Part 19

951 71 3
                                    

Jihyo bersiap siap untuk keluar bersama Tzuyu tengah hari nanti. Dia memakai baju blouse putih dipadankan dgn seluar slek berwarna biru laut. Dia hanya menepek 2 kali bedak asas di muka nya. Tak perlu berlebihan sudah membuat kan dia cantik. Maklum lah NATURAL BEAUTY katakan. Dia menyembur minyak wangi pada bajunya.

Kemudian, jihyo pun keluar dari bilik. Tidak lupa dia membawa beg tangan dan telefonnya sekali. Dia menuruni anak tangga. Kelihatan Baekhyun, Eomma, dan Appa nya berada di ruang tamu.

Pn. Song: Jihyo ahh.. Kamu nak kemana cantik cantik ni?

Kata Pn. Song saat dia ternampak jihyo yg kelihatan memakai baju untuk keluar dari rumah. Baekhyun dan En. Song memaling ke arah jihyo. Jihyo nampak biasa sangat. Rambut panjangnya diikat satu.

Jihyo: Ouh!! Nak keluar date dgn Tzuyu eomma.

Ya! Biasanya kalau dgn eommanya, jihyo pasti akan cakap

Date

Date

Date

Lesbian ke apa dia ni?

Pn. Song: Huh!! Dah minta izin suami kamu ke belum.

Jihyo tercengang. Alah! Kena minta juga ke?! Leceh betul lah kalau kahwin ni! Semua nak kena bagitahu.

Jihyo: Nak minta izin lah ni?! Boleh kan En.. Awak!

Melihat muka Baekhyun yg mahu terkam orang apabila dia mahu menyebut 'Encik' itu terus ditukarkan panggilan kepada 'Awak'. Sorry daun pudina muka batu.

Baekhyun: Boleh! Tapi nak pergi ngan siapa?

En. Song: Hah! Betul tu?! Nak pergi dgn siapa? Kat mana?

Adumak!! Soalan KBAT ni! Kalau aku cakap nak naik bas.. Mesti Eomma dgn Appa nak Baekhyun tu hantar.. Aduhhh!! Nak bagitahu tak nak?!

Jihyo: Hyo.. Hyo na... Naik.. Hah! Naik kereta lah!

Pn. Song: Setahu eomma.. Kamu tu takut nak bawa kereta. Kereta siapa kamu nak bawa? Karang tak pasal pasal jahanam juga kereta orang tu kamu bawa!

Perli eomma nya. Jihyo mengetap bibir. Baekhyun pula menahan tawa daripada terhambur begitu juga dgn En. Song.

Jihyo: Hesy!! Eomma ni?! Ok hyo bagitahu?! Hyo naik bas lah! Macam eomma tak tahu?!

En. Song: Dah!! Biar suami kamu hantar kamu! Bas bukannya selamat sangat sekarang.

Jihyo: Tapi appa -------

Baekhyun: Jom!! Oppa hantar.

Pintas Baekhyun. Jihyo mengetap bibir. Geram pulak dgn mamat ni?! Makin menjadi jadi. Rimas betul lah. Cepat lah dapat rumah sendiri.

***********
Pavilion Mall

Baekhyun memberhentikan kereta nya dihadapan mall itu. Dipandang jihyo sekilas. Kelihatan gadis itu tak habis habis menghadap telefon. 

Baekhyun: Yah!! Kau nak aku tunggu ke apa ni?

Jihyo: Erm takyah lah! Nanti saya suruh Tzuyu hantar balik.

Kata jihyo menyimpan telefon miliknya di dalam beg tangan nya. Baekhyun hanya mengangguk.

Jihyo P.O.V

Aku memandang Baekhyun sekilas. Hesy!! Susah betul nak tengok senyuman dia. Kenapa lah aku boleh kahwin dgn lelaki dingin. Waktu melamar punya lah romantik, siap merayu bagai. Ini tak?! Aku nak tengok senyuman dia je?! Susah betul.

Aku membuka pintu kereta untuk keluar. Namun perbuatan ku terhenti saat dia menegahku untuk keluar dulu.

" Wait.."

Aku memaling kearah nya. Hurm! Inilah nasib aku?! Bukannya nak bagi senyuman dia pun. Cakap bukan main dingin. Ego melangit.

"Please lah!! Kita bukan dekat office nak ber 'Encik' bagai.. Tolonglah ubah panggilan kau tu"

Aku tersentak. Marah ke? Lalu aku membalas.

"Nak panggil Encik apa?"

Tanya ku selamba.

"Panggilan normal kau!! Kalau nak panggil Oppa ke Bie ke Sayang ke.. Itu lagi best"

Jawab Baekhyun gatal. Aku menyengetkan bibirku. Eww.. Sejak bila kau jadi byuntae ni?! Setahu aku kau ni dingin je memanjang. Tak pernah pulak aku nampak kau ni byuntae.

"Eiiyek!! Saya panggil Encik, awaklah.."

Putusku. Segera aku keluar dari perut kereta. Dan terus membuka langkah seribu masuk ke dalam mall. Serius muka aku dah kalahkan tomato. Malu nya..

End P.O.V

Baekhyun P.O.V

Aku sengaja bercakap macam tu sebab nak tengok reaksi muka jihyo. Kelihatan muka jihyo sudah pun merah padam mengalahkan tomato. Aku menahan tawa ku daripada terhambur di depan jihyo. Wajah ku masih lagi serius. Namun disudut hatiku sedang ketawa mengejek jihyo.

Apabila jihyo keluar dari kereta dan terus menerjah ke dalam mall itu terus aku gelak sampai tak ingat dunia. Senak perut aku menggelakkan jihyo. Selepas tenang, kereta yg aku bawa itu meluncur laju dari perkarangan mall.

End P.O.V

Wastern Food Cafe

Jihyo memasuki cafe itu. Jihyo terus mencari kelibat seseorang. Tiba tiba langkah nya terhenti apabila orang yg dikenalinya berada di hadapannya sekarang.

Jihyo: V *sengih*

V: Ehh!! Hyo.. Tak sangka boleh jumpa dekat sini.

Jihyo: Tulah.. Nak keluar cafe dah ke?

V: Haah! Baru lepas makan kat sini.. Mengidam nak makan chicken chop

Jihyo: *tertawa kecil* awak bukan nya pregnant pun.. Mengidam bagai.. Haha..

V: Saya saja je.. Jangan lah serius sangat. *pout* Baekkie V apa khabar?

Jihyo: Ouh! Sihat..

V: Baguslah.. Jaga my baekkie elok elok ehh!! Congrat tau?!

Jihyo: Gomawo *tersenyum* Okaylah.. Hyo pergi dulu.. Nanti boleh jumpa lagi kan?!

V: Of coz boleh.. Bila bila masa aje.. Hehe.. Oklah!! Bye..

Jihyo: Bye.

V pun pergi dari situ. Jihyo hanya menghantar V dgn pandangan matanya sahaja. Tiba tiba, bahu nya ditepuk dari belakang. Terkejut jihyo dibuat nya. Jihyo memaling dan....

-TBC-

Married With A Cool Guy (C)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora