"Jangan risau, semuanya okay sayang.." Ejie memperkemaskan pelukannya di kelilingku. Hangat, mampu meredakan sedikit keresahanku.
"Sayang.. saya takut.." Aku takut. Aku sudah mencederakan orang. Aku trauma, aku takut. Perasaanku kembali bergolak, aku mula meronta perlahan. Ejie mendakapku di dakapannya. "Jangan takut,sayang.. Saya di sini.."
"Jangan tinggalkan Fea.."
"Tak akan, sama sekali tak akan."
Baju Ejie aku ramas-ramas perlahan, menghilangkan cemasku. Ejie pula mengurut-urut belakangku, meredakanku. Mata aku perlahan-lahan tertutup, aku perlahan-lahan tenang dan pandanganku kelam.
***
"Kau ni memang perempuan tak guna! Dasar betina tak guna! Dah lah mandul, sekarang gila pula!" Suara itu memecah mimpi Fea. Fea terkejut, lalu menutup muka di dada Ejie. Ejie pula sedang mempertahankan Fea. "Bukan salah Fea, mak!"
"Bukan salah dia kau kata?? Hey nak! Dia ni dah mencederakan anak orang, kau boleh kata bukan salah dia?! Woi betina, kau ni dah baca-baca apa kat anak aku sampai bodoh macam ni sekali ha??!"
Tengking. Tuduh. Hina. Cerca. Maki. Jerit..
"Sayang.. saya takut.." bisikku perlahan. Ejie memujukku, "Jangan takut, sayang.. saya ada." Ejie memandang dua manusia di hadapan kami seraya berkata, "Mak jangan salahkan Fea seorang. Semua ni bukan salah dia!"
"Hey Ejie! Sejak bila ha kau reti menengking mak kau ni ha?!" Mak Rissa mencelah dengan nada menyindir.
"Sejak saya kahwin dengan anak makcik, dan mak. Jangan percaya sangat dengan anak perempuan ni, takut kecewa dengan perangai anak dia ni."
"Kau ni kan!" Suara mak Rissa meninggi.
"Dah jom sayang." Ejie membawaku ke tempat sebuah lif, meninggalkan mertuaku. Aku lihat jari Ejie menekan-nekan butang di lif itu, aku berkhayal.
"Saya masih di tempat pertama..?" Soalan itu terbit di bibirku, sedangkan aku sedang berkhayal.
"Masih sayang, selamanya pertama.." terasa dahiku dicium hangat oleh Ejie.
Aku rindu suasana ini. Aku, disayangi bagai puteri.
Ya,
Aku rindu semua ni.
YOU ARE READING
KELABU
Short StorySayang manusia, berpada-pada. Macam kau buat baik dekat orang, pun berpada-pada. Cerita ini mungkin mengandungi jalan penceritaan yang tidak sesuai bagi pembaca berumur 18 ke bawah. Sebarang adegan ganas, lucah, dan kekasaran perlulah dipantau bagi...