1: Intro

575 46 10
                                    

"James!" Riep mevrouw Potter. "Er is een uil voor je!"
James rende naar beneden en liep naar een raam waar een witte sneeuwuil zat met een pakketje aan haar snavel.
"Dank je.." hij bekeek de uil eens goed. "Ken ik jou?" De uil kraste en vloog weer weg.
James haalde zijn schouders op en liep terug naar zijn kamer waar hij vandaan kwam. Hij deed zijn slaapkamerdeur achter hem dicht en gooide het pakketje naast Lily op zijn bed. James' twee beste vrienden: Sirius en Remus en James' nog-niet-helemaal-officiele vriendinnetje, Lily, bleven bij James slapen deze vakantie en toen ze zich verveelden, kregen ze een bijzondere verrassing. Ze kregen een boek over hun toekomstige zoon, petekind en leerling. Dat was al weer een tijdje geleden maar ze praatten er nog steeds over af en toe.

"Wat is dat?" Vroeg Sirius verbaasd. Hij wees naar het met rood ingepakte pakketje dat op James' bed lag.
"Weet ik niet. Ik kreeg het net bij de post."
Lily pakte het op en keek James aan. "Mag ik het openen?" Vroeg ze eerst beleefd. James knikte en Lily stak haar hand in het geopende papier.
De jongens kwamen dichterbij zitten omdat ze graag wilden weten wat erin zat. Ze haalde er wat rechthoekigs en dik uit. Lily's adem schokte en ze mompelde: "Harry Potter.. geheime kamer?"
"Harry Potter en de Geheime Kamer." Zei Remus wat luider die over Lily's schouder meekeek. Lily pakte het inpakpapier weer waar het boek in verpakt was. "Wat raar.. geen afzender." Er viel een briefje uit een van de bladzijdes van het boek. "Oh een briefje: Hallo meneer en mevrouw Potter, jullie kennen mij niet maar ik heb veel over jullie gehoord, Sirius en Remus kennen mij (nog niet) maar dat maakt nu even niks uit. Dit boek gaat over uw zoons 2de jaar op Zweinstein. Het eerste boek had ik al gestuurd en ik hoop dat die is aangekomen. Groetjes, Anoniem. "
"Is dat.. een vliegende auto op de voorkant?" Zei Sirius grijnzend.
"Is dat het enige waar je aan denkt als je dit ziet?" Zei Lily geïrriteerd. "Nu kunnen we erachterkomen hoe het met Harry gaat en zal gaan!"
"Dat is ook belangrijk." Mompelde Sirius.
"Wil jij beginnen met lezen?" Vroeg Remus aan Lily. Lily knikte.
James sprong op en plofte schuin achter Lily.
"Ja ik wil weten waar mijn zoon dit jaar weer in terecht komt."

EVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVB

Nou dat was al de intro, zoals belooft heb ik hem op tijd (misschien niet, ik schrijf dit nu wel maar ik weet niet wanneer ik ga beloven hem te publiseren😂😂) en hopelijk word het weer een leuk boek!!!

Een Verrassend Bericht [Compleet]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu