Part 34

1K 60 3
                                    

Jihyo dan Baekhyun meluru masuk dalam perkarangan hospital. Resah. Yes!! Itulah keadaan jihyo sekarang. Mata nya merah menahan tangis. Baekhyun dari tadi tak henti henti berdoa agar appa mertuanya tidak apa apa.

Flashback

Jihyo hanya memerhati di luar tingkap sahaja. Permandangan untuk pergi ke cafe agak tenang sikit. Yup!! Sekarang ni waktu lunch. Tapi dia bukan lunch dengan orang lain, tapi dgn suami tercintanya, Byun Baekhyun...

Sejak Baekhyun luah kan perasaan nya pada jihyo hari tu, sikap nya 100% berubah. Baekhyun yang sekarang ni agak sweet talker sikit, banyak tersenyum, dan kurang memarahi staff staff pejabat mereka. Staff staff lain pun pelik dgn perubahan 'singa jantan' itu.

Dipandang sekilas wajah Baekhyun. Pfttt, nampak tenang je bila memandu. Suci!!!

Baekhyun: Kalau bie nak pandang muka oppa sampai macam ni sekali pun, jangan pandang dalam kereta ni!! Karang oppa tak boleh nak focus memandu.. Kalau nak pandang, pandang dekat rumah nanti? Ok!

Jihyo mencebik. Muka nya merona merah menahan malu. Pfttttt... Jihyo tidak membalas kata kata Baekhyun itu, sebaliknya dia kembali memandang keluar tingkap. Malu nya tidak dapat dibendung lagi. Ahhhhhh... Baekhyun hanya tersenyum sinis. Haha.. Dah masak dah dengan perangai 'lovely wife' nya itu.

Tiba tiba, telefon milik jihyo berdering dengan lagu yang telah diset kan. Tertera nama '3OMMA' di nama pemanggil. Baekhyun memandang wajah jihyo, mahu tahu siapa yang menelefonnya itu.

Jihyo: Eomma call..

Jihyo seperti faham akan renungan Baekhyun itu. Huh!! Ingat Kris ke yg call? Haha.. Jelez tak bertempat. Baekhyun faham. Dianggukkan kepala nya seraya memandang kehadapan kembali. Jihyo menekan punat 'hijau' untuk menjawab panggilan.

"Yeoboseyo, eomma? Wae??"

"Jihyo ahhh"

"Eomma wae ni? Kenapa suara cemas semacam ni?"

"Appa?!"

"A... App.. Appa? Wa.. Wae dengan appa? *gagap*"

"Ap.. Appa kem.. Kemalangan!"

Luluh jantung jihyo mendengar perkataan yang telah diungkap oleh eommanya itu. Appalah orang yang paling rapat dengannya.

"Eomma? Keadaan appa macam mana? Dia dekat hospital mana?"

"Appa masih lagi dirawat. Kami di S. O. H..."

"Nae?! Nanti hyo sampai.. Eomma tunggu ok!!"

"Nae?!"

Jihyo mematikan panggilan. Matanya mula berkaca. Baekhyun memandang wajah jihyo sekilas.

Baekhyun: Wae ni?

Jihyo: Appa?! *kawal suara*

Baekhyun: Wae dgn appa?

Jihyo: Dia kemalangan.

Baekhyun: Habistu.. Dia dekat mana sekarang ni?

Married With A Cool Guy (C)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora