Baek Holding
Jihyo masuk ke dalam pejabat seperti biasa. Cuma dia nampak sedikit perbezaan, iaitu.. Rambutnya diikat satu. Katanya, panas kalau tak ikat rambut.
Semua staff staff di pejabat itu memandang jihyo. Telan air liur juga lah dia, bila orang memandangnya tu. Bukan setakat 2,3 orang.. Tapi kalau diikutkan satu office ni hah yang pandang nya. Alahai, kenapa lah menakutkan office ni harini..
Tingkat 8
Baru sahaja jihyo mahu masuk kedalam pejabatnya, tiba tiba ada gerangan yang menarik tangannya. Jihyo terkejut. Namun diikutkan saja langkah orang itu.
Sesampai di satu tempat, orang itu melepaskan tangan jihyo. Kasar.
Jihyo: Aww.. Sakitlah?!
Marah jihyo tapi kedengarannya agak lembut sedikit. Jihyo menggosok pergelangan tangannya. Serius lah, sakit kot. Jihyo memandang tajam orang dihadapannya itu.
Erhhh.. Tak lain tak bukan Puan YuYu kita lah. Hisy!! Cam laki kot!!
Jihyo: Kau ni dah kenapa, Tzuyu.. Sakit tahu x?! Hisy!!!
Tzuyu: Hehe.. Sorry lah babe.. Tapi aku ada perkara 'urgent' nak bagitahu kau ni!!!!
Jihyo: *pelik* Perkara apa?
Tzuyu: Aku cakap ni, mesti kau geram!!!
Jihyo: Deyyy!!! Jgn buat orang suspen boleh tak cakap je lah cepat!!! Aku banyak kerja lagi ni?! Kau tahu tak!! Aku tak sempat buat malam sebab kan Baekhyun tu asyik asyik nak bermanja aje........
Tzuyu terus menekup mulut sahabat karib nya itu. Alahai.. Tak best lah kalau tak buat dia suspen!! Hesy!! Asyik asyik kena bebel. Benci betul ahh..
Tzuyu: Kalau ye pun.. Jangan lah bebel kat aku.. Bernanah telinga aku dengar. Alah!! Aku tahu lah, kau tak dapat buat kerja setiap malam!! Tapi jgnlah buat sampai macam ni sekali!
Kini giliran Tzuyu pula yg membebel. Yup!! Memang betul pun setiap malam jihyo tak boleh buat kerja kat rumah. Baekhyun tu hah! Asyik nak bermanja aje!! Naik rimas juga lah jihyo ni?!
Jihyo: Sekarang ni, kau nak cakap ke nak bebel ni.. Oklah!! Aku chaw dulu.. Apa apa roger..
Jihyo sengaja buat macam tu. Dia malas benar nak bertekak dgn Tzuyu ni. Macam lah dia tak kenal Si YuYu ni kan?! Tak pernah nak mengalah! Jihyo berpura pura mahu membuka langkah untuk pergi.
Tzuyu: Ok ok!!! Macam ni cerita nya...
Kata Tzuyu lalu mendepakan tangannya ala ala orang dulu nak bercerita. Jihyo yang berasa menyampah itu segera mengetuk kepala Tzuyu.
Tzuyu: Ahhh, appo.. Yah!!! *pegang kepala+ muncung 'donald duck'*
jihyo: Kalau ye pun, tak yah lah buat gaya camtu.. Nyampah aku tengok!! Macam tikus mondok dah!!
Tzuyu: Hesyy!!! Ok macam ni.. Semua staff diorang ingat kau ni kena tangkap cintan dengan Baekhyun!!! Bukan tingkat 8 je, tapi seluruh bangunan ni tahu!! Kau tahu?
Membuntang mata jihyo mendengarnya. OMG!!!! NAMA AKU DAH TERCEMAR... EOMMA!!
Jihyo: Patutlah semua mata pandang aku tadi, waktu nak masuk office.. Weyyy!! Camne ni?? Ahhhh..
Tzuyu: Tulah kau!! Siapa suruh nak berahsia sangat!! Nilah padah nya!! Padan muka *jelir lidah*
Jihyo mengetap bibir nya geram! Ya!! Kawan jenis apakah ini? Tanpa membalas, segera jihyo membuka langkah untuk pergi. Tzuyu hanya memegang mulutnya. 'Aku ada salah cakap ke?'
Tzuyu: HANYA BAEKHYUN SORANG JE YG BOLEH SUCIKAN NAMA BAIK KAU NI!!!!
jerit Tzuyu dari belakang. Jihyo hanya mengendahkan bait bait Tzuyu itu. Ada betulnya juga. Baekhyun! Dia adalah orang yg dapat membersihkan nama baik jihyo. Jihyo berhenti seketika. Ditoleh kebelakang sekilas.
Jihyo: Thanks Tzuyu...
Jerit jihyo. Nasib lah jarak antara mereka taklah jauh sangat. Dan nasiblah tempat mereka pergi tu tak ramai orang lalu lalang. Kira nya, tempat agak tersembunyi lah.
Pejabat Baekhyun
Jihyo menerjah masuk ke dalam pejabat Baekhyun tanpa mengetuk pintu dan mendapat keizinan. Baekhyun yang mahu tegur itu terus terdiam apabila mendapati orang yang amat dicintai nya di hadapannya sekarang. Siapa lagi kalau bukan 'Lovely wife' dia. Jihyo!
Baekhyun: Wae bie? Masam je oppa tengok?
Jihyo sekadar mengeluh. Baekhyun segera bangun dan menuju ke arah jihyo. Nasib lah tingkap biliknya itu gelap dan tak boleh lihat apa apa.
Baekhyun: Wae ni bie? Masam je? Meh duduk sini.
Kata Baekhyun lalu menarik jihyo ke arah sofa. Jihyo hanya membuntuti sahaja langkah Baekhyun. Dia segera melabuhkan punggung nya di sebelah Baekhyun.
Baekhyun: *pandang jihyo * Wae?
Pfttt... Inikah suami ku? Comelnya lah dia pakai cermin mata. Huaghh cair.. Cair..
Anggaplah Baekhyun pakai macam ni, waktu kat pejabat waktu tu.
Baekhyun: Kenapa? Nampak nerd ke oppa pakai camni?!
Jihyo: Eh tak tak.. Oppa nampak comel.
Baekhyun: Tengoklah suami siapa? Haha..
Jihyo: Puji sikit kembang puji sikit kembang. Ni yang malas nak puji ni?!
Baekhyun: Haha.. Ok ok? Apa masalah bie sekarang ni? Cuba cerita.
Jihyo: *mengeluh* Macam ni.. Sekarang ni, satu bangunan gosip pasal kita berdua. Diorang cakap kita ni dah macam kena tangkap cintan (?)
Ujar jihyo lemah. Baekhyun hanya memandang jihyo. Comel juga isteri aku ni?! Tanpa membalas dia segera keluar dari pejabat. Jihyo terlopong melihat suaminya. Blah camtu je? Taguna punya suami!!
-TBC-
ESTÁS LEYENDO
Married With A Cool Guy (C)
RomanceDaun pudina muka batu. Langsung tiada secalit senyuman di bibir. Sama je dgn batu, takde beza nya. Memang sesuai sangatlah. Daun pudina- Sikap yg sentiasa dingin. Muka batu- Langsung tiada satu senyuman di bibir. Itulah panggilan dari jihyo atau nam...