Vergeet niet eens te kijken naar mijn andere verhaal: 'Pardon, weet u misschien welk jaar het is?'. Hopelijk is het leuk!!
Onderaan het hoofdstuk staat een belangrijk iets. Je ziet het wel. Kan niet missen! (haha)
(Harry Potter is niet van mij, jammer genoeg)EVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVB
Remus plukte het hoekje van de volgende enveloppe uit het boek terwijl hij hem ook aanpakte. "Hier komt de volgende aanwijzing:" zei hij. "Dit deel van Harry's leven is heel belangrijk voor me. Zonder hem.. nou ja."
Tijdens Gedaanteverwisselingsles zei Professor Anderling dat op 1 juni de eerste examens zouden plaatsvinden, over precies een week.
"De examens gaan gewoon door en ik hoop dat jullie druk aan het studeren zijn."
Druk aan het studeren! Harry had er geen moment bij stilgestaan dat de examens door zouden gaan, nu er zo'n noodtoestand heerste op het kasteel."Harry.." zei Lily. "Je moet wel studeren voor je examens. Zelfs je vader studeert voor zijn examens! Ja toch?" vroeg ze snel.
James keek Sirius en Remus snel aan. "Uh, ja - natuurlijk wel."-------------------------------------------------------EVB---------------------------------------------------
Op dat moment kwam Ginny Wemel naast Ron zitten. Ze maakte een gespannen en nerveuze indruk en Harry zag dat ze zenuwachtig met haar handen wrong.
"Wat is er?" vroeg Ron.
Harry besefte plotseling op wie Ginny leek. Ze wiegde heen en weer op haar stoel, precies zoals Dobby deed als hij op het put stond om verboden informatie te onthullen.
"Ik moet iets vertellen," Ginny haalde diep adem, maar op dat moment verscheen Percy Wemel. Hij zag er moe en bleek uit.
"Als je klaar bent, wil ik daