Jihyo membuka mata nya sedikit demi sedikit. Adoii sakitnya badan aku?!
Jihyo: Aku kat mana ni?
Tiba tiba pintu yg jihyo duduki dikuak dari luar. Kelihatan susuk tubuh orang yg amat jihyo kenali. Jihyo membuntang.
Jihyo: Saya dekat mana ni Encik? Macam mana saya ada dekat sini?
Baekhyun: Boleh satu satu tak? Manalah aku nak jawab!?
Ya! Orang itu adalah:
Daun pudina muka batuJihyo: Alah! Soalan saya sama je kan? Jawab je lah?!
Baekhyun mengetap bibir. Isy! Orang dah tolong pun bukan nya nak jinak sikit~ sama je, kuat menjawab.
Baekhyun: Kau ada kat rumah aku?!
Dengar sahaja 'rumah aku' jihyo segera 'check' dirinya. Terkejut jihyo kerana baju yg dipakainya semalam lain. Terus jihyo menutup badannya menggunakan selimut.
Baekhyun: Kau jangan fikir bukan bukan~ tu maid aku ehh yg tukarkan?! Takde makna nya aku tukarkan.. Takde taste.
Jihyo lega. Nasib baik bukan daun pudina muka batu ni?! Kalau tak?!! Mampos..
Jihyo: Macam mana saya boleh ada dekat sini?!
Baekhyun: Kau pengsan semalam!
Jihyo berfikir sejenak. Pengsan. Ouhh! Baru jihyo teringat, saat dia berada dgn 3 namja tu, dia pengsan. Tapi ada orang tolong dia?! Takkan tu 'Encik Baekhyun'.. Waaa..
Baekhyun: Kau pahal balik lambat?!
Kata Baekhyun sambil kedua belah tangan nya menyelok poket. Sungguh lain, Baekhyun kalau pakai baju biasa. Ini kali pertama dia melihat Baekhyun baju biasa.
Jihyo: Erm!! Sebab Encik lah~ Encik yg denda saya suruh kerja overtime.. Saya kerja lah?!
Baekhyun mengetap bibir. Ini kalau hari hari bibir dia diketap, boleh pecah juga bibir dia ni?! Jihyo memandang Baekhyun sinis. Padan muka kau!! Ketap bibir, ketap bibir.. Aku tumbuk karang padan muka.
Baekhyun: Dahlah!! Pergi turun.. Makan?! Lepas makan aku hantar kau balik?!!
Jihyo mengangguk. Baekhyun pun beredar dari situ. Dia terfikir 'macam mana dia boleh ada dekat sini' baru sahaja jihyo mahu bertanya, Baekhyun sudah pun pergi.
Jihyo: Haisyy!! Time aku nak tanya time tu lah dia blah!!
Jihyo bangun dari katil, dan mengemas katil itu seperti biasa. Jihyo kelihatan amat biasa. Seluar pendek dan baju lengan pendek tetapi saiz nya muat muat. Terserlah kelangsingan badan jihyo itu.
abaikan jacket tu?! Jihyo pakai macam tu.
**********Jihyo berjalan kearah ruang tamu. Besarnya rumah ni?! Cantik.
ESTÁS LEYENDO
Married With A Cool Guy (C)
RomanceDaun pudina muka batu. Langsung tiada secalit senyuman di bibir. Sama je dgn batu, takde beza nya. Memang sesuai sangatlah. Daun pudina- Sikap yg sentiasa dingin. Muka batu- Langsung tiada satu senyuman di bibir. Itulah panggilan dari jihyo atau nam...