Jihyo memaling ke arah orang yg memegang bahu nya itu. Dia mengukir senyuman saat melihat orang itu.
Jihyo: Tzuyu... I miss you
Kata jihyo lalu memeluk erat Tzuyu. Hesy! Mula dah drama dia ni?!
Tzuyu: Tak payah nak drama sangat boleh tak?! Baru berapa hari tak jumpa dah rindu.
Jihyo meleraikan pelukan. Dia tersengih kerang busuk.
Jihyo: Jomlah cari tempat.
Tzuyu mengangguk. Mereka pun mencari tempat untuk duduk. Selepas mendapat tempat, berapa minit kemudian waiter cafe itu pun datang mahu mengambil pesanan.
Tzuyu: Fresh Orange.
Jihyo: Fresh Orange juga.
Waiter: Ok! Makan.
Jihyo: Spaghetti Bolognese 2
Selepas mendapat pesanan. Waiter itu pun pergi. Tzuyu menjegilkan mata nya pada jihyo. Jihyo pelik. Apa kena dgn kawan aku ni?
Tzuyu: Macam mana kau tahu yg aku akan order speghetti bolognese?
Jihyo menghela nafas lega. Pft, buat suspen orang aje.
Jihyo: Macam lah aku baru kenal kau semalam!
Tzuyu tersengih. Dia mengusap belakang lehernya yg semestinya tak gatal. Kemudian, Tzuyu mula serius. Duhai! Apa pulak penyakit kawan aku sorang ni?!
Jihyo: Kau dah kenapa?! Macam orang tak betul aku tengok! Kejap serius, kejap ceria.. Macam macam reaksi kau.. Seram sejuk pulak aku kat kau ni!
Tzuyu: Weii.. Staf office dah tahu kau dah kahwin.
Jihyo: What?! Siapa yg bagitahu?
Tzuyu: Siapa lagi kalau mulut celupar tu.
Jihyo: Tch!! Suka cari pasal betul lah?! Dia tahu dari mana? Dia tahu tk aku kahwin dgn Daun pudina muka batu tu?
Belum sempat Tzuyu mahu membalas. Makanan yg mereka pesan sudah pun sampai. Selepas sahaja waiter itu lenyap dari pandangan, Tzuyu menyambung kata katanya yg tergendala itu.
Tzuyu: Dari mana dia tahu tu aku betul betul tak tahu. Tapi kau jangan risau.. Dia tak tahu kau kahwin dgn Encik Baekhyun.
Jihyo menghela nafas lega. Nasib baik.Jihyo: dah! Jomlah makan..
Tzuyu mengangguk, lalu mereka pun makan. Pft.. Sedap nya.. Terliur author nak makan jugak!! Siapa terliur jugak buat rolling eye.
********
Malam (lepas makan+ dalam bilik)Lepas 'packing' baju untuk ke rumah eomma Baekhyun esok! Jihyo duduk di birai katil. Sekarang ni satu office dah tahu dia dah berkahwin. Jadi kena jaga perangai lah. Aigoo..
Jihyo P.O.V.
Lepas sahaja packing baju aku dan juga Baekhyun. Aku terus duduk di birai katil. Sakit belakang aku banyak menunduk. Walaupun perkahwinan ni paksa, tapi aku bukan lah derhaka sangat sampai buat hal masing masing. Aku ada lah buat hal hal orang yg dah kahwin ni macam kemas baju dia, masak untuk dia. Macam tulah.
tiba tiba kata Tzuyu terlintas di benak fikiranku. Huh!! Boring lah macam ni?! Kenalah aku jaga perangai nanti. Kalau tak?! Habis habis.. Mulut orang mana boleh kawal. Karang jadi gosip pulak kata orang 'dah kahwin tapi gatal lagi'..
Aku mengeluh. Huargh! Apalah nasib aku?! Nasib orang tak tahu suami aku tu C.E.O Baek Holding. Kalau diorang tahu rasa nya terkejut lah jawabnya.
Tiba tiba pintu bilikku dikuak dari luar. Terpancul Baekhyun di hadapan muka pintu itu.
