Part 18

946 78 0
                                    

Jihyo dapat rasakan bahawa tempat yg dia tidur amat selesa. Dia tersenyum, matanya masih lagi tertutup.

Berapa minit kemudian

Jihyo membuka sedikit matanya. Aik! Badan orang? Badan siapa? Jihyo memerah otak nya untuk berfikir. Lama kelamaan  mata nya terbuntang.

Wachaaaa

Adoiiiiiiii

Baekhyun menggosok punggungnya. Dahinya berkerut. Mana tak nya punggungnya selamat mencium lantai bilik itu.

Baekhyun: Yahh!! Kau kenapa hah! Sakit punggung kau tahu?!

Jihyo: Macam mana Encik boleh ada kat katil saya ni?

Baekhyun: Yahh!! Kau sendiri yg suruh aku tidur atas katil kan? Takkan dah lupa kot? *smirk*

Muka jihyo merona merah. Ada ke? Aigoo.. Malu nya.

Baekhyun: Amacam?! Best sangat ke badan aku ni?!

Jihyo: Apa yg Encik merepek ni?

Baekhyun: Yelah! Kau peluk aku sampai aku ni tak de nafas nak ambil.. Lepas tu kepala kau baring atas lengan aku ni?!

Muka jihyo merah padam. Lebih dari tomato. Ya! Dia mengaku dia ada peluk seseorang, lepastu kepala dia baring di tangan seseorang. Tak sangka pulak itu Baekhyun. Dia sangka itu bantal dgn bantal peluk.

Jihyo: Diam lah!!

Kata jihyo seraya berdiri dan bergerak ke bilik air untuk mandi. Sebelum itu, sempat dia menggapai tuala untuk mandi.

Baekhyun: Baju xnak ambil ke? Kau nak suruh aku keluar dari bilik ni, memang tak lah! Baik ambil sekarang.

Jihyo mengetap bibir. Dia bergerak ke almari untuk mengambil baju. Dia mengambil baju lengan pendek( labuh) dan seluar pendek sahaja.

Baekhyun dari tadi menjadi pemerhati. Haha! Comel pulak tengok dia ni?!

*******
Dapur

Selepas menghidang makanan, jihyo mengambil tempat di sebelah Baekhyun yg tak habis habis bersembang dgn En. Song. Baru sehari dah akrab.

Jihyo mengambil lauk untuk menambah kan lagi rasa dgn nasi kosong itu. Tidak lupa untuk Baekhyun sekali. Lakonan tetap lakonan. Eceh!

Pn. Song: Nanti hyo dgn baekkie duduk dekat rumah eomma appa baekkie ye?! Eomma dgn appa tak boleh nak bagi korang stay kat sini.. Eomma appa kena pergi jepun 2 bulan.

Jihyo: Tapi eomma.. Hyo segan lah.. Kita orang stay kat rumah ni je lah eh?

Baekhyun: apa pulak chagi.. Tak payah lah segan segan.. Lagipun siapa nak jaga kita nanti? 

Jihyo: Bibik kan ada?

Pn. Song: Dah dah!! Kamu jangan nak mengada ye hyo?! Kamu tu bukan boleh jaga diri pun! Kalau tinggalkan rumah ni kat kamu?! Habis jadi sarang tikus.. Nasib bibik ada.. Kelam kabut?! Eomma kenal lah kamu tu?!

Jihyo membuat muncung donald duck. Baekhyun memandang jihyo sekilas. Tersengih sengih mamat tu dibuatnya.

Jihyo: Dah makan lah!

*******
Ruang tamu

Baekhyun: appa boleh cerita tak perangai hyo macam mana?

Tanya Baekhyun. Waktu itu, jihyo sedang membasuh pinggan di dapur bersama eommanya.

En. Song: Jihyo ni seorang yg kelam kabut.. Bila dia kelam kabut, nampak lawak sangat. Nak tahu tak?! Waktu dia sekolah menengah dulu.. Bukan boleh bangun sendiri. Eomma dia juga yg kejut. Kunci jam punya lah over.. Buka buka je pintu bilik dia, tengok.. Hurm! Habis jahanam jam dia baling. Itu tak tahu lagi bila dia berdikari. Eomma dgn appa tengok, makin lama makin rajin pula anak kami tu sejak tinggal sorang sorang.

Baekhyun hanya mengangguk faham. Tch tch.. Ganas juga jihyo ni!

Baekhyun: Erm.. Dia nakal tak waktu sekolah dulu?

En. Song: Hurm! Nakal.. Berapa kali eomma dgn appa kena panggil dengan pihak sekolah. Dia tu nakal sangat sangat. Suka ponteng kelas, buli junior..

Baekhyun: Kiranya jihyo ni queenka lah waktu kat sekolah dulu?

Tanya Baekhyun perlukan kepastian.

En. Song: Yup!

??: Hah! Cerita apa pasal hyo ni?

En. Song: Pasal perangai jihyo kat sekolah dulu..

Jihyo membuntang. What?! Kiranya dia dah tahu lah~ Ahh appa jahat.. Huarghhhh

Baekhyun: Tak sangka chagi queenka kat sekolah dulu.. Suka buli junior, suka ponteng kelas.

Merah padam muka jihyo itu. Jihyo melabuhkan punggung nya di sebelah Baekhyun. Manakala Pn. Song pula melabuhkan punggungnya di sebelah En. Song. Jihyo mengambil remote tv. Mahu tengok kartun.

Kartun Robocar Poli menjadi pilihan. Baekhyun memandang jihyo pelik. Isteri dia ni suka tengok cerita kartun ke?! Aigoo...

En. Song: Macam ni lah baekkie, jihyo habis makan aje ni lah kerja dia.. Kartun aje..

Baekhyun menggeleng. Tch tch tch.. Macam mana lah nak jadi mak budak kalau mak kepada budak tu perangai sebijik macam budak budak.

Pn. Song: Yahh!! Jihyo ahh.. Jaga sikit perangai kamu tu?!

Jihyo membuat muncung donald duck. Dia memandang wajah eomma nya. Tidak lupa dia mengembungkan pipinya sedikit.

Pn. Song: Ni lah akibatnya suka sangat tengok kartun. Donald duck je tahu.. 

Jihyo: Eomma ni?! Biarlah..

Pn. Song: Menjawab je tahu kamu ni jihyo..

Jihyo: Dah eomma cakap kalau kita tak salah kena menjawab..

Aigoo.. Mong nya lah anak aku sorang ni?! Hesy! Kalau aku tahu lah, xde nya aku nak ajar dia ni?!

Baekhyun mendekat kan mukanya pada telinga jihyo. Jihyo menjegilkan matanya. Apa kau nak hah!

Baekhyun: itu mak kau?! Cuba lah jangan menjawab.

Jihyo mengetap bibir. Ok! Aku salah..

Jihyo: Eomma.. Hyo setuju kalau duduk rumah eomma Baekhyun..

Pn. Song dan En. Song mengangguk. Mereka tersenyum. Akhirnya, tak menjawab dah jihyo ni?!

Jihyo: Hyo naik dulu lah, eomma appa.. Nak call someone.

Pn. Song: Nae~

Jihyo pun mendaki anak tangga untuk naik ke bilik.

-TBC-

Married With A Cool Guy (C)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora