Byun Family House
Jihyo menyalam tangan eomma mertuanya. Jihyo mengukir senyuman. Pn. Byun membalas senyuman menantunya itu. Cantik. Comel. Murah dgn senyuman.
Pn. Byun: Mari masuk?!
Jihyo mengangguk. Kemudian beg bajunya diangkat.
Pn. Byun: Ehh!! Beg tu biar Baekkie yg hantar. Hyo masuk je kat dalam!
Tegah Pn. Byun. Baekhyun yg baru sampai di sebelah itu ternganga. Apasal aku pulak. Aduyaii.. Menyusahkan betul lah minah ni?! Jihyo tersenyum sinis terhadap Baekhyun. Padan muka.. Muahahaha..
Jihyo mengikuti langkah Pn. Byun dari belakang. Kadang kadang ditoleh ke belakang. Takut nanti mamat daun pudina muka batu tu buat benda tak sepatutnya dgn begnya itu.
Pn. Byun: Jemput lah duduk. Biar eomma buatkan air.
Jihyo: Ehh!! Biar hyo yg buat ye. Eomma duduk rileks dulu.
Pn. Byun: Ehh apa pulak! Kamu kan tetamu. Eomma pulak tuan rumah. Tuan rumah kan layan tetamu.
Jihyo: Takpe eomma.. Biar hyo yg buat.. Eomma takyah kisah lah hyo ni tetamu ke apa?! Buat tak tahu je ye?
Pn. Byun mahu membalas. Jihyo terlebih dahulu memegang bahu Pn. Byun dan duduk kan Pn. Byun di atas sofa.
Jihyo: Eomma duduk rehat dulu. Biar hyo yg buat ye?!
Kata jihyo dan bergerak ke dapur. Rajin eomma mamat ni?! Tak pasang maid langsung. Bangga 5 minit.
********
Baek HoldingTzuyu berjalan dgn tergesa gesa sambil memeluk dokumen. Dia sudah pun terlewat untuk ke meeting.
Tiba tiba
Bukkkk
Tzuyu jatuh terjelopok di atas lantai pejabat Baek Holding. Dokumen dokumen yg dipeluk nya habis berterabur di atas lantai.
Mingyu yg serba salah itu terus menolong wanita yg dilanggarnya itu bangun. Dikutip dokumen dokumen milik wanita itu.
Tzuyu mengutip dokumen dokumen nya yg berterabur dibantu oleh namja yg melanggar nya.
Tinggal lagi satu dokumen itu. Mingyu dan juga Tzuyu mahu mengambil dokumen itu. Tzuyu terlebih dahulu memegang kertas itu. Kemudian baru Mingyu. Tangan mereka bersentuhan.
Mingyu dan juga Tzuyu saling berpandangan. Muka Tzuyu berona merah menahan malu. Aduhh!! First time kena sentuh dgn lelaki. Huargh.. Tangan ku telah pun tercemar..
Yup! Sebelum ni Tzuyu tak ada boyfriend sebab Tzuyu tu garang sangat. Jadi dia tak pernah bersentuhan dgn mana mana lelaki. Inilah kali pertama dia kena sentuh. Huargh.. Kau tahu tak, susah payah aku jaga kulit aku ni supaya tak tercemar. Sesedap je kau pegang tangan aku!
Tzuyu berdehem selepas tangannya tak dilepas kan. Mingyu tersentak. Dia terus melepaskan tangan Tzuyu itu.
Mingyu: Mianhae.. Saya tak sengaja nak langgar awak.
Tzuyu: Hurm!! Sorry saya dah lambat.
Mingyu: Nae~ nama siapa?
Hesy mamat ni kan?! Aku dah lambat lah!! Nak dokumen aku tu?! Jerit hati Tzuyu.
Tzuyu: Jeoneun Tzuyu imnida.. Sorry sir.. I want my documents back.
Mingyu tersentak. Segera dia memberi dokumen itu pada Tzuyu. Tzuyu mengambil dan terus pergi dari situ meninggalkan mingyu yg terpinga pinga melihat nya itu.
Mingyu: Tchh!! Sombong giler minah tu?!
Kata mingyu dan bergegas pergi dari situ. Dia datang ke office Baekhyun kerana mahu meminta maaf kerana tak dapat hadir majlis perkahwinan nya itu, namun terbantut dek kerana tadi.
********
Byun HouseJihyo naik ke bilik nya untuk mandi. Eomma mertuanya itu sporting sangat, best bila bersembang dengan eomma Baekhyun itu. Tak sama macam Baekhyun. Dingin.
Kelihatan pintu bilik air bilik milik Baekhyun itu dikuak. Kelihatan Baekhyun terpacul dihadapan pintu dengan tuala yg melilit pinggangnya. Terserlah ABS milik Baekhyun itu.
Jihyo menutup matanya. Menyesal pulak naik bilik. Kalau ikutkan langsung taknak jejak bilik ni.
Baekhyun terkejut. Namun dikawal riak muka nya. Dia 'smirk' saat melihat jihyo menutup matanya. Eleh! Dah sah pun malu lagi?! Apalah..
Baekhyun: Kau kenapa?
Jihyo: Erk.. Sorry salah time.. Saya keluar dulu.
Kata jihyo mahu pergi kearah pintu namun terbantut saat Baekhyun menolak tubuh nya pada almari. Jihyo dikunci. Mukanya mula cuak. Alamak! Apa kau nak buat ni?!
Baekhyun mendekatkan muka nya di telinga jihyo. Jihyo terkesima. Apa dia nak buat ni?!
Baekhyun: Sekali kau dah masuk salah time.. Sekali tu jugak lah aku takkan lepas kan kau?!
Gulp
Suara romantis Baekhyun itu kedengaran di telinganya. Bapak seram siak!! Dah kena sampuk ke apa mamat ni?! Kejap dingin. Kejap muka batu. Kejap romantik. Tch.. Tch..
Jihyo: A.. Awak nak.. Bu.. Buat apa ni?!
Baekhyun: Entah.. Kau fikir?!
Jihyo membuntang. Ok! Kalau dia buat something kat kau?! Kau tendang je dia punya tempat khas tu?! Lepas tu kau lari.. Amacam?
Baekhyun bermain rambut jihyo yg terburai itu. Seperti yg dia rancang? Dia akan cuba mencintai jihyo. Jihyo terkesima.
Makin dekat
Makin dekat
Dan
Awwwwww
Jihyo terus berlari masuk ke dalam sesuatu bilik. Disebab kan dia cemas sangat waktu tu?! Dia tak tahu pula dia masuk dalam bilik air. Rancangnya, nak keluar dari bilik tu tapi meleset.
-TBC-
ESTÁS LEYENDO
Married With A Cool Guy (C)
RomanceDaun pudina muka batu. Langsung tiada secalit senyuman di bibir. Sama je dgn batu, takde beza nya. Memang sesuai sangatlah. Daun pudina- Sikap yg sentiasa dingin. Muka batu- Langsung tiada satu senyuman di bibir. Itulah panggilan dari jihyo atau nam...