Tasik
Baekhyun dan jihyo duduk di bangku awam berhadapan dgn tasik.
Baekhyun: Tasik ni lah tempat yg aku bawa kau semalam! Aku luahkan perasaan aku semua?! Kini tasik ni aku akan jadi kan tempat melamar kau?!
Jihyo: Saya nak tanya?! Kenapa Encik pilih saya kenapa bukan orang lain sedangkan saya tak layak untuk Encik?!
Baekhyun: Soalan tu akan terjawab satu hari nanti..
Kata Baekhyun dingin. Matanya masih tertumpu pada tasik di hadapannya ini.
Jihyo: Ok! Kenapa Encik terdesak sangat nak kahwin?
Baekhyun: Itu pula akan terjawab bila kau dah sah jadi isteri aku?!
Jihyo tersentak. Dia hanya memandang hadapan. Dua itu sahaja yg dia ingin tahu buat masa sekarang ini. Diam antara mereka.
Baekhyun berdiri, dibelakangnya ada tersorok sesuatu. Dia perlu tundukkan egonya. Kemudian, Baekhyun melutut di hadapan jihyo sambil bunga yg disoroknya itu di keluarkan dan ditujukan pada jihyo.
Jihyo pelik dgn perbuatan Baekhyun. Dia berdiri. Membuntang matanya itu. Terkejut ya amat!
Baekhyun: Sudikah kau menjadi pelengkap hidup aku seumur hidup kau.. Kalau kau terima, kau terima bunga ni.. Kalau tak?! Aku takkan ganggu kau lagi melainkan hal kerja?!
Jihyo terkesima. Sampai macam ni sekali. Hebatnya kau tundukkan ego kau tu sebab nak lamar aku.
Semua yg ada di tasik itu mula berkumpul ke tempat mereka.
Semua: Terima terima terima..
Jihyo terkejut. Dia memandang semua orang di situ. Ramainya. Manakala Baekhyun pula biasa biasa aje. Dia macam anggap perkara ni tak berlaku langsung. Kalau nak tahu, Baekhyun dah susun atur ke semuanya. Sebab tu lah dia biasa je. Muka jihyo merona merah. Menahan malu.
Semua masih lagi dgn sorakan nya suruh jihyo terima. Jihyo menutup mata dan ....
******
SkipPaderi: You may kiss your bride (betul tak? Hehe.. Ni first time buat. Selama ni, kan terus kahwin aje)
Baekhyun mendekati jihyo. Jihyo pula menahan malu. Kelihatan Baekhyun segak mengenakan tuksedo putih manakala jihyo pula persis bidadari. Baju pengantin berwarna putih dicorakkan dgn mutiara putih keliling pinggang. Rambutnya yg panjang dibiar terburai.
Makin dekat
Makin dekat
Dannn
Chup
Baekhyun mencium bibir jihyo. Muka jihyo makin lama makin merah menahan malu. Para tetamu yg hadir pada majlis perkahwinan mereka tersebut menepuk tangan.
Jihyo hanya menjemput saudara mara dan kenalan rapat eomma dan appanya, tidak lupa dia menjemput kawan baik nya, Tzuyu. Begitu juga dgn Baekhyun.
Selepas majlis perkahwinan jihyo dan juga Baekhyun sempurna dan tamat dgn selamat. Para tetamu mula meninggalkan majlis. Ramai yg berkata pada jihyo dan Baekhyun begini saat mereka berjalan berdua.
"Cantik pengantin nya, Baekhyun.. Pandai kamu cari"
"Selamat pengantin baru Baekhyun, Jihyo.. Semoga kekal bahagia hingga ke anak cucu"
"Selamat pengantin baru?! By the way.. Korang ni secocok lah.."
"Selamat pengantin baru, nanti selalu lah bagi Baekkie makan ye?! Biar berisi sikit badan tu"
Itu lah kata kata mereka. Kebanyakkannya.
S
K
I
P
Song Family House
Jihyo keluar dari bilik air dgn tuala yg melilit tubuhnya. Dia terlupa mahu membawa baju sekali. Huh! Nasib Baekhyun tak de dalam bilik.
Nasib tidak menyebelahi jihyo, pintu bilik jihyo tiba tiba dikuak dari luar. Kelihatan Baekhyun masuk ke dalam bilik itu. Terus jihyo berlari masuk ke dalam bilik air kembali.
Jihyo: Encik!! Tolong lah keluar dulu.. Saya nak pakai baju ni?!
Jerit jihyo dari dalam bilik air.
Baekhyun yg terdengar mahu tergelak. Dia nampak tadi. Dari atas sampai bawah. Sememangnya, langsing badan jihyo itu.
Baekhyun: Kenapa pulak!
"Tolong lah Encik!! Kalau nak masuk pun, tunggu lah saya pakai baju dulu."
Baekhyun: Kalau aku tak nak?
"Alah!! Jangan macam ni Encik!! Keluar lah dulu.. Saya janji, 15 minit je"
Baekhyun: Hesy!! Yelah!! Cepat sikit?!
"Nae~"
Selepas tiada bunyi dari luar bilik air. Jihyo pun keluar. Huh!! Nasib baik Baekhyun dengar cakap nya.
Jihyo cepat cepat cari baju dan seluar di almari bajunya. Kemudian, cepat cepat dia pakai.
15 minit kemudian,
Baekhyun memulas tombol pintu. Dia kata 15 je kan?! So tepati lah.. Kalau tak?! Huhu!! Tahu tahu jelah! Aku takkan keluar dari bilik.
Kelihatan jihyo sedang menyikat rambut panjang nya itu. Baekhyun membuka tuksedonya tidak lupa untuk dia menutup pintu. Tinggal singlet dan seluar sahaja.
Jihyo yg habis menyikat rambutnya itu segera memaling untuk keluar dari bilik. Dia ternampak Baekhyun berpakaian singlet dan seluar sahaja terus menutup matanya.
Baekhyun: Kau kenapa?
Jihyo: Tu *tunjuk Baekhyun *
Kata jihyo. Tangan nya tidak lepas menutup mata nya. Baekhyun yg perasan dia hanya berpakaian singlet dan seluar itu terus tersengih gatal. Patutlah.
Baekhyun: Buat apa nak malu.. Padahal dah sah dah pun?
Muka jihyo merah padam menahan malu. Dicekal kan minda dan hatinya untuk keluar dari bilik itu. Tapi yg jadi masalah sekarang ni?! Kena lalu belakang Baekhyun. Harap xde pape jadi.
Sampai di belakang Baekhyun, jihyo cekalkan seluruh jiwanya. Namun langkahnya terhenti saat dia dapat rasakan bahawa ada orang memegang tangannya. Tidak lain tidak bukan, orang itu ada lah Baekhyun.
-TBC-
ESTÁS LEYENDO
Married With A Cool Guy (C)
Roman d'amourDaun pudina muka batu. Langsung tiada secalit senyuman di bibir. Sama je dgn batu, takde beza nya. Memang sesuai sangatlah. Daun pudina- Sikap yg sentiasa dingin. Muka batu- Langsung tiada satu senyuman di bibir. Itulah panggilan dari jihyo atau nam...