Tzuyu menekan loceng rumah jihyo. Namun tiada sahutan. Huh!! Dah 40 minit dah dia kat sini!? Aku dah lah tengah penat ni!
Tanpa berputus asa, Tzuyu menekan loceng lagi sekali.
Tzuyu: Jihyo oh jihyo.. Aku dah sampai ni mana kau?! Cepat lah aku dah penat dah ni?!
Tzuyu terdengar bunyi orang berlari, segera dia berpaling. Pfftt lajunya~ orang itu berdiri betul betul di hadapan tzuyu. Tercungap cungap dibuatnya.
Tzuyu: Apahal tak cakap kau keluar?
Orang itu hanya tersengih sengih. Serius dia penat?! Tzuyu yg melihat kawannya letih itu mengeluh. Kesiannya kau.
Tzuyu: Kau dari mana ni? Dengan seluar pendeknya, baju muat muat. Pahal tak datang kerja.
Jihyo: Aku dari.. Aku.. Erghh nanti aku ceritalah.
Waktu itu, jihyo sudah pun tenang. Kalau macam ni hari hari, boleh kurus juga dia. Jihyo membuka pintu rumah dan terus menjemput Tzuyu masuk.
Jihyo: Masuk lah?! Anggaplah rumah ni rumah kau sendiri. Harap rumah yg tak seberapa ni sesuai dgn kau. Selesakan lah diri kau ehh?!
Tzuyu hanya mengangguk. Pandai kawan aku ni jaga rumah! Cantik.
Tzuyu: Bilik aku mana?
Jihyo: Oh! Ikut aku?!
Kata jihyo lalu menuju kearah sebuah pintu bilik. Dipulasnya tombol pintu tersebut. Tzuyu ternganga. Waa.. Purple?! Cantik gilerr..
Tzuyu: Waa.. Cantiknya~ tolong bawakan beg aku masuk jap, hyo?!
Kata tzuyu tanpa mendengar jawapan jihyo. Jihyo terlopong. Aku juga yg kena?! Jihyo mengeluh, dia pun membawa beg itu masuk.
Kelihatan Tzuyu di koridor rumah. Jihyo menggeleng, segera dia mendekati tzuyu di koridor.
Tzuyu: Cantik kan? Tenang je aku tengok!
Kata Tzuyu sebaik sahaja jihyo berada di sebelah nya. Huh!! Tenangnya. Tzuyu mendepakan tangannya. Serius lah, top class kau jihyo?!
Jihyo: Haah!! Kalau aku serabut ke apa ke?! Aku pasti akan ke koridor. Suasana dia tenang sangat~ aku tak kesah malam ke pagi ke?!
Tzuyu memandang wajah jihyo. Dia tersenyum. Comel kawan dia seorang ni?! Tzuyu mencubit pipi jihyo dan terus berlari masuk kedalam bilik. Jihyo tersentak. Hisyy! Pipi aku juga yg kena.
Jihyo: Yahh!! Tzuyuuu..
Kata jihyo lalu masuk ke dalam bilik. Jihyo ternampak tzuyu duduk di birai katil segera dia ke sana. Sebelum jihyo lending di sebelah Tzuyu, jihyo membalas perbuatan tzuyu. Dia mencubit pipi tzuyu kembali. Macam ni lah mereka~ hehe..
Tzuyu: Awww!! Appo?! Yahh!!
Jihyo: Tahu sakit?! Tadi cubit pipi aku sangat.
Tzuyu: Hehe.. Tak nak cerita ke? Kau pergi mana semalam?
Jihyo: Semalam aku tidur rumah Encik Baekhyun?!
Kata jihyo. Tzuyu terkejut. Aisyy!! Mula fikir negatif lah tu?!
Jihyo: Kau jangan fikir bukan bukan tzuyu?! Dia selamatkan aku!
Tzuyu: Ouhh!! Macam best je?! Aku ingat korang ni buat malam pertama?!
Jihyo meluku kepala tzuyu. Gila punya kawan. Tzuyu menggosok kepalanya.
Tzuyu: Sakit lah weii?! *pout*
Jihyo: Tulah kau?! Cakap tak berlapis! Takde insurans langsung mulut tu!
Tzuyu: Mulut mana ada insurans. Yang aku tahu, kereta kot yg ada insurans.
Jihyo mengetap bibir. Menjawab je tahu. Eleh, kau pun sama?!
Jihyo: Dahlah! Kau nak dengar ke taknak ni?! Kalau tak aku nak keluar! Aku nak pergi beli jam baru ni?! Jam aku dah berkecai..
Tzuyu: Of coz aku nak tahu.. Ceritalah.. Aku tak sabar dah ni!
Jihyo: Macam ni?! Semalam aku kan datang lewat! So dia denda aku. Aku kena kerja overtime. Lepastu, aku pun kerjalah. Sampai pukul 10. Bukan sepuluh, aku target je nak balik pukul 10.
Aku tak perasan pulak, yg Encik Baekhyun tu ikut aku. Kan lorong rumah aku gelap. So? Aku beranikan diri aku nak lalu kat lorong tu?! Tiba tiba, ada 3 orang namja ni, dia nak ambil kesempatan, aku jerit minta tolong.
Lepas tu, ada seorang lelaki ni, dia selamat kan aku?! Hebat juga dia berlawan. Aku rasa dia tali pinggang hitam kot (author tak tahu sangat pasal taekwando ni)
-_- aku tak sempat tengok muka dia. Waktu tu aku lemah sangat. Last last aku pun pengsan.Lepastu aku tak tahu jadi apa kat aku?! Bla bla?! Aku bangun, aku tengok dekat dalam bilik. Tiba tiba, pintu yg aku duduk tu terbuka. Aku terkejut tengok orang tu. Rupanya, Encik Baekhyun. Macam tu lah cerita dia.
Tzuyu: Wahhh!! Daun pudina muka batu kau jadi hero kau lah, hyo?! Daebak lah~
Jihyo: Banyak lah kau?! Oklah! Ada pape lagi?
Tzuyu: Jap! Kau taknak belajar bawa kereta ke?
Jihyo: Taknak aku?!
Tzuyu mengeluh.
Tzuyu: Yg lepas tu lepas lah!! Kau kena lawan ketakutan kau tu~
Jihyo: Aku tak boleh lah~ oklah aku keluar dulu. Kau rehat lah?!
Tzuyu mengangguk.
Tzuyu: Alang alang kau nak keluar tu kan?! Belikan aku tuala wanita boleh tak? Aku tengah bendera merah lah. Kalau taknak beli, aku pinjam kau punya boleh? *aegyo*
Jihyo: Aku rasa, aku punya dah habis lah?! Oklah aku belikan tapi....
Tzuyu: Tapi apa?
Jihyo: Duit *hulur tangan*
Tzuyu: Hehe?! Guna duit kau dulu~
Jihyo mengetap bibir. "Yelah?! Ganti balik duit aku?! Faham"
Tzuyu mengangguk. Yesss.. Jihyo pun berdiri dan terus pergi dari situ. Tzuyu pun membiarkan jihyo. Dia menghempaskan diri nya di atas katil. Huhh!! Selesanya?!
-TBC-
ESTÁS LEYENDO
Married With A Cool Guy (C)
RomanceDaun pudina muka batu. Langsung tiada secalit senyuman di bibir. Sama je dgn batu, takde beza nya. Memang sesuai sangatlah. Daun pudina- Sikap yg sentiasa dingin. Muka batu- Langsung tiada satu senyuman di bibir. Itulah panggilan dari jihyo atau nam...