End P.O.V
Baekhyun masuk ke dalam bilik. Kelihatan jihyo sedang duduk di birai katil. Terus Baekhyun berdiri di hadapan jihyo.
Baekhyun: Kau tunggu aku ke? *smirk*
Jihyo menyengetkan bibirnya. Geli geleman mendengar ayat itu. Boleh muntah pelangi dibuatnya.
Jihyo: Ew.. Xde masa lah.. Saya terfikir something lah.
Baekhyun: Kau terfikir apa? Share ah dgn aku?!
Kata Baekhyun duduk di sebelah jihyo atas katil. Dipandang wajah jihyo sekilas. Dia akan cuba untuk mencintai isterinya sepenuh hati. Dah ditakdirkan jihyo dalam hidupnya ini.
Taeyeon cinta pertama nya, jihyo masa hadapan nya. Dia akan cuba 100% untuk melupakan Taeyeon. Pemergian Taeyeon digantikan dengan jihyo dalam hidupnya. Semoga hati nya terpaut pada jihyo satu hari nanti.
Jihyo: Huh!!! Staf staf dekat pejabat Encik...
Kata jihyo dipintas oleh Baekhyun.
Baekhyun: Kan aku dah cakap! Jangan lah nak ber'Encik' encik dgn aku.. Kalau dekat pejabat tak pe lah..
Tegas Baekhyun. Jihyo ni kena tegas sikit. Itulah yg appa jihyo. Jihyo mencebik. Dah orang lupa nak buat macam mana. Jihyo malas nak bertengkar dgn Baekhyun dia hanya berdiam diri sahaja.
Jihyo: Sorry.. *tertunduk*
Baekhyun terkesima. Apa dia tak salah dengar. Jihyo minta maaf? Hai, lain benar jihyo yg dia kenal ni?! Melihat jihyo tertunduk membuatkan Baekhyun rasa bersalah. Lah! Baru sound sikit.
'Alahai Baekhyun oiii.. Kau lupa ke?! Jihyo tu kan tengah bendera merah! Mana lah boleh kawal emosi.'
Baekhyun: I am sorry jihyo ahh.. Aku lupa pulak kau sekarang ni tengah bendera merah. Sorry.
Jihyo hanya mengangguk. Dia pun tak boleh kawal emosi nya itu.
Baekhyun: So?! Cerita lah.. Apahal kau jadi macam ni?!
Jihyo: Satu pejabat dah tahu saya dah kahwin.. Waaa....
Baekhyun: Baguslah tu.. Takde lah kau nak menggatal sana sini. Ingat!! Suami kau satu pejabat dgn kau! Satu tingkat sekali. Jangan sampai aku perhati kan kau sampai dalam bilik!!
Kata Baekhyun sinis. Jihyo mengetap bibir. Ingatkan boleh tenang sikit share. Tapi meleset. Kena pulak sinis dgn mamat ni.
Jihyo: Tch!! Dah lah.. Saya nak tidur..
Kata jihyo lalu menghempaskan diri nya di atas katil. Bantal peluk diletakkan di bahagian tengah. Baekhyun hanya menjadi pemerhati.
Selimut ditarik menutupi badan jihyo.
Jihyo: Tutup lampu sebelum tidur.
Kata jihyo dan terus melelapkan matanya. Sungguh dia mengantuk. Baekhyun hanya menggeleng. Penat betul jihyo hari ni. Baekhyun bangun dari katil dan menutup lampu. Kelihatan bilik itu masih lagi bercahaya dgn adanya lampu tidur. Baekhyun segera bergerak ke katil dan baring di sebelah jihyo. Baekhyun menarik selimut menutupi badannya dari terkena air cond. Berapa minit kemudian, dia akhirnya terlelap jua.
-TBC-
ESTÁS LEYENDO
Married With A Cool Guy (C)
RomanceDaun pudina muka batu. Langsung tiada secalit senyuman di bibir. Sama je dgn batu, takde beza nya. Memang sesuai sangatlah. Daun pudina- Sikap yg sentiasa dingin. Muka batu- Langsung tiada satu senyuman di bibir. Itulah panggilan dari jihyo atau nam...