Pasar Borong
Baekhyun dan jihyo memasuki perkarangan pasar borong. Mereka mahu membeli barang barang dapur kerana di rumah Pn. Byun barang dapur semua dah habis.
Baekhyun dan jihyo memasuki kedai untuk barang dapur. Mereka mula untuk memborong barang biasa dulu sebelum lauk (?) Baekhyun menolak troli, manakala jihyo pula sibuk melabel barang nak dibeli.
Kini mereka ingin keluar dari mall itu.
Tiba tiba langkah mereka berhenti. Terkejut beruk mereka berdua saat melihat orang di hadapan nya. Begitu juga orang yg dihadapannya.
Jihyo: Li.. Li.. Lizzy?
Ya! Orang yg dihadapan mereka ada Lizzy bersama suaminya dan mendukung seorang budak perempuan. Comelnya ♥......
Lizzy: Puan Jihyo buat apa dekat sini?! Boss?
Kata Lizzy terkejut. Jihyo memandang Baekhyun cuak. Baekhyun hanya membuat muka selamba.
Baekhyun: Kami datang sini beli barang dapur.
Lizzy: Ouh!! Ehh! Puan saya dengar puan baru kahwin betul ke? *sengih*
Jihyo: Erk.. Haha.. B.. Be.. Betul.. Betul.
Lizzy: Chukahae?! Suami Puan mana?
Lagi lah jihyo membuntang. Dia memandang Baekhyun dgn pandangan 'Ottokhae'. Lizzy hanya melihat jihyo memandang Baekhyun. Baekhyun hanya buat muka selamba nya sahaja. Berapa minit kemudian, Lizzy menekup mulutnya. Dia faham.
Lizzy: Bwo? Encik Baekhyun suami Puan jihyo ke?
Jihyo menelan air liur. Perlahan lahan dia mengangguk. Membuntang mata Lizzy. Suami Lizzy hanya memandang gelagat isterinya itu.
Jihyo: Erk.. Berapa umur anak awak, Lizzy?
Kata jihyo sambil menghulurkan tangan nya untuk mendukung budak itu pula. Lizzy menghulur anaknya itu kepada jihyo. Kini budak itu bertukar dukungan.
Lizzy: Baru 3 tahun, Puan..
Jihyo mengangguk. Kepalanya memandang wajah budak itu.
Jihyo: Nama kamu siapa?
Budak: Kim Ye Ji (reka)
Jihyo: Ouh!! Hai Yeji..
Yeji: Hai..
Balas Yeji. Jihyo mengucup pipi Yeji lembut. Geram. Baekhyun yg melihat jihyo mencium pipi anak kepada Lizzy itu tersentuh. Tak sangka?! Jihyo sangat penyayang.
Jihyo memulangkan kembali YeJi itu kepada Lizzy.Suami Lizzy: Oklah! Kami pergi dulu.. Marilah pergi sekali.. Singgah rumah kami kejap, lagipun dekat je dgn pasar ni?!
Jihyo memandang Baekhyun. Kelihatan riak wajah Baekhyun itu selamba jadi dia mahu membalas. Belum sempat mahu membalas Baekhyun terlebih dahulu membalas.
Baekhyun: Boleh je.. Kejap ye? Kami hantar barang dulu nanti kami pergi rumah, nak alamat.
Suami Lizzy itu pun memberi alamat rumah mereka. Lizzy dan juga jihyo membuntang. Tak percaya dgn jawapan Baekhyun. Adakah ini Baekhyun yg dia kenal.
Akhirnya mereka pun pergi ke hala tuju masing masing. Jihyo masih lagi runsing dgn Baekhyun. Baekhyun lupa makan ubat ke? Dia demam ke? Ke kena sampuk?
Baekhyun yg mengerti jihyo itu hanya buat tak tahu. Dia pun tak tahu kenapa tiba tiba boleh jawab begitu. Hatinya tiba tiba terbuka untuk menerima pelawaan suami kepada Lizzy itu.
*******
Rumah LizzyJihyo dan Lizzy sedang berbual di dapur. Tak habis lagi buat makanan dgn minuman. Baekhyun, YeJi, Johyun(suami lizzy.. Kim Johyun*reka*) berada di luar. Tengah bersembang.
ESTÁS LEYENDO
Married With A Cool Guy (C)
RomanceDaun pudina muka batu. Langsung tiada secalit senyuman di bibir. Sama je dgn batu, takde beza nya. Memang sesuai sangatlah. Daun pudina- Sikap yg sentiasa dingin. Muka batu- Langsung tiada satu senyuman di bibir. Itulah panggilan dari jihyo atau nam...