Hoofdstuk 23

663 19 5
                                    

" Jongens orde ! Dit is belangrijk toetsmateriaal" riep de leraar door het lokaal.
De klas was een complete chaos, iedereen zat omgedraaid en met elkaar te praten, sommige zaten te eten en de " populaire " meiden deden bij elkaar nagellak op.

Ik zat achterin, dat vind ik fijn. Is alles te overzien en mensen zien jou niet.
Ik had geen zin om in de chaos te zitten. In tegenstelling tot de rest zei ik niks. Ik zat na te denken. Is het tijd om mijn biologische moeder te ontmoeten?

" Hey mae ! Wat is er?" Ik draaide mijn gezicht.
" Niks Hoor" Thomas keek bezorgd.
" NU IS HET KLAAR ! Iedereen gaat een verslag maken over een onbekende griekse god ! En ik wil hem morgen hebben, 1200 woorden minimaal ! En gaat voor 10% tellen! " in een klap was de klas stil. Ik draaide mijn hoofd naar de leraar die leek te exploderen, in mijn ooghoek zag ik Thomas nog naar mij kijken, wat moest hij toch?
De opdracht van de leraar vond ik opzich nieteens zo erg, ik hield van geschiedenis en de grieksemythologie greep al tijden mijn aandacht.

De bel ging, eindelijk. Dit betekende pauze, konden die wilde dieren daar hun weekend bespreken, ik hoefde niks meer te horen in de klas over het wilde feest waar iedereen was.... Op een zondag?

Zou mijn biologische moeder zondag feesten okay vinden? Ik weet dan al waar ik ga wonen ! Als dat kan dan....
Als een zombie liep ik door de school, ik voelde me moe, misselijk en me hoofd bonkte.

" wat zie jij er vrolijk uit" grapte Hayden terwijl ze haar arm in de mijne haakte.
" ik voel me misselijk" zeurde ik.
" ga naar huis, op maandag gebeurt er toch niks op school, zeker niet na dat feest gisteravond" claimde Hayden.

Ze had er een punt.

" mee eens ik ga gewoon, ik bel je vanavond wel over wat ik heb gemist, goed?"
" je bent echt een nerd ave ! Je gaat niks missen en anders maakt een dagje niks uit"
" ik bel je toch, of je het nou leuk vind of niet" ik keek Hayden grijnsend aan.
" ga nou maar naar huis jij ! Je lijkt een echte zombie ga slapen" gooide Hayden terug, ze had geen comeback daarom zei ze dit ik weet het zeker. 
Ik gaf Hayden een knuffel en liep de school uit naar mijn auto.

" Avelin ! " een boze, harde schreeuw gierde over de parkeerplaats.
Ik keek op en zag Scott naar me toerennen.
Ik keek hem vragend aan.
" wat denk je wel niet? Mensen kunnen je zien!"
" waar heb je het over?"
" Je ogen zijn knalrood en je tanden zijn hoekig, waarom verander je op school?" Fluisterde Scott in mijn oor.
" Wat?" Mijn gezichtsuitdrukking veranderde van vragend naar paniek.
" wat gebeurd er? Wat moet ik doen?" De angst klonk door in mijn stem.
" stap in je auto we gaan naar de dierenkliniek" Scott was kalm, wat fijn was want hierdoor nam mijn paniek af. Hierdoor had Scott zo'n aanzien, hij wist wat hij deed. Hij kon echt leiden, hij is ook niet voor niks een ware alpha.

