"Rissa, aku nak cakap dengan kau sikit, boleh?" Fea menyoal Rissa yang sedang duduk menonton televisyen. Rissa menoleh, lalu memaling. "Kau nak apa?"
"Blah dari keluarga aku."
Rissa menoleh segera. Biar betul Fea bercakap seperti ini? "Kau cakap apa ni?"
"Pekak ke apa kau?-" Fea tertawa kecil, "-blah, berambos dari keluarga aku. Masih tak faham?"
Rissa segera bangun, "Oh, kau siapa nak halau aku, ha perempuan?"
Dengan menyilang tangan, Rissa menyambung, "Ingat sikit eh, kau tu dah lah GRO, sundal masa sekolah. That's why kau ni tak ada rahim, sebab Tuhan pun tak nak kasi anak kau ber'mak'kan sundal macam kau." Rissa tertawa kecil. "Dah ngaku kalah?""Berambus dari keluarga, hidup aku, parasit." Lalu Fea melangkah pergi.
"Sial punya betina." Rissa masih tidak berpuas hati, lalu dia mengejar Fea ke dapur. "Aku panggil kau lah sial!"
Rissa menarik rambut panjang Fea, membuatkan Fea tertarik ke belakang. "Sakitlah Rissa! Lepaskan aku!"
"Tahu kau sakit? Ambil ni!" Rambut Fea ditarik lagi, dan dicampak ke tepi. Fea jatuh tersungkur, menahan sakit di siku dan lututnya. Belum sempat Fea menoleh, rambut Fea ditarik lagi. "Sakitlah Rissaaaa!!!"
"Rasakan bodoh! Kau biadap dengan aku kan tadi! Ambil ni, rasakan!" Fea dicampak lagi, kali ini ke tabletop dapur mereka. Fea sempat mencapai pisau di atas tabletop sewaktu rambutnya ditarik. "Kau biadap dengan aku kan bodoh, rasakan ni bodoh!"
"KAU BUKAN TUHAN AKU LAH SIAL!" jerit Fea dan,
ZZAAAASSSSSSS!!!
Satu layangan hinggap ke pipi Rissa. "AAARGHHHHHH!!!"Rissa rebah ke lantai, terpancut-pancut darah membasahi lantai mozek berwarna putih itu. Menjerit dan meraung pula si Rissa kali ini. Dia meraba-raba pipinya yang terkoyak dan berdarah, sambil meraung-raung menangis kesakitan.
Fea terkedu. Dia nampak Rissa meraung-raung kesakitan di sebalik rambutnya yang sudah kusut-masai. Fea memandang tangannya, ada sebilah pisau dengan sedikit darah di genggamannya. Serta-merta, menggeletar kedua-dua belah tangan dan jarinya, terasa sejuk seluruh badannya. "Apa aku dah buat ni?" Fea terdiam seperti orang bodoh.
"KAU PEMBUNUHHHHH!" Rissa meraung.
"Tak! Aku bukan pembunuh, aku tak bunuh!!!" Jerit Fea.
"KAUU PEMBUNUHHH!!!!!!!" Raungan Rissa membuatkan Fea berang.
"AKU TAK BUNUH LAHHHH BODOHHH!!!" jerit Fea dan serentak dengan itu, pisau itu dilayangkan ke arah Rissa, namun terhenti. Rissa menjerit, dan menangis.
Fea terdiam. Tangannya menggeletar lebih kuat dari tadi.
Ejie? Darah?
"Ejie..."
Fea segera berlari meninggalkan Rissa yang semakin meraung. Di dailnya nombor Ejie.
Talian disambungkan.
"Sayang, balik cepat. Saya-"
YOU ARE READING
KELABU
Short StorySayang manusia, berpada-pada. Macam kau buat baik dekat orang, pun berpada-pada. Cerita ini mungkin mengandungi jalan penceritaan yang tidak sesuai bagi pembaca berumur 18 ke bawah. Sebarang adegan ganas, lucah, dan kekasaran perlulah dipantau bagi...