Part 37

920 62 0
                                    

Petang itu, kelihatan seorang perempuan yang agak comel berpakaian sukan itu baru habis daripada 'jogging'. Ditambahkan lagi kecantikkannya dengan rambut panjang nya diikat satu dan mempunyai bentuk tubuh badan yang agakk.. Ermm.. Agak.. Langsing?!

Tzuyu yang baru sahaja habis daripada jogging itu terus melabuhkan punggung nya di kerusi awam yang disediakan di taman. Dapat dirasakan tekaknya tiba tiba haus. Terus Tzuyu bangun untuk membeli air mineral di seberang jalan sana. Maklumlah, semua kedai dekat seberang jalan sana. Nak tak nak, kenalah seberang!

Sampai di pertengahan jalan, sebuah kereta meluncur laju kearah Tzuyu. Walaupun dia tahu, ada orang sedang melintas. Hurm!! Berharap ramcangan berjaya!! Walaupun rancangan ini banyak berlaku di negara itu. Langgar lari!!!!

Mingyu yang baru habis bersiar siar itu terus ke arah jalan untuk menyeberang. Dia terlihat seorang wanita yang amat dikenali nya. Tzuyu? Selepas itu, dia menoleh pula di sebelah kiri tzuyu. Kelihatan kereta yang agak mewah laju menghala kearah tzuyu. Dipaling tzuyu dan kereta itu silih berganti.

Makin dekat

Makin dekat..

Tzuyuuuuuuuuuuu

Mingyu menolak tubuh Tzuyu jauh. Oleh kerana tzuyu terlampau terkejut, ditarik lengan namja yang menolak nya tadi.

Kini, mereka berdua jatuh tersungkur (?) diatas jalan. Tangan tzuyu berdarah dek kerana terseret di atas tar jalan. Manakala mingyu lukanya hanya di bahagian siku. Habis baju berwarna biru muda itu basah dengan darah.

Mingyu: Tangan awak luka ni? Jom kita ke klinik?

Tzuyu hanya mengangguk lemah. Tak mahu melawan, pedih nya ya amat!! Dari jauh kelihatan seseorang tidak berpuas hati! Huh! Nasib kau baik, Tzuyu?? Dia menggengam penumbuk. Kemudian, dengan perasaan yang bercampur baur, dia terus masuk ke dalam perut kereta kembali. Dihempas pintu kereta kuat. Kemudian, kereta yang agak mewah tersebut akhirnya, meluncur laju.

*********
Baekhyo house

Dari luar pun dah kedengaran orang menjerit. Geramnya ya amat!!!

Byun Baekhyun!!!!! Apa awak buat niiiiiii!!!!!

Jihyo memerhati sekeliling dapur. Astagaaa.. Tepung sana sini. Telur yang pecah berterabur atas meja. Gula pula habis berterabur di seluruh dapur yang besar lagi gedabak itu.

Dipandang Baekhyun yang memakai apron, topi (chef) itu dengan pandangan geram. Habis tepung di muka nya. alahai, ini ke laki aku ni!!! Baekhyun tersengih sambil membuat jari 'peace'.

Jihyo: *mengeluh* Awak buat apa ni??? Kenapa sampai dapur bersepah bagai ni.. Tak rupa dapur dah ni!!

Marah jihyo pada Baekhyun. Baekhyun mula memuncungkan mulutnya. Sama aje rupa macam budak 3 tahun yang baru dimarahi oleh ibunya.

Baekhyun: Oppa cuma nak buat kek aje?! Nampak ni *tunjuk besen* oppa tengah gaul tepung dengan telur biar sebati je?!

Jawab Baekhyun mengalahkan budak budak. Tak habis habis muncung 'comel' miliknya itu. Jihyo mengeluh berat seraya menepuk dahinya perlahan. Alahai, seksanya dapat suami childish macam ni!! Macam mana lah kalau jadi bapak budak nanti! Agak agaknya budak yang jadi bapak!

Jihyo: Saya nak awak kemas dapur ni sampai bersihh!!! Kalau tak?! Malam ni?! Kena tahan lapar lah ye?

Baekhyun ternganga. Amboi isteri aku ni, pandai pulak main ugut ugut ni?! Chaiyokkk.. Belum sempat Baekhyun mahu menjawab, jihyo terlebih dahulu pergi meninggalkan Baekhyun terpinga pinga di dapur. Makin muncung mulut Baekhyun dibuatnya. Alahai, kejam nya isteri aku ni!! Kau nak suruh aku kemas satu dapur ni.. Adoii besar wehh.. Nasiblah aku sayang kau, bini.

*******
MingYu situation

Kelihatan mingyu dan juga Tzuyu keluar dari klinik yang berdekatan. Pergelangan tangan, tzuyu dibalut dengan bandage.. Manakala mingyu pula dibalut di bahagian siku. Mereka berdua berjalan beriringan.

Mingyu: Meh, saya hantar awak balik rumah.

Tzuyu: Sokaylah.. Saya naik kereta je?

Mingyu: Bukan kereta, tzuyu masuk hospital lagi ke???

Tzuyu: *ketuk kepala mingyu * Pale hotak mu hospital... Bengkel lah!! Apa susah, naik bas jelah.

Mingyu: Appo.. Sakitlah! Nope?! Biar saya je yang hantar kalau tak!!!!!

Mingyu mula memandang Tzuyu dengan pandangan 'gatal'. Tzuyu mula gelisah waktu itu. Hatinya tak habis habis 'dup dap dup dap'. Reaksi muka pula mula gelisah. Alahai!!!

Tzuyu terus menjeling wajah mingyu kemudian, dia membuka langkah kearah kereta mingyu. 'Alahai, jantung.. Tolonglah berhenti lah berdegup!! Nanti heart attack? Siapa yang susah? Aku jugak ππ'

Mingyu tersenyum menang. Akhirnya, menang lagi. Dia pun tak tahu apa jadi pada dirinya. Selepas bertemu dengan tzuyu, jantung mingyu terus berdegup kencang. Rasa macam tidak mahu pula melepaskan tzuyu. Akhirnya, dia membuka langkah seribu kearah keretanya.

-TBC-

Married With A Cool Guy (C)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora