Part 26

932 83 8
                                    

Jihyo dan Baekhyun sekarang ini sedang berdiri di hadapan pintu rumah banglo dua tingkat ini.

Jihyo p.o.v

Huarghh!! Macam pernah pergi je rumah ni?! Ehh!! Memanglah pernah, dulu kan kau pernah stay sini sehari.. Hai, muda muda lagi dah nyanyok!Tapi kan kenapa ada 2 kereta kat sini eh? Takkan lah kereta Baekhyun. Hai, pelik! Memang pelik.

Tiba tiba, pintu rumah dikuak dari dalam. Kelihatan orang yg amat dikenaliku di hadapan ku ini. Aku terkejut. Apa dia buat kat sini?

Mingyu kelihatan terkejut melihat aku dan Baekhyun. Wae?

End P.o.v

Mingyu mengukir senyuman. Dia dan juga Baekhyun pun berjabat tangan. Jihyo pula buat tak tahu. Dia mengetap bibir. How dare you, Baekhyun... Kau nak cakap yg kita akan tinggal dgn diorang ke? Ahh jinjja.. Aigoo?!

Mingyu: Ehh!! Jemputlah masuk.

Baekhyun dan jihyo mengangguk. Baekhyun terus menerjah masuk tanpa membawa beg nya masuk sekali. Jihyo ternganga. Kau nak suruh aku bawa ke? Bapak ahh! Jihyo memandang wajah mingyu. Mingyu sedang menggigit bawah bibir sambil mengangkat bahu.

Mingyu: Takpe lah.. Biar saya je yg bawa beg hubby awak tu.. Hubby awk tu memang macam tu?! Harap fahamlah.

Jihyo: Huh!! Dah lama dah saya faham dia tu..

Balas jihyo sinis. Geram tahu tak?! Gila tak geram. Kuangjoq punya suami. Dahlah beg berat, ingat larat sangat lah aku nak angkat.Nasib lah ada mingyu kat sini. Kalau tidak. Tch tch tch?!

Mingyu dan jihyo masuk sambil membawa beg masuk ke dalam ruang. Mereka ke ruang tamu. Kelihatan V dan Baekhyun sedang duduk bermain game dekat tv (erk.. Author tak tahu lah nama benda alah tu.. Hehe)

Mingyu menggeleng. Inilah dia, perangai sebenar Baekhyun yg orang tak pernah nampak! Childish.. Kali pertama jihyo melihat Baekhyun sebegitu rupa. Ini Baekhyun ke orang lain ni? Eik!! Aku silap rumah ehh?

Jihyo: Gyu.. Saya silap rumah ye? Tu siapa? *tunjuk Baekhyun *

Mingyu memandang jihyo pelik. Dah kenapa? Rasa mahu tergelak pun ada juga. Jihyo, jihyo.. Suami sendiri pun tak kecam. Tch tch tch..

Mingyu: *gosok leher* erk.. Awak tak salah rumah dan tu *tunjuk Baekhyun * Baekhyun.. Your husband!

Jihyo hanya mengangguk. Ditenyeh mata nya berulang kali. Harap lah tak salah orang. Lain semacam aje orang tu?!

Mingyu: Erkk.. Hyo?! Mari saya tunjuk kan bilik dekat awak!

Jihyo mengangguk. Lalu mereka pun bergerak dekat tangga untuk naik ke tingkat atas.

Tingkat atas

Mingyu: Ermm... Awk nak tidur sebilik dgn baekkie ke .....

Kata kata mingyu dipintas oleh jihyo. Sejujurnya, dia taknak sebilik!

Jihyo: Asing bilik!

Mingyu mengangguk.

Sampai sahaja di hadapan sebuah bilik. Mingyu mematikan langkah nya. Jihyo lagi sikit je nak langgar belakang badan mingyu dek kerana asyik melayan beg nya itu. Berat! Nak tercabut tangannya itu.

Mingyu: Ni bilik awk! Jadi.. Saya pergi dulu ye? Nak turun bawah kejap!

Jihyo mengangguk. Selepas kelibat mingyu hilang dari pandangan, jihyo menguak pintu bilik tersebut. Ternganga mulut nya melihat bilik itu. Cantik ♥

*******
Malam

Selepas mandi dan memakai baju bagai, jihyo turun ke bawah untuk memasak makan malam. Kosong. Semua orang ada kat bilik maybe?

