Part 9

894 87 0
                                    

Jihyo jatuh di lantai bilik Baekhyun. Serius perut dia sakit gila. Tak mampu nak jalan. Tu lah kau?! Semalam, nak diet lah apa lah.. Makan roti je malam tu. Mana tak sakit. Pagi ni pun kau tak makan. Mahu bebel Tzuyu nanti, bila dia dapat tahu.

Jihyo tak fikir apa apa sekarang ni?! Berkerut dahinya menahan sakit. Tekak nya mula loya. Perut nya memulas. Jihyo memegang perut nya. Sakit!!

Baekhyun yg nampak jihyo jatuh segera berlari mendekati jihyo. Dari awal lagi, dia nampak perubahan riak muka jihyo. Baekhyun melutut. Ala ala nak sama tinggi dgn jihyo lah. Baekhyun memandang tajam wajah jihyo. Peluh mula membasahi dahi yeoja itu. Dahi nya berkerut.

Baekhyun: Gwenchana?

Alahai kau, Baekhyun.. Mesti lah tak?! Takkan kau taknampak?! Adumakkk!! Soalan apa kau tanya ni?!

Jihyo menggeleng. Malas lah mahu bertekak dgn Baekhyun waktu itu. Perut nya yg sakit itu dpicit picit. Lagi sikit je lagi, dah nak keluar isi isi dalam perut itu.

Baekhyun: Boleh jalan tak?

Sekali lagi jihyo menggeleng. Bukan nak ambil kesempatan okayh.. Tapi betul betul tak larat nak jalan. Dia perlukan rehat sekarang ni?!

Baekhyun mengangkat jihyo bridal style. Dia meletakkan jihyo di atas sofa biliknya itu. Alah! Pandangan orang? Tak nampak kot! Sebab Baekhyun saja je nak cermin itu berwarna hitam.

Jihyo: Na.. Nak.. Mu.. Muntah..

Kata jihyo dgn gagap. Serius sekarang ni dia macam nak keluarkan segala isi dalam perutnya. Baekhyun yg perasan perkataan jihyo itu segera mengambil tong sampah. Nasib bilik nya ini ada tong sampah.

Jihyo mengeluarkan segala isi di dalam perut nya itu di dalam tong sampah yg diberikan oleh Baekhyun itu. Baekhyun menoleh kearah lain. Serius, dia tak boleh tengok orang muntah?! Kalau tak dia pasti akan join sekali.

Baekhyun mengawal sikapnya itu. Muka nya berubah. Ahh!! Tak tahan. Dah ke? Cepat lah jihyo berhenti muntah tu! Aku nak muntah dah ni?!

Jihyo: Air..

Kata jihyo, selepas mengeluarkan segala nya. Sekarang dia dapat rasakan perut nya itu kosong. Baekhyun segera mencapai air kosong di meja kerja nya. Nasib mingyu bawa air ni, Ya! Dia semalam, tetiba je nak minum air mineral hari ni?! Nasib ada juga gunanya. Kalau tak??? Tak tahu nak cakap! Faham faham je lah?!

Baekhyun memberi jihyo air mineral tanpa memandang jihyo. Kalau dia pandang jihyo, pasti dia akan memandang tong sampah itu sekali. Jihyo menerima air mineral itu lalu menuangkan sedikit air itu di telapak tangannya. Dia pun membasuh mulutnya itu.

Baekhyun: Dah lega?

Jihyo: Sikit~

Kata jihyo tidak bermaya. Perut nya bagai masuk angin. Ala! Siapa yg ada penyakit gastrik ke apa ke? Dia tahu lah tu macam mana?! Author tak tahu nak terangkan. Author dah banyak kali kena. Baekhyun tak sampai hati melihat jihyo, dia membaringkan jihyo. Jihyo mengeraskan badan nya. Apa kau nak buat ni, daun pudina muka batu?!

Baekhyun: Takkan kau nak duduk je?! Tak tenang lah perut kau tu nanti!

Jihyo akur. Nak tak nak terpaksa lah terima. Nak buat macam mana lagi?! Baekhyun membuka kot yg dipakainya itu. Apa kau nak buat lagi ni?! Kau jangan..

Baekhyun menghulur kan kotnya pada jihyo. Jihyo masih lagi 'blur'. Kenapa kau hulur kot ni kat aku?! Jihyo memandang wajah Baekhyun itu. Kelihatan Baekhyun ikhlas menolongnya. Tak sangka?!

Baekhyun: Bilik aku ni sejuk?! Karang lagi masuk angin dalam perut kau tu?! Oh btw, kau dah makan ke belum!

Erk. Nak jawab apa ni?! Karang dia bebel pulak kalau bagitahu perkara sebenar. Tapi, kalau tak bagi tahu pulak, nanti kau juga tanggung derita. Haisy!! Susah ni?!

Married With A Cool Guy (C)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora