Part 15

970 82 2
                                    

Baekhyun tidak senang duduk. Lagi berapa minggu je lagi dah nak hujung bulan. Serius dia takut. Dah lah jihyo tak bagi jawapan lagi. Eomma nya pula tak habis habis mengugut.

'Lagi berapa sahaja lagi?! Eomma nak kamu cari pasangan kamu.. Kalau tidak, ada hadiah akan menanti.. Faham faham je lah.'

'Baekkie.. Ireonna cari pasangan.. Sepupu kamu tu tengah menunggu..'

Itulah contoh contoh mesej yg Baekhyun takuti. Eomma nya kalau dah cakap, dia betul betul buat. Jangan main main.

Baekhyun meramas rambut nya kasar. Huh! Boleh naik gila dia dibuatnya. Eomma suka sangat mengugut. Hesy!!

Badannya disandar di kerusi. Huh! Selesa sikit. Baekhyun memejam kan matanya. Dia tengah gementar sekarang ni?! Apalah jawapan jihyo.

Tock Tock

Baekhyun: Masukkk

Arah Baekhyun masih lagi memejam kan mata nya. Dia mahu tenang kan fikiran sekejap. Fikiran nya terganggu dek kerana mesej ugutan eommanya itu.

'Tahulah nak suruh Baekhyun kahwin awal! Tapi tak yah lah sampai ugut ugut. Dia bukannya taste Baekhyun pun!'

Rungut Baekhyun dalam hati.

Selepas mendapat arahan masuk. Jihyo pun memulas tombol pintu untuk masuk. Tangannya ada beberapa file untuk projek baru nya nanti. Yelah! Dah nama pun syarikat Top Class. Belambak lah syarikat lain nak berkerjasama dgn syarikat ni?!

Kelihatan Baekhyun seperti dilanda masalah membuatkan jihyo tertanya tanya. Boss nya itu pelik semenjak dua menjak ini.

Jihyo: Encik! Ni file projek baru nak kerjasama dgn kita?!

Dengar sahaja suara yg amat dia kenali, Baekhyun terus membuka matanya.

Baekhyun: Nae~ letak je atas meja tu.

Kata Baekhyun dingin. Jihyo menurut, dia meletakkan dokumen projek baru itu di atas meja.

Jihyo: Kalau macam tu saya pergi dulu.

Baekhyun: Balik nanti! Kau jangan balik dulu. Aku ada something nak discuss dgn kau. Urgent.

Jihyo mengangguk. Dia dapat menyangka bahawa pasti Baekhyun akan bertanya pada dia sama ada dia setuju atau tidak setuju untuk berkahwin dgnnya. Dari riak muka pun tahu.

Selepas kelibat Song Ji Hyo tidak kelihatan, Baekhyun menongkat dagu. Sekrang ni harapan nya pada jihyo seorang sahaja. Dia akan buat apa saja untuk dapatkan jihyo walaupun tidak mempunyai perasaan lagi pada jihyo. Ala! Mungkin bila dah kahwin nanti baru ada perasaan CINTA tu. Apa orang cakap 'CINTA SELEPAS NIKAH'atau dalam bahasa inggeris'LOVE AFTER MARRIED'.

Baekhyun menyemak dokumen yg diberi jihyo sebentar tadi. Huisy! Mahal ni?! Kaya kaya. Peluang emas dah ada depan mata. Huhu..

******
Lunch (R.E Cafe)

Jihyo dan Tzuyu mencari tempat di cafe itu. Kelihatan cafe itu makin lama makin ramai pelanggan yg masuk. Almaklumlah, time rehat kan. Ramai lah yg berpusu pusu.

Jihyo ternampak tempat kosong lalu pergi ke tempat kosong itu. Tiba tiba kelihatan seorang lelaki yg dapat tempat itu dulu.

Jihyo: Sorry Sir.. That's my place.. Boleh awak pergi?

Tanya jihyo dgn sopannya. Kalau cara baik pun tak boleh, cara kasar lah apa lagi.

Orang itu memaling. Kelihatan dua orang yeoja di belakangnya.
Membuntang matanya melihat salah seorang daripada mereka, ia kenali.

XXX: Wait.. Kita pernah jumpa ke? *tunjuk jihyo *

Jihyo mong. Bila masa kita pernah jumpa. Sesat mana mamat ni?

Jihyo: Errr... Sorry sir, kita tak jumpa sebelum ni?! Awak salah orang maybe?

XXX: Nope! Saya yakin itu awak! Awak tak ingat ke kat cafe apatah masa tu?! Kat kaunter.

Jihyo mula teringat. Cafe? Kaunter? Ehh chop chop!! Jangan cakap yg...

Jihyo: Eh! Jap! Jangan cakap yg saya senyum kat awak tu?!

XXX: Yahh!! Its me... Kita berjumpa lagi?! *sengih*

Fulamak!! Hensem gile mamat depan ni?! Dia sengih pehh! Melting doe..

XXX: Kim TaeHyung imnida. Just call me V. You?

Jihyo: Song Ji Hyo imnida. Call me Jihyo atau Hyo. Ini kawan saya Tzuyu.

Tzuyu tersenyum sambil bow kearah V. Hormat lah sikit.

V: Oh! Nice to meet you.

Tzuyu: You too..

V: Ehh! Jomlah makan sekali. Dah takde tempat dah ni?!

Jihyo: Tak pe.. Buat susah je.. Kalau xde tempat kitaorang cari cafe lain pulak.

V: Ehh! Tak lah.. Tak susah pun.
Lah buat apa nak cari cafe lain.. Memenatkan je.

Tzuyu: Oklah! Hyo.. Jom je lah, orang dah kasi tu terima je lah.

Jihyo: Erk. Oklah..

Jihyo gugup. Nak tak nak kena lah duduk sekali.

V: Nak makan apa? Saya orderkan.

Jihyo: Nasi Goreng Kimchi.

V: Ok! Tzuyu?

Tzuyu: Erk. Sama.

V: Nae~ air?

Jihyo: Americano 2

V: Nae~

V pun pergi ke kaunter untuk mengorder makanan. Apabila di cafe ni, mereka kena pergi ke kaunter untuk mengorder makanan.

Jihyo dan Tzuyu pun bersembang sembang sementara menunggu V. Jihyo juga tidak lupa untuk memberitahu Tzuyu tentang kata Baekhyun tadi. Tzuyu hanya mengangguk, tidak lupa dia tetap memberi motivasi pada jihyo.

-TBC-

Married With A Cool Guy (C)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora