Tzuyu menunggu jihyo di ruang tamu. Hesy! Jihyo ni lambat nya?! Dia ni pergi beli ke buat mall tu?! Lambat benor?! Kalau nak pergi mana mana pun contact lah dulu~
Tock Tock
Pintu rumah terkejut. Ni mesti jihyo. Lupa bawa kunci lah tu?! Hesy! Inilah kawan dia?! Pelupa tahap gaban. Tzuyu berdiri dan bergerak menuju kearah pintu.
Dia memulas tombol pintu. Kelihatan jihyo berada dihadapan nya.Tzuyu: Kau ni dah kenapa jihyo.. Macam kena kejar hantu pula aku tengok.. Kau pahal?
Jihyo: Aisy! Nanti aku cerita lah?! Aduhhh disebabkan tuala wanita kau lah aku layan daun pudina muka batu tu?!
Tzuyu pelik. Encik Baekhyun. Layan apa benda ni? Huh! Jodoh diorang berdua ni memang kuat. Hehe. Jihyo terus masuk kedalam rumah.
Jihyo: Oklah! Aku mandi dulu~
Tzuyu: Okay •_•
Jihyo terus masuk kedalam biliknya. Apalah nasib dia. Aduhh!! Macam mana lah phone aku boleh jatuh dekat kereta dia. Adehhh!! Mulai hari ni, kau kena hati hati.. Daun pudina muka batu tu makin licik!
Jihyo mencapai tuala dan terus memasuki bilik air untuk mandi mandi. Terasa melekit seluruh badannya itu.
Tzuyu menonton cerita kartun itu tergelak gelak melihat kelucuan mereka (?) Spongebob Squarepants menjadi teman hidup nya. Hehe.. Dah besar pun tak matang lagi~
Tzuyu membelek telefon pintar miliknya. 6:30 p.m. Adehh!! Laparnya~ Tzuyu bergerak ke dapur untuk mencari makanan. Namun hampa, semua kosong.
Tzuyu: Adoii, jihyo ni?! Takkan lah tak beli barang dapur. Adoiii, camne aku nak isi perut aku ni?!
Jihyo yg kebetulan lalu disitu untuk minum air terdengar percakapan Tzuyu. Dia menggeleng. Hehe?! Dah sebulan dia tak beli barang dapur. Malas lah~
Jihyo: Aku dah sebulan tak beli barang dapur.. Sebab tu lah kosong je dapur tu?! Kalau tak, dah lama Aku masak!
Tzuyu: What sebulan? Habis kau makan apa kat rumah?
Jihyo: Aku bukan makan dekat rumah, tapi aku makan dekat kedai..
Tzuyu: *geleng kepala* Kau tahu tak makan dekat kedai selalu.. Makanan dia tak sihat?! Masak dekat rumah sendiri, baru freshh?! Arra..
Jihyo: *mengetap bibir* Yelah yelah!! Kau bawa kereta.. Dah jomlah pergi makan dgn cari barang dapur.
Tzuyu: Jom! Kau takkan nak pakai baju camni je?! Pergi tukar..
Jihyo: Hurm!
Jihyo hanya memakai baju lengan pendek(labuh) dengan seluar pendek. Tzuyu meninggalkan jihyo di dapur. Jihyo, jihyo...
*******
Baekhyun
Ting tonggg
Bunyi loceng kedengaran. Baekhyun menuju ke pintu lalu memulas tombol pintu rumah agam itu. Kelihatan, 2 orang lelaki yg boleh tahan kacak di depan pintu.
Baekhyun mengukir senyuman. Welcome friends..
Baekhyun: Waa.. Aku ingat korang balik minggu depan?! *salam*
ESTÁS LEYENDO
Married With A Cool Guy (C)
Lãng mạnDaun pudina muka batu. Langsung tiada secalit senyuman di bibir. Sama je dgn batu, takde beza nya. Memang sesuai sangatlah. Daun pudina- Sikap yg sentiasa dingin. Muka batu- Langsung tiada satu senyuman di bibir. Itulah panggilan dari jihyo atau nam...