Selepas habis makan malam, jihyo, Pn. Song, En. Song duduk di ruang tamu. Jihyo tertanya tanya, apa benda penting sangat sampai muka serius macam nak telan jihyo.
Pn. Song: Huh!! Eomma suruh jihyo datang rumah ni sebab kami ada hajat. Harap sangat, jihyo tepati. Boleh kan sayang?
Jihyo yg memandang televisyen itu beralih pandangan pada eommanya. Macam macam persoalan yg berada di kotak fikiran.
Jihyo: Apa dia eomma? Kalau boleh tunaikan, Hyo tunaikan.
Kata jihyo serius. Hal serius mestilah muka serius, kalau tidak tak menjadi maksud S.E.R.I.E.S tu. Hehe, author main cakap je.. Jangan ambil serius ok!
Pn. Song: Kami ni dah tua. Kami nak juga timang cucu.
Jihyo mengeluh. Aduhh!! Apakah ini? Kenapa mesti bab
Kahwin!!!
Kahwin!!!
Kahwin!!!
Naik muak lah!
En. Song yg nampak riak muka tidak berpuas hati anak nya itu menggeleng. Anaknya itu kalau tak diugut memang x boleh.
En. Song: Kami nak hyo cari pasangan hyo sendiri. Kami bagi masa sebulan sahaja. Dalam masa sebulan tak dapat juga! Kami akan kahwinkan hyo dgn sepupu hyo?!
Kata En. Song tegas. Jihyo tersentak. Apa ni main ugut ugut pulak! Tch.. Tak aci lah. Sepupu aku? Erghh!! Aku tak nak?! Dia dah lah gemuk! Nerd pulak tu.. Ew, bukan taste aku lah.
Jihyo: Appa.. Masa sebulan tu singkat lah. Ini dah pertengahan bulan dah. 2 minggu je tu? Mana boleh.
Pn. Song: *mencelah* Sebulan tetap sebulan! Umur Kamu tu makin lama makin meningkat, Hyo.. Jangan nak mengada! Takkan nak tunggu berkedut dulu baru nak kahwin!
Bebel eomma nya. Ini bukan permintaan!! Ini ugut plus perli namanya. Ahh! I HATE MY LIFE.. Dunia tak adil.
Jihyo: Ok! Hyo akan pertimbangkan!
Kata jihyo nak tak nak. Dia malas nak dengar perlian eomma nya itu.. Kata kata ibu kan satu doa. Tak lah dia kena doa dengan ibu sendiri. Makbul.
E&A jihyo: Syukur..
Kata mereka bangga. Hai! Luluh juga hati jihyo ni?! Wah! Daripada tak rela, rela terus nak cari pasangan hidup! Eomma appa How dare You!! Korang berdua dah buat hyo rela! Huarghh..
Pin pin
Jihyo menilik jam. Huh! Pukul 8 dah. Tepati janji juga Tzuyu aku ni?!
Jihyo: Eomma, Appa.. Tzuyu dah sampai tu?! Hyo pergi dulu ye?
Mereka pun mengangguk.
Pn. Song: Kirim salam dekat Tzuyu ye?
Jihyo mengangguk. Sempat lagi dia menyalam tangan eomma dan appa nya.
****
Dalam keretaTzuyu sangat focus memandu. Lorong untuk masuk ke apartment betul betul menyeramkan! Bila lah nak pasang lampu jalan. Yg ada pun 2, 3 macam tu je?!
Jihyo: Eomma aku kirim salam dekat kau?!
Tzuyu: Ouh! Nae~
Kata Tzuyu seraya memandang hadapan. Sesampai nya di apartment, Tzuyu pun mencari parkir kosong untuk memarking keretanya itu.
Setelah mendapat parking. Tzuyu dan jihyo keluar dari perut kereta. Tiba tiba telefon jihyo berdering.
Jihyo: Tzu.. Kau naik dulu. Nanti aku ikut kau dari belakang.
Tzuyu mengangguk. Dia pun pergi dahulu. Tanpa melihat nama pemanggil, jihyo menekan punat hijau.
"Yeoboseyo? Siapa ni?"
- jihyo"Hurm! Daun pudina muka batu mu~"
- BaekhyunJihyo terkejut dia melihat nama pemanggil. Alahai, betul lah! Muka jihyo berona merah. Sejak bila dia jadi milik aku?!
"Wae?"*acuh tak acuh* - Jihyo
"Hurm! Malam ni kau free tak?"
- Baekhyun"Free"
- jihyo"Aku nak ajak kau keluar makan ni! Kau siap siap! Nanti aku ambik! Aku dalam perjalanan sekarang ni?! Ok bye?! Future wife"
- Baekhyun
Tut tut
Baru sahaja jihyo mahu membalas, Baekhyun terlebih dahulu mematikan talian. Jihyo mengetap bibir.
Jihyo: Tch!! Main letak je aku belum bagi jawapan lagi. Tch!! Rimaslah macam ni?! Suka call last minute. Aku dah lah tengah mengantuk sekarang ni.
Bebel jihyo. Dia pergi kearah lobby. Dia yakin, Baekhyun pasti akan menjemput nya di lobby. Sebelum itu sempat dia menghantar mesej pada Tzuyu.
To Tzuyu :
Tzu.. Aku keluar dgn Encik Baekhyun kejap! Aku tak tahu balik pukul berapa. Jangan tunggu ok!
*****
Baekhyun memberhentikan keretanya di hadapan tasik. Suasana di tasik itu sejuk sangat.
Jihyo keluar dari perut kereta. Nasib dia bawa Jacket tebal. Kalau tak mati kesejukan lh dia dekat situ.
Baekhyun mendekati jihyo yg sudah di bangku awam berhadapan tasik. Dia melabuhkan punggungnya di sebelah jihyo. Wajah jihyo ditatap.
Jihyo: Tenangnya suasana dekat sini.
Baekhyun: Betul. Kau suka?
Jihyo: Eh! Mestilah suka?!
Baekhyun: Legalah?! Aku ingat kau tak suka. Kalau kau nak tahu?! Tempat ni lh aku release tension. Bila ada dekat sini, betul betul buat aku tenang. Aku luahkan perasaan dekat sini?! Semualah.. Dekat sini.
Jihyo hanya menjadi pendengar setia. Ditatap wajah Baekhyun. Nampak seperti ada sesuatu yg Baekhyun pendam kan.
Jihyo: Ada apa lagi ke Encik pendamkan?
Ada! Inilah tempat pertama dgn tempat terakhir aku berjumpa dgn bekas tunang aku.. Yang paling aku sayang?! Taeyeon.. Aku takkan lupakan tempat ni?! Tempat ni lah kita luah kan segala perasaan bersama.
Baekhyun mula mengalirkan air mata. Sungguh dia rindu dgn bekas tunangnya itu. Jihyo menatap wajah Baekhyun. Aik! Aku ada buat dia menangis ke?
Jihyo: Kenapa menangis? Saya ada buat salah ke? Luahkan lah.. Mungkin saya akan dapat bantu Encik? Jangan pendam Encik! Nanti pedihh..
Baekhyun memandang wajah jihyo. Dia terus memeluk tubuh jihyo. Jihyo terkedu.
Jihyo: Kenapa ni? *pelik*
Baekhyun: 5 minit please.. Jangan bergerak.
Kata Baekhyun masih lagi memeluk jihyo. Jihyo membiarkan Baekhyun memeluk nya. Walaupun dia tak faham. Tapi dia yakin, pasti ada benda yg Baekhyun pendam.
Jihyo dapat rasakan bahawa baju dan Jacket nya basah. Teruk nya menangis?
5 minit kemudian
Mata Baekhyun sembab. Jihyo dgn beraninya menyeka air mata Baekhyun yg mengalir. Baekhyun juga terkejut, namun dibiarkan.
-TBC-
ESTÁS LEYENDO
Married With A Cool Guy (C)
RomanceDaun pudina muka batu. Langsung tiada secalit senyuman di bibir. Sama je dgn batu, takde beza nya. Memang sesuai sangatlah. Daun pudina- Sikap yg sentiasa dingin. Muka batu- Langsung tiada satu senyuman di bibir. Itulah panggilan dari jihyo atau nam...