Jihyo menuju ke dapur. Dia memulakan langkah nya ke peti sejuk. Hurm! Banyak lauk?! Rasanya seperti baru beli semalam barang dapur.

Sedang sibuk memotong ikan,

Tiba tiba

??: Bahhh!!!

Jihyo terkejut. Lalu diacukan pisau itu pada orang itu. Orang itu mengangkat tangannya, ala ala nak cakap lek- lek dgn riak mukanya yg mula berpeluh kerana takut.

Jihyo mengurut dadanya. Kus semangat... Orang itu rupanya adalah V.

V: Huh!! Tak main main ehh awk ni?

Jihyo: Huh! Tahu takpe.. Nasib saya tak cucuk awk tadi.. Kalau tidak, tahu tahu je lah.

V tersengih. Senyuman petak dikeluarkan. Jihyo menggeleng lalu menyambung kembali kerjanya yg tergendala itu.

V: Hurm!! Ada apa apa yg saya boleh tolong tak?

Tolong?

Tolong?

Tolong?

Hurm!! Berita baik ni jihyo.. Terima je lah!!!

Jihyo: Ada!! Boleh potong bawang tak?

V mengangguk. Eleh! Senang je?

Jihyo: Hurm!! Kerja awk potong bawang ok!

V mengangguk. Dia pun bergerak kearah rak meja lalu melabuhkan punggung di kerusi. Dia mengambil pisau di tempatnya lalu memulakan tugasnya. Kebetulan, bawang telah pun berada atas meja.

Jihyo yg masih memotong ikan itu tertarik untuk melihat V. Ternganga dia dibuat nya melihat kecekapan V memotong bawang. 'Lajunya?!' monolog kecil hatinya.

*******
Selepas makan malam

Jihyo, V, Mingyu dan Baekhyun berada di ruang tamu. Jihyo duduk di sebelah V, manakala Baekhyun duduk di sebelah mingyu.

Jihyo dan V tergelak gelak melihat kelucuan cerita itu. Baekhyun hanya menjeling kearah mereka berdua. Rasa menyampah pula bila tengok jihyo dan v bermesra. Aik! Dah jatuh cinta ke Cik Abe oi!

Jihyo tak sengaja memukul bahu V dek kerana kelucuan cerita itu. V mengerang kesakitan. Peh! Berbisa. Jihyo masih lagi tak perasan. Dia rancak menonton televisyen itu. Mingyu dari tadi menjadi pemerhati Baekhyun. Sah!! Kawannya ni dalam dunia cemburu buta.

Sampai di babak sedih pulak! Jihyo dgn penuh emosinya mengalirkan air mata. Kesian perempuan tu kena tinggal dgn boyfriend!! Perempuan tu punya lah susah payah ke tempat yg jauh semata mata nak tengok/jumpa boyfriend nya itu. V pun sama.

Jihyo tanpa sengaja, melentokkan kepalanya di bahu V dek kerana terlalu sedih. V hanya biarkan jihyo lentokkan kepalanya itu. Dia pun tengah dalam dunia kesedihan ni?! Mungkin jihyo ingat sebelahnya itu, Tzuyu.

Baekhyun yg melihat adegan itu terus berapi. Diketap bibirnya itu. Dia pun keliru dgn perasaan nya sendiri. Dia suka jihyo ke apa? Mingyu hanya menggigit bawah bibir nya saja melihat mereka. Sudah!!!

Baekhyun berdehem. Deheman itu membuatkan jihyo dan v balik ke dunia realiti nya. Jihyo yg perasan dia melentokkan kepala nya di bahu V itu terus mengangkat kepalanya. Muka nya merah menahan malu!

Baekhyun: Aku naik atas dulu ahh!! Rasa panas pulak kat sini?!

Kata Baekhyun dingin lalu bergerak ke tangga untuk naik ke tingkat atas. Jihyo hanya buat tak tahu. Jeles ahh tu °°°°

Mereka pun sambung menonton televisyen kembali. Kalini, kedudukan jihyo dan V agak terjarak sikit.

-TBC-

Sorry kalau lambat update sebab banyak sangat kerja sekolah.. Sorry sangat sangat eh! Harap part ni best?! Kalau ada sebarang typo abaikan ok! Sorry juga kalau ada ayat tunggang langgang.

Married With A Cool Guy (C)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora