Baekhyun masuk ke dalam bilik jihyo. Senyuman manis tidak pernah pudar dari bibir. Ya!! Dia rasa bahagia sekarang. Jihyo yang sedang membaca buku di atas katil sambil menyandarkan dirinya di kepala katil.
Jihyo terkejut apabila dapat merasakan ada satu jembalang masuk ke dalam biliknya tanpa keizinannya. Dipandang gerangan itu sekilas.
Baekhyun: Haiii, bie..
Kata Baekhyun dengan senyuman miangnya. Jihyo menelan air liur. Erk.. Ini Baekhyun ke? Asal miang sangat ni? Yerp!! Petang tadi Baekhyun ada confess jihyo. Tapi tak lah sweet mana?!
Flashback
Baekhyun duduk menghadap jihyo dihadapannya. Jihyo memandang Baekhyun pelik. Dah kenapa mamat ni!! Demam ke? Baekhyun memandang jihyo tajam. Jihyo menelan air liur nya.
Jihyo: Awak ni dah kenapa?
Baekhyun: jihyo...
Suara Baekhyun masih lagi serius, mukanya pula jangan cakap lah!! Ketat gilew nak mamposs?!!!
Jihyo: Nae? *kekok*
Baekhyun: Kalau boleh, aku nak minta satu je dekat kau?!
Ucap Baekhyun lembut. Jihyo makin pelik dgn Baekhyun! Selama ni, kalau Baekhyun cakap.. Mesti mendatar aje?! Tapi kenapa kali ni gentleman aje suara dia tu?!
Jihyo: Apa dia?
Jihyo memberani kan dirinya. Dikawal suara nya supaya tidak berasa kekok! Bukan suara aje? Tetapi riak wajah nya sekali dikawal.
Baekhyun:Please, berhenti kerja?
Jihyo tersentak. Aku dah sayangkan kerja aku!! Takkan nak berhenti macam tu je? Dah berapa tahun aku berkhidmat dekat Baek Holding. Memang susah kalau nak berhenti macam tu aje. 100% dia bantah dengan permintaan Baekhyun yang mengarut itu.
Jihyo: Kalau saya berhenti kerja, saya nak buat apa kat rumah ni? Ingat tak bosan ke?
Ujar jihyo dengan nada yang serius. Memang betul, dia tengah bengang sekarang ni?! Nasib lah demam makin surut.
Baekhyun: Kau buatlah apa yg patut dalam rumah ni?!Jihyo: Saya ingat.. Saya tak boleh tunaikan permintaan awak!! Itu dah melebih! Saya sayangkan kerja saya.. Saya bosan kalau duduk sorang sorang kat rumah ni.. Saya mahukan rumah ni riuh dgn suara kanak kanak.
Tanpa jihyo sedari, perkataan ini keluar dari mulutnya jua. Terlampau geram, sampaikan langsung tak perasan perkataan nya tadi. Baekhyun terus memeluk tubuh jihyo erat. Dia ingat.. Sekarang lah waktu sesuai untuk dia berterus terang. Jihyo terkejut dgn perbuatan berani Baekhyun itu.
Jihyo: Wa.. Waeee??
Ujar jihyo pelik. Kenapa Baekhyun tiba tiba peluk dia? Jihyo dapat merasakan bahawa baju nya basah. Kenapa basah tiba tiba ni? Baekhyun menangis ke? Ke, atap bocor sebab kena air hujan? Ehh!! Tak mungkin lah.. Tengok cuaca tak mendung pun? Takkan baekhyun nangis kot?
Jihyo: Wa.. Waeee??
Baekhyun: Aku dah tak sanggup jihyo.. Aku betul betul tak sanggup.. Aku dah mula mencintai kau!! Tapi kenapa kau layan kris tu? Sakit hati aku, kau tahu? Kau mesti tak dapat rasa kerana sikap aku kan? Aku betul betul terseksa bila tengok kau dengan dia tu asyik berkepit je, sedang kan aku tengok korang dengan penuh sakit dalam hati aku ni!! Aku terluka jihyo?!! Terluka..
Luah Baekhyun masih lagi memeluk erat tubuh jihyo yang kecil molek itu. Jihyo terkelu. Betul ke ini Baekhyun? Betul ke Baekhyun cinta kan dia ataupun dia hanya memainkan perasaan nya untuk dia lembut hati menerima permintaan Baekhyun untuk berhenti kerja?
Baekhyun meleraikan pelukan. Matanya sembab banyak menangis. Hatinya sekarang ini sudah kosong kerana dia telah pun meluahkan segalanya pada jihyo. Ikhlas dari hatinya itu.
Baekhyun: *pegang dua belah bahu jihyo * pandang mata saya!!!
Jihyo menurut. Dipandang anak mata Baekhyun itu mendalam. Dia dapat merasakan bahawa Baekhyun sangat tulus mencintainya. Jujur dia katakan, dia sangat sangat tenang melihat wajah suci Baekhyun itu.
Baekhyun: Saranghae, jihyo ahh.. Aku betul betul cintakan kau?! Kau lah masa depan aku dan juga cinta terakhir aku selepas arwah Taeyeon.
Jihyo terkelu. Jujur dia katakan, lidah nya sekarang ini keras untuk membalas kata kata Baekhyun itu. Dengan beraninya, jihyo menyeka air mata Baekhyun yang masih bersisa di tubir mata. Baekhyun tersentak, namun hatinya terlonjak gembira.
Jihyo: Nae~ saya harap awak ikhlas dan tulus dalam mencintai saya sepenuh hati awak.
Baekhyun mula tersenyum. Dari segi senyuman Baekhyun, jihyo dapat melihat ada sesuatu di sebalik senyuman itu. Jihyo menelan air liur. Payau!!!
Baekhyun: Tadi oppa tak salah dengar kan?
Daripada membahasakan dirinya 'aku''kau' terus menjadi 'oppa'. Jihyo pelik. Tak salah dengar apa benda? Jihyo menayang muka 'blur' nya.
Jihyo: Tak salah dengar apa ni? Tak faham? Cuba straight the point?!
Baekhyun: Bie nak anak?
Muka jihyo masih lagi blur. Nak anak? Ehh!! Aku ada cakap ehh? Baekhyun yang melihat isterinya masih lagi dalam keadaan 'loading' itu menepuk dahinya. Lambat betul nak pick up orang cakap!.
Baekhyun: Saya mahukan rumah ni riuh dgn suara kanak kanak... Itu yang bie cakap tadi?
Apabila mendengar Baekhyun mengulangi ayatnya itu, membuat kan muka jihyo merona merah. Maluu.. Ya!! Itu yang dirasai nya sekarang. Baekhyun tersenyum gatal.. Hehehe...
Jihyo: Ma.. Mana.. A.. Ada?!
Jawab jihyo gagap, segera dia naik ke bilik kerana betul betul malu dengan perkataan nya.
End Flashback
Jihyo: Hurm nak apa?
Baekhyun: Aik!! Tadi kata nak anak? Sekarang ni jomlah?
Muka jihyo terus berubah merah padam. Malu.. Jihyo mula menggigit bawah bibir nya, buku yang dipegangnya itu segera diletakkan ke atas meja kecil bersebelahan katil miliknya.
Segera dia membaring kan diri diatas katil, ditutup seluruh badannya dengan selimut. Baekhyun yang dari tadi berdiri dihadapan katil tergelak kecil melihat karenah jihyo yang malu itu. Yerp!! Dia dapat rasakan jihyo malu. Haha!!! Kau cakap dengan orang yang salah sayangku?!! ♥
Baekhyun: Oppa tidur sini ehh malam ni?! Rasa macam nak peluk peluk pulak dekat sayang oppa ni?
Ucap Baekhyun dengan penuh romantik. Haha! Tak sangka, Baekhyun byuntae?! Jihyo masih lagi terdiam, menahan malu. Dia menggigit bawah bibirnya.
Baekhyun: Orang tua tua cakap, diam.. Makna nya setuju?! So????
Kata Baekhyun penuh makna?!
Jihyo: Senyaplah!!! Jangan berani nak sentuh saya ye?!!!! Kalau tidak, saya smackdown awak!!
Jihyo memberi amaran. Baekhyun yang mendengar, tergelak. Alahai, comey betul chayang titew ni?!
-TBC-
ESTÁS LEYENDO
Married With A Cool Guy (C)
RomanceDaun pudina muka batu. Langsung tiada secalit senyuman di bibir. Sama je dgn batu, takde beza nya. Memang sesuai sangatlah. Daun pudina- Sikap yg sentiasa dingin. Muka batu- Langsung tiada satu senyuman di bibir. Itulah panggilan dari jihyo atau nam...