------

" je evolueert" beweerde Dr Alan Deaton.
" wat houdt dat in?" Ik was nog steeds in paniek, ik probeerde te doen alsof ik kalm was, maar vanbinnen brak het zweet me uit.
" Het betekent dat je niet meer afhankelijk van mij gaat zijn maar zelf kan gaan veranderen" legde Scott uit.
" Word ik een weerwolf?"
" dat denk ik niet" antwoorde Alan.
" wat ben ik dan?" Ik keek van Alan naar Scott en andersom.
" Ik denk een lynx" bevestigde Alan.
" Een lynx?" Ik trok me wenkbrauw op, dit is ongeloofwaardig.
" Ja, een katachtige" ging Alan verder.
" Ooh, dat is logisch !" Onderbrak Scott.
" ik ben een hond, jij een kat. Dat is balans ! "
Dat klinkt eigenlijk best logisch... En het is opzich ook leuk om uniek te zijn, niet waar?
" dus ben ik dan anders? " vroeg ik meer aan Alan dan Scott.
" Ik heb eigenlijk nog maar één keer van een lynx gehoord, ik zou het je niet kunnen vertellen"
" Fijn, dan mag ik het dus zelf uitzoeken?"
" Ooh maak je niet druk ave ! Het is bijna vakantie we komen er dan wel uit. We weten toch nog niks over germanos we hebben tijd"
Alweer stelde Scott me gerust. Ik gaf hem een toestemmend knikje.
" Maar dan breng ik jou naar school Scott en ga ik thuis zitten wachten tot ik mezelf onder controle heb"
" Dat is een goedplan, kom anders dagelijks langs Avelin, zo kan ik je beter in de gaten houden en misschien voorspellen wat er ongeveer gaat gebeuren"
" Dat is goed, dankjewel Dokter Deaton"
" zeg maar Alan" weer gaf ik een toegevend knikje.

" tot morgen dan" 
" Doeii Al"
" later jongens, ik hoor van jullie"

--------

Na een lastige terugrit die normaal 10 minuten duurt was ik eindelijk thuis.

Ik had zo'n geluk dat niemand op de weg zat, mijn ogen waren aan het veranderen, denk ik. Soms zag ik normaal en soms meer als schaduwen alles preciezer maar geen kleur en met minder detail. Het leek wel alsof ik kon inzoomen, waardoor je beter kon schatten.
Ik snap dat het handig kan zijn, alleen niet tijdens het autorijden en ook niet met een constante wisseling naar normale ogen.

Thuis heb ik eerst lopen eten, toen douche en toen even een power napje gedaan. Dan is het nu tijd voor mijn verslag over onbekende griekse goden.

Ik pakte mijn laptop en ging meteen naar google.
Ik googlede naar onbekende goden. Hierbij kwamen niet zo zeer nieuwr goden, maar andere benamingen voor de populaire goden.
Na 5 tot 10 minuten zoeken kwam ik op een webside met alle griekse goden. Geloof me het zijn er veel.
Ze zaten op alfabetische volgorde. Ik scrolde rustig naar beneden en scande elke naam vluchtig.
Abrupt stopte ik net scrollen.

Germanos.....

De naam er wel vergroot te staan. Enkele seconden keek ik alleen naar de naam, niet gelovend dat het er echt stond.

Ik klikte op de naam waardoor ik naar een pagina ging die geheel over hem ging.

Germanos is de griekse god van de maan.
Hij is de zoon van selene, de maangodin.
Maar hij is in de vergetelheid geraakt doordat hij naar de onderwereld was gestuurd. Naar hades.
Uit schaamte praatte Selene nooit meer over Germanos en verbandde ze hem van de maan en uit de stamboom.

Hij is toen op aarde terecht gekomen. Waar hij de weerwolven heeft ontwikkeld. Dieners van de maan, maar blijkbaar wou hij meer.

•*----------*•
Wat vinden jullie van de twist?

Okay even ter verduidelijking. Selene is de maangodin in de griekse mythologie, maar Germanos komt er niet in voor. Hij is een verzinsel.

Is deze twist naar de mythologie iets? 🙈

Ik heb momenteel toetsweek dus verwacht deze week geen nieuwe hoofdstukken meer ! Ik ga proberen na me toetsweek veel tijd te maken voor schrijven en dan langzaam een einde maken aan dit verhaal.

Laat een reactie achter, ben benieuwd🙈❤️

Teenwolf ; The sisterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu