Part 41

861 57 0
                                    

Hari ini ialah hari minggu. Jadi, Baekhyun dan jihyo cuti daripada bekerja. Baekhyun bangun dan keluar dari rumah. Dia menuju ke arah tempat surat rumah nya. Nak tengok, sama ada, ada tidak surat buatnya.

Baekhyun: Eik.. Ada satu surat.. *ambil surat* Siapa punya ni?

Ucap Baekhyun lantas membaca muka depan surat itu. Huh!! Buatnya. Dibelek belek setiap surat itu mencari nama pengirim. Takde??

Baekhyun tidak menghiraukan semua itu segera dia masuk ke dalam rumah. Tanpa disedari, perbuatan nya itu dilihat oleh seseorang.

Someone P.O.V.
Huh!!! Berbahagia lah korang.. Aku bagi chance.. Sampai masanya nanti! Aku akan dapatkan balik orang yang telah mencuri hati aku!!! Pandai curi, pandailah tanggung!

^>^>^>^>^>

Baekhyun melabuhkan punggung nya diatas sofa di ruang tamu. Di terus membuka sampul surat itu. Terasa suspen sahaja melihat surat itu! Huh.. Apa lah yang ditulis ni!

Untuk: Baekhyun

Haiiii baekkie.. How are you today?? Mestilah sihat kan sebab ada pengarang jantung disisi. Oh lupa! Apa khabar.. Cinta hati aku sekarang?? Dia baik baik je kan? Haraplah macam tu!

Aku tulis surat ni buat suka suka je tau!! Aku ada something nak bagitahu kau!! Nak tahu apa??

°

°

°

°

°

Entah lah!! Aku rasa macam nak straight the point lah pulak! Hurmmm.. Nak tak nak? Kau rase? Ahhh.. I know! Baik aku terus terang je lah! Lagipun.. Ini untuk pengetahuan kau jugak!

Ok! Aku bagitahu ehh? Harap kau tabah lah ye?!! Seriously, aku jujur kat kau!! Yanggggggg.. I love your wife.. Sangat sangat!!! So? Buat masa ni, berbahagia lah ye??? Sampai lah satu hari nanti! Aku akan rampas jihyo dari kau!! Ermmm.. Apa lah agak nya kalau aku.... Hurm!! Aku.. Hah! Aku buat something kat wife kesayangan kau! Hurmm.. Aku tahu kau marah! So? Aku masih ada akal fikiran lagi tahu! So?? Aku ada plan.. Kau nak tahu tak, apa plan aku! Ahh XYAH lah ye?! Bukan nya penting pun kan!

So? Be happy ye dengan lovely wife kau tu! One day, aku akan rampas jugak dia dari kau! Walaupun aku tahu, aku terlambat.. Salah kau jugak! Kenapa cari isteri cantik macam tu.. Lainlah kalau isteri kau tu NERD.. huh memang tak aku nak ambik!!

Aku akan buat apa saja demi mendapat kan apa yang aku nak!! Aku harap kau tak rosakkan lah plan aku ni ye?! Urmm.. Aku rasa, cukuplah sampai sini aje.. And bubye okay!!!

DIRI AKU?? HUH TAK YAH TAHULAH.. AKU RASA KAU TAHU KOT, SIAPA AKU!!

BUBYE.. GOOD LUCK OKAY ^_<

Baekhyun mengonyokkan kertas itu dengan hati yang membara. Kau memang cari nahas!!! Aku TAKKAN lah nak bagi suka suka je jihyo tu kat kau!! Huh..

Jihyo menuruni anak tangga. Dia baru sahaja lepas mandi, rambut nya basah kerana dia basuh rambut sekali. Dipandang wajah Baekhyun yang bengis itu menimbulkan 1001 persoalan di dalam kotak pemikiran. Dipandang tangan Baekhyun yang sedang menggepal sesuatu. Kertas??

Jihyo: Morning oppa?!

Ujar jihyo. Merajuk? Huh! Dah tak dah.. Yelah, dah kena pujuk mesti lh dah tak merajuk. Saja saja je.. Biar rapat sikit hubungan ni!

Baekhyun memandang jihyo. Segera dia mengukir senyuman.

Baekhyun: Morning.. Sorry bie! Oppa tak masak lagi lah!

Jihyo: Ehh sokay.. Kan ada roti kat dapur tu.. Makan roti dengan susu je lah ehh!! Lagipun hyo pening sikit tadi.. Tulah yang bangun lambat. Sorry eh oppa?

Baekhyun: Oppa faham. Tulah, kerja ni jangan serius sangat.. Kerja tu kerja jugak! Kesihatan no. 1 kena jaga..

Jihyo: Aip aip Dr. Baekkie..

Baekhyun tergelak kecil melihat karenah comel isterinya itu. Isterinya itu memang mencuit hati.

Jihyo: *pndg tngan Baekhyun * Kertas apa tu oppa? Macam penting je tu?

Baekhyun yang perasan itu segera menyembunyikan kertas itu di belakangnya. Jihyo hanya melihat perlakuan Baekhyun itu. Pelik tu memang pelik! Kot kot tu surat orang lain kot. Hurmm.. Sempat lagi jihyo berfikir positif terhadap suaminya.

Baekhyun: Meh sini bie.. Duduk sebelah oppa?! *tepuk sofa sebelah dia (?)*

Jihyo hanya akur. Dia melabuhkan punggung nya di sebelah Baekhyun. Dipandang redup wajah Baekhyun itu. Mata mereka bertaut.

Baekhyun: Erm.. Oppa nak bagitahu yang.. Kita akan pergi honeymoon!!

Jihyo: Yeke? Wow..

Ujar jihyo dengan teruja. Mesti cantik kan destanasi mereka ni. Baekhyun hanya menggosok kepala jihyo lembut. Pasal Kris berhenti tu? Ahh.. Jihyo dah pun tahu. Pelik juga dia, tiba tiba saja nak berhenti kerja.

Korang ingat lagi kan? Yang kris bagi satu surat tu dekat Suzy suruh bagi dekat Baekhyun! Hah.. Sebenarnya, tu surat berhenti kerja dengan perlucutan jawatan.

Baekhyun: Bie rasa, tempat mana nak jadikan tempat honeymoon kita? Lagipun! Sejak kita kahwin ni, tak pernah kita pergi honeymoon.

Jihyo: Haha.. Tak pe lah oppa.. Hyo ok je, kalau tak pergi honeymoon pun. Ermm.. Hyo tak de idea lah oppa, tempat mana kita pergi. Hurm!! Oppa rasa, mana tempat paling best??

Baekhyun: Kampung?? Dah lama oppa tak balik kampung. Sejak Arwah Halboji (betul tak?) meninggal. Halmeoni pula, tinggal sorang sorang!! Kalau balik pun, mesti eomma dengan appa je! Oppa langsung tak balik!

Jihyo: Kenapa pulk?

Baekhyun: Entah lah.. Maybe sebab oppa takut teringat kat arwah.

Jihyo: Ouhhhh!! Ok oppa.. Kampung pun kampung lah. Mesti cantik permandangan dekat sana kan? Wow! Tak sabar betul..

Baekhyun: Memang cantik pun.. Ok!! Esok kita berangkat ye? Lagipun, eomma dengan appa kita dah tahu dah.. Semalam oppa bagitahu.

Jihyo: Huh!! Kenapa hyo tak tahu?

Baekhyun: Sebab oppa nk buat suprise?

Jihyo: Haha.. Ok lah.. Janji, ni pengalaman pertama hyo balik kampung! Sejujurnya, Hyo tak pernah balik kampung.

Baekhyun: Yeke? Alah!! Sian wife oppa ni, xpe.. Nanti hyo akan tahu juga macam mana permandangan kampung ye?

Jihyo mengangguk. Kemudian, mereka berdua pun bergerak ke dapur untuk sarapan pagi. Hari ni, jamah je lah Roti dengan Susu.

-TBC-

Married With A Cool Guy (C)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora