat hatinya berdegup kencang sewaktu kali pertama jumpa dgn Jihyo.
Sejak hari tu, Baekhyun dan Jihyo mula rapat. Baekhyun banyak berubah. Dia banyak tersenyum. Jihyo berasa sangat bahagia. Sungguh dia telah cintakan suami nya itu.
Makin hari, Kris makin melampaui batas. Dia telah pun menculik jihyo. Sebenarnya, Kris mempunyai masalah emosi. Jadi dia telah pun menjadi Psyco(?)
Dapat kah jihyo di selamatkan~
Adakah BaekHyo akan bahagia hingga penamat~Jangan lupa, baca lah ff ni?! Sepenuh nya dari kepala otak author sendiri. Kalau ada pun ayat yg sama pun jangan kecam tau?! Ini 100% daripada kepala otak author sendiri!! Ada sikit sikit tiru dari novel. Alah 5% je >_< jangan bash ok!
ESTÁS LEYENDO
Married With A Cool Guy (C)
RomanceDaun pudina muka batu. Langsung tiada secalit senyuman di bibir. Sama je dgn batu, takde beza nya. Memang sesuai sangatlah. Daun pudina- Sikap yg sentiasa dingin. Muka batu- Langsung tiada satu senyuman di bibir. Itulah panggilan dari jihyo atau nam...