Part 14

910 78 1
                                    

Jihyo duduk bersila di atas bangku itu menghadap Baekhyun. Baekhyun pelik dgn jihyo. Namun masih dibiarkan.

Jihyo: Boleh tak, Encik luah kan?! Encik juga ckap yg tasik ni tempat Encik luahkan segala perasaan?

Kata kata jihyo itu mengingatkan Baekhyun pada Taeyeon?!

Flashback

Baekhyun duduk di bangku awam berdepan dgn tasik. Permandangan tasik dipandang. Dia tengah kusut sekarang ni?! Kenapa orang yg dia sayang tinggalkan dia?

Baekhyun: Haraboji.. Kenapa tinggalkan Baekkie?

Tiba tiba, Baekhyun dapat merasakan ada orang duduk di sebelah nya. Terkejut Baekhyun dibuatnya.

Baekhyun: Chagi?

Taeyeon duduk bersila menghadap Baekhyun. Dipandang wajah Baekhyun tajam?! Sah! Boyfriend nya ini pasti ada masalah! Taeyeon mengengam tangan Baekhyun.

Baekhyun hanya membiarkan perbuatan Taeyeon. Dia tahu, pasti Taeyeon mahu memberinya semangat.

Taeyeon: Wae ni? Cuba luahkan? Tae ada dekat sini?! Maybe Tae boleh jadi Cikgu Motivasi Oppa ke?

Baekhyun memandang Taeyeon dgn pandangan redup. Taeyeon lah yg sentiasa ada bersama dgnnya saat susah atau senang.

Baekhyun: Kenapa orang yg Oppa sayang tinggalkan Oppa? Kenapa Haraboji tinggalkan Oppa? Siapa nak dengar Oppa luahkan perasaan Oppa?

Luah Baekhyun sedih. Air matanya mengalir. Taeyeon menyeka air mata Baekhyun. Dia menggeleng kan kepalanya berkali kali. Baekhyun faham.

Taeyeon: Lah!! Dah ajal dia dah sampai nak buat macam mana? Oppa kena redha tau. Oppa kan ada Tae? Tae akan selalu tadah telinga untuk dengar luahan oppa?!

Baekhyun: Gomawo, Chagi?!

Baekhyun memeluk erat tubuh Taeyeon.

End Flashback

Baekhyun: Huh!! Aku teringatkan bekas tunang aku?!

Jihyo: Mana bekas tunang Encik?

Baekhyun: Dia dah meninggal 2 bulan lepas sebab ada Kanser Otak tahap 4.

Jihyo tersentak. Dia dapat mendengar suara Baekhyun yg mulai kendur dan serak serak basah. Rasa simpati nya datang. Dipeluk tubuh sasa Baekhyun itu untuk menenangkan nya. Baekhyun terkaku.

Jihyo: Mianhae?! Jeongmal Mianhae.. Kalau saya tahu.. Saya takkan tanya..

Baekhyun: Gomawo..

Baekhyun membalas pelukan jihyo. Dia berasa sangat tenang saat berada di dalam jihyo. Jihyo pula berasa sangat selamat berada dalam pelukan Baekhyun.

Lepas berapa minit, jihyo meleraikan pelukan. Kelihatan Baekhyun sangat comel pada waktu itu. Bibir nya mula membiru dek kerana sejuk. Jihyo yg perasan terus membuka jacket tebalnya dan memakai kan pada tubuh Baekhyun.

Baekhyun: Jom balik?! Dah lewat malam ni?

Sapa Baekhyun dgn lemah dan sopan. Dingin nya tiada selepas menangis. Jihyo, pertama kali dapat mendengar suara Baekhyun yg sopan itu. Dia tersenyum.

Jihyo: Kajja.

*******

Baekhyun memberhentikan kereta nya di perkarangan apartment. Dipandang sebelah. Huh! Tidur rupanya.

Baekhyun: Comel kau waktu tidur.

Kata Baekhyun ikhlas dari hati. Kelihatan jihyo sedang tidur sambil berpeluk tubuh. Baekhyun menghembus nafas dan mengejut jihyo.

Baekhyun: Yahh!! Ireonna.. Dah sampai.. Tak nak masuk ke?

Jihyo mamai. Seperti biasa, pasti muka comel dibuat. Pipi nya dikembungkan sedikit mulut nya muncung donald duck. Geram pulak aku tengok dia ni.. Comel.

Jihyo: *tenyeh mata* Dah sampai.

Baekhyun: Hurm!

Jihyo: Gomawo..

Kata jihyo sambil membuka pintu kereta.

Baekhyun: Jihyo Yah!!

Jihyo memaling kearah Baekhyun.

Baekhyun: Gomawo sebab teman kan aku untuk harini.. *senyum*

Jihyo terkaku. Apa dia tak bermimpi. Senyuman dia?! Pergh.. Menusuk kalbu. Inilah kali pertama jihyo melihat senyuman Baekhyun kepadanya. Selama ni ada juga, tapi bukan dengan nya.

Jihyo: Nae~ 

****
Baek Holding

Jihyo masuk ke dalam bilik nya. Kelihatan ada beg kertas di atas meja nya. Jihyo mendekati meja nya itu. Jacket tebal. Jihyo mong sekejap. Dia ternampak ada kertas di atas meja nya. Kertas itu diambil.

Gomawo... Ni Jacket kau?! Sorry semalam aku tak pulangkan.

P/s: Semalam kali pertama kau tengok aku tersenyum. So? Kau bertuah. Tapi kalau kau nak tengok lagi senyuman aku! Memang susah lah nak tengok!

Jihyo mencebik. Eleh! Skema. Jihyo mengambil beg kertas itu lalu meletakkan di bawah meja. Biarlah. Jihyo mengeluar kan dokumen dokumen untuk disemak.

Tock tock

"Masuk"

Wanita yg berbaju mengandung itu masuk ke dalam pejabat jihyo. Dia membawa beberapa buah dokumen.

Jihyo melihat wanita itu. Dia mengukir senyuman. Wanita itu membalas senyuman jihyo.

Wanita: Pn. Jihyo.. Ini dokumen dokumen yg Puan kena check.

Jihyo: Ok! Gomawo Lizzy.. Jaga diri ye? Jangan terlalu stress.. Kalau rasa ada banyak kerja. Bagi saya buat sedikit. Biar ringan sikit beban awak tu.

Lizzy: Tak yah susah susah lah Puan. Saya boleh buat sendiri.

Jihyo: Kalau awak rasa awak mampu. Awak buatlah. Kalau awak tak mampu, biar saya handle semuanya.

Lizzy: Puan banyak susahkan diri Puan.. Saya hargai sangat Puan.

Jihyo: Itu tugas saya, Lizzy. Oklah! Awak boleh keluar. Lagipun hari ni saya nak awak balik awal. Saya tengok awak ni tak larat.

Lizzy: Tapi Puan.. Kerja saya banyak lagi.

Jihyo: Tu biar saya handle.

Lizzy: Gomawo Puan. *bow banyak kali*

Jihyo: Nae~

Lizzy pun keluar dari bilik jihyo. Bahagia nya rasa. Jihyo memang seorang caring dan penyayang.

-TBC-

Married With A Cool Guy (C)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora