Tzuyu mendekati jihyo. Dia meletakkan bubur yg di beli tadi di atas meja. Baekhyun masih lagi setia di meja kerja nya. Bermacam macam soalan yg bermain di mindanya sekarang?!
Macam mana jihyo ada dekat bilik Encik Baekhyun ni?!
Apa masalah jihyo kali ni?!
Kenapa Encik Baekhyun suruh dia belikan bubur?!
Baekhyun mendekati mereka berdua. Dia berjalan dgn penuh style. Rambutnya diraup ke belakang. Wahh!! Hensem ^^
Jihyo: Poyo?! Ingat hensem sangat lah?! Muka dah lah macam.. Hmmphhh hmmphh
Tzuyu menekup mulut laser kawannya itu. Dia yakin, walaupun jihyo bercakap dalam keadaan slow, tapi dapat didengari oleh Baekhyun. Maklumlah, Encik Boss nya itu kan telinga tajam. Semua dapat tangkap.
Baekhyun menjeling jihyo sekilas. Tak bersyukur langsung. Aku dah tolong kau?! Kau ejek aku?! Kau cakap aku poyo?! Tak kenang budi betul!!
Tzuyu: Maaf, Encik Baekhyun.. Kawan saya, jihyo mulut dia ni memang laser. Lagi lagi, waktu sakit.. *sengih*
Baekhyun: Ouhh!! Patut macam nenek aku tengok. Laser je mulut tu?!
What!! Kau cakap aku nenek.. Yahh!! Daun pudina muka batu.. Sedarlah diri kau sikit?! Aku ni yg bukan main cantik melecun lecun ni kau boleh kata aku nenek!!
Baekhyun: Oklah!! Kau suruh nenek ni makan dulu.. Kalau dia tak makan aku rasa lagi laser mulut dia ni?! Aku pergi toilet kejap!!
Jihyo: Lama pun tak pe Encik?!
Baekhyun mengetap bibir. Tahu lah dah lega?! Menjawab balik!!
Baekhyun yg malas layan jihyo itu segera keluar dari bilik itu. Dia perlu ke tingkat 7 untuk ke tandas. Memandangkan, dia punya office tu tingkat 8.
Selepas kelibat Baekhyun tidak kelihatan. Tzuyu memandang jihyo tajam. Jihyo menelan air liur. Apahal pula dgn kawan aku sorang ni?!
Jihyo: Apahal kau pandang aku macam tu?
Tzuyu: Cuba cerita apa yg jadi dekat kau? Macam mana kau ada dekat bilik ni? Kalau kau tak bagitahu, aku akan fikir negatif. Kau kenal aku kan?
Hahaha.. Jihyo, jihyo.. Kau dah kena prank ngan aku?! Aku ni sentiasa fikir positif ok?! Saja je aku cakap macam tu sebab nak bagi kau cerita kat aku perkara sebenar.
Jihyo mengeluh. Dia pun ceritakan dari A-Z. Tzuyu hanya setia mendengar. Ada juga dia melting dgn cerita jihyo itu. Wah!! Romantiknya ♥
Tzuyu: Yg kau pun satu?! Apasallah kau tak makan?! Dah tahu ada gastrik!!
Jihyo: Alah!! Aku nak diet je?! Tak sangka pula jadi macam tu?!
Tzuyu: Dah tahu gastrik, kau beria ia nak diet tu pahal.. Kau tu dah kurus dah.. Tak yah diet pun takpe lah~ lain lah aku ni!!
Jihyo: Kalau ye pun tak yah lah bebel. Bernanah telinga aku dgr..
Tzuyu: Tch!! Dah lah?! Baik kau makan bubur ni?! Dah sejuk nanti tak sedap.
Jihyo: Tak nak!!! *pandang lain+peluk tubuh*
Tzuyu mengetap bibir menahan geram. Tch!! Ni lah jihyo?!! Degil..
Tzuyu: Baik kau makan!! Sebelum aku..... *tunjuk muka jihyo *
Jihyo: Sebelum apa???
Tzuyu: Sebelum aku panggil Encik Baekhyun... *ugut*
Jihyo: Daun pudina muka batu tu? Huh!! Ada aku kesah!!
Tiba tiba pintu dikuak dari luar secara mengejut. Membuntang mata jihyo dan Tzuyu melihat orang itu. Dia dgr ke? Jihyo memegang mulutnya.
??: Apa kau cakap? Daun pudina muka batu?
Alahai?! Kau lah ni jihyo!! Encik Baekhyun, janganlah Encik tuduh saya ye?! Saya tak bersalah!! Jihyo je yg bersalah!!
Jihyo terdiam. Serius lah lidah nya tak boleh nak bercakap. Kelu.
Baekhyun: Pahal nampak macam tak sentuh lagi bubur tu? Tzuyu?
Tzuyu: Dia tak nak makan, Encik.. Dahlah dia ada gastrik.. Lepas tu semalam dia makan roti je..
Tzuyu menekup mulut. Alamak terlepas. Adumakkk!! Semua orang tak tahu melainkan keluarga jihyo, dgn Tzuyu yg jihyo ni ada gastrik. Adoiiii.
Baekhyun: Gastrik? Oh! Patutlah ada simptom simptom gastrik!
Jihyo menjeling tzuyu sekilas. Laser lah kau?! Pandangan jihyo terarah pada Baekhyun pula. Kelihatan Baekhyun sedang mendekati jihyo dan melabuhkan punggungnya di sebelah jihyo.
Baekhyun: Baik kau makan sekarang, sebelum.... *tegas*
Jihyo: Sebelum apa?!
Baekhyun: Sebelum aku suap kau?!
Suap
Suap
Suap
Erghhhhh.. Fade up lah macam ni?!
Jihyo: Hisy!! Yelah yelah!!
Jihyo pun mengambil mangkuk bubur itu. Sebelum itu, Kot Baekhyun yg di paha nya segera diserah kan balik pada Baekhyun. Baekhyun menerima huluran jihyo itu.
Jihyo: *suap makanan dalam mulut* Happuiiii.. Tawarr
Kata jihyo segera meletakkan mangkuk bubur itu diatas meja itu kembali. Baekhyun dan Tzuyu mengetap bibir. Sabar.. Sabar...
Baekhyun mengambil mangkuk bubur itu lalu menyuakan sudu yg diisi bubur itu pada jihyo.
Baekhyun: Nganga!!
Jihyo: Tak nak *pandang tzuyu*
Tzuyu: Don't being a childish, Hyo..
Jihyo: B.I pun tunggang terbalik.. ada hati nak cakap english..
Tzuyu: Yahh!!
Baekhyun: Dah dah!! Cepatlah... Lenguh tangan aku ni?!
Jihyo: Saya tak nak lah Encik Baekhyun.. Bubur tu tak sedap lah!
Baekhyun semakin geram dgn jihyo. Diletakkan mangkuk bubur itu diatas meja dgn kasar. Huh!! Perangai hantu aku dah kembali. Jihyo terkejut. Alamak!!! Aura Hitam dah datang?! Tzuyu menelan air liur.
Tzuyu: Erk.. E.. Encik Baekhyun.. S... Sa.. Saya b.. Balik.. T.. Tem.
Pat dulu..Kata Tzuyu gagap. Serius dia dah takut dgn aura hitam Baekhyun. Baekhyun mengangguk. Jihyo ternganga..
Jihyo: Tzu...
Belum sempat jihyo mahu sambung kata kata nya itu, Tzuyu sudah pun keluar dari bilik itu. Andwaeeee?!
Baekhyun merenung wajah jihyo tajam.. Jihyo mula tidak berasa selesa, namun dikawal riak muka nya itu.
Baekhyun: Apahal kau degil sangat hah!! Kau tu gastrik!! Kalau kau tak makan, lagi lah sakit perut tu?! *marah*
Apa kau kesah pasal aku hah, bacon.. Aduyaiiii...
Baekhyun mengambil balik mangkuk itu, dia mula menyuap jihyo. Kali ni jihyo terpaksa akur. Ditahan riak wajah nya itu. Tawar..
Selepas habis makan,
Baekhyun: Kau rehat je lah dalam bilik aku ni dulu~ aku nak buat kerja aku yg tergendala tu?! Pasal kerja kau?! Hari ni kau cuti.
Jihyo hanya diam. Nak buat apa, bosan lah?!
Baekhyun: Kau buatlah apa yg patut.. Janji jangan kacau aku sudah.
Baekhyun seperti faham apa yg difikirkan jihyo. Jihyo hanya mengangguk. Okay!
Baekhyun kembali ke tempat nya, manakala jihyo tak habis habis membelek belek majalah. Bosannya. Jihyo menutup majalah itu, dia meletakkan majalah itu di tempat asalnya.
Jihyo kejap pandang situ, pandang sini?! Tongkat dagu.. Macam macam lagi lah. Tanpa disedari, Baekhyun telah pun memerhati jihyo dari tadi. Dia menggeleng. Tanpa disedari juga, dia telah pun tersenyum melihat jihyo.
-TBC-
ESTÁS LEYENDO
Married With A Cool Guy (C)
RomanceDaun pudina muka batu. Langsung tiada secalit senyuman di bibir. Sama je dgn batu, takde beza nya. Memang sesuai sangatlah. Daun pudina- Sikap yg sentiasa dingin. Muka batu- Langsung tiada satu senyuman di bibir. Itulah panggilan dari jihyo atau nam...