A... A... A.... Achummmm
Jihyo mengosok hidungnya kasar. Huh!!! Gatalnya hidung ni.. Jihyo menyelubung di dalam selimut. Grrr... Sejuknyaaa.. Air cond dah tutup, kipas tak bukak tapi bukan main sejuknya.
Jihyo tidak dapat tidur dgn nyenyak dek kerana kesejukan di dalam bilik nya itu. Tubuhnya menggigil.
Jihyo: Ahhh.. Sejuknya?! Time ni mesti daun pudina muka batu dah tidur.
******
Baekhyun bergerak ke arah bilik jihyo. Semarah marah dia pun, ada juga baiknya. Baekhyun memulas tombol pintu bilik jihyo, kelihatan jihyo masih lagi menyelubung di dalam selimut dan tubuhnya menggigil. Segera Baekhyun membuka langkah kearah jihyo.
Jihyo memaksa mata nya untuk tidur, tapi tak mampu. Semalaman dia tak tidur. Baekhyun berdiri di hadapan katil jihyo. Pagi ini dia segak dengan berpakaian kerjanya seperti biasa.
Baekhyun: Kau okay tak?
Jihyo: Awak rasa saya ni ok ke?
Haha.. Kan dah kena.. Sakit sakit pun pandai menjawab. Baekhyun mengetap bibir. Geram. Dipandang sekilas wajah jihyo itu. Pucat. Tangan Baekhyun laju menyentuh dahi jihyo. Aww.. Panas gilew.
Baekhyun: Panas nya!! Kau demam ni? Harini aku bagi kau cuti.
Jihyo hanya diam membisu. Tiada mood untuk menjawab. Baekhyun segera mengeluarkan telefon pintar nya di dalam poket seluar nya. Kot hitam milik nya masih lagi tergantung di tangannya. Baekhyun mencari 'contact' seseorang.
"Yeoboseyo?"
"Suzy, hari ni saya tak masuk kerja ok! Segala mesyuarat dan perjumpaan client untuk hari ni tolong tangguh kan ok?"
"Nae.. Anything else?"
"Ouh!! Kalau ada sesiapa nak jumpa saya, awak tolong handle kan ok?"
"Nae?!"
Baekhyun mematikan talian. Dari jauh lubuk hati, dia amat risaukan jihyo. Namun apakan daya? Ego menguasai dirinya. Jihyo mencebik.
'Dengan orang lain 'saya' 'awak'.. Dengan bini sendiri 'aku' 'kau'.. Mana acii!! Heyyy, jihyo.. Apa kau merepek ni?! Aigoo!!'
Bisik hati jihyo. Jelas terpancar riak wajah tidak puas hati. Baekhyun yang melihat perubahan riak muka jihyo itu mengerutkan dahi.
Baekhyun: Kenapa dengan kau ni?
Jihyo: Kenapa awak nak ambil cuti? Sedang kan saya boleh jaga diri saya sendiri?
Kata jihyo. Dari posisi baring mengiring segera beralih ke posisi duduk bersila di atas katil. Selimut masih lagi setia melekat di tubuhnya. Sejuk tak terkata.
Baekhyun hanya mengendah kan persoalan jihyo. Sebaliknya, dia membuka langkah keluar dari bilik jihyo. Jihyo mengetap bibir. Aku tanya, biar sepi aje soalan aku tu?! Tch... Geram betul aku!!
Baekhyun memasuki perkarangan dapur. Dia mencekak pinggang sambil melihat sekeliling dapur tersebut.
Baekhyun: Hari ni, aku akan berperang dengan kau dapur!! Harap kau tak buat hal!! Kalau tidak!! Aku sembelih kau?!
Kata Baekhyun seorang diri. Lagaknya seperti orang hilang waras kerana bercakap dengan dapur yang tidak reti bercakap dan takkan pernah bercakap itu. Tanpa Baekhyun sedari, jihyo mengintipnya dari belakang. Jihyo menahan ketawa. Hahaha!! Ini suami siapa lah!! Hahaha.. Gila?! Cakap sorang sorang!! Hahaha..
Jihyo segera naik balik ke atas apabila dia dapat rasakan yang dia tidak dapat menahan ketawa daripada terhambur. Sungguh mengusik hatinya ini.
Jihyo: Pfttt, Muah... Muahahahahahahahahahaha
Galak jihyo menggelak kan Baekhyun. Jihyo terus ketawa sampai tidak ingat dunia. Sesekali dia memegang perutnya yang senak itu dek kerana galak menggelak kan Baekhyun. Demam nya hilang sekejap!!
Jihyo berjalan menuju ke katil, suara gelak nya masih lagi kedengaran. Betul betul membuat hati nya geli!! Tiba tiba!!
Bukkkkk
Jihyo menggosok punggungnya yang selamat mencium lantai itu. Pfttt.. Nikmat!! Dipandang sekilas selimut yang tidak bersalah itu. Sejujurnya, dia terlanggar selimut itu dan tersilap langkah dan akhirnya!!!!!
Jihyo: Kau kan selimut!! Potong line betul lah?! Ganggu aje perjalanan aku ni!! Hisy?! Geram betul aku.. Nasib kau tak hidup! Kalau tidak?!! Tahu lah kau, aku nak buat apa?Marah jihyo terhadap selimut yang masih lagi kaku itu. Jihyo mengetap bibir. Dia segera bangun. Crame punggungnya ini dek kerana jatuh menyembah bumi yang semula jadi ini?! Ecehhh!!
******
Baekhyun membawa masuk dulang yang berisi bubur, air kosong dan ubat kedalam bilik jihyo. Kelihatan jihyo sedang ralit membaca buku. Hai, larat pulak!!
Kalau nak tahu!! Jihyo ni, kalau demam pun dia masih lagi 'happy virus' nampak macam tak demam. Melainkan kalau dia betul betul tak larat!!Baekhyun: Makanan dah siap!! Nah makan.. Biar cepat sembuh sikit!
Jihyo menutup buku yang dibacanya. Dipaling wajah nya ke arah Baekhyun kemudian, beralih pada dulang itu. Satu keluhan mula keluar dari mulut jihyo.
Jihyo: Bubur je ke?
Baekhyun: Habis kau nak apa?
Jihyo: *mata bersinar* Spaghetti boleh?
Baekhyun: banyak lah kau, spaghetti.. Luku kepala karang baru tahu?! Makan cepat!!
Jihyo mencebik. Tidak lupa muncung 'donald duck' nya itu. Baekhyun hanya mengetap bibir memandang jihyo. Geram lah pulak titew tengok!! Dah dah lah tu?!!! Cair hati ambo ≥≤
Jihyo: Hesy!! Yelah yelah.. Tapi ubat tak jamin ehh?
Baekhyun: Kau takyah mengada eh? Kau ni bukan budak budak lagi tau!! Makan semua tu TERMASUK ubat..
Kata Baekhyun menegaskan ayat TERMASUK itu. Jihyo mengetap bibir. Aiii, geram titew.. Ni yang benci ni?!
Nak tak nak, dia pun mengambil mangkuk bubur yang berada di atas dulang itu. Disua bubur itu kedalam mulut. Erm!! Boleh tahan masakan suami aku ni!!
-TBC-
ESTÁS LEYENDO
Married With A Cool Guy (C)
RomanceDaun pudina muka batu. Langsung tiada secalit senyuman di bibir. Sama je dgn batu, takde beza nya. Memang sesuai sangatlah. Daun pudina- Sikap yg sentiasa dingin. Muka batu- Langsung tiada satu senyuman di bibir. Itulah panggilan dari jihyo atau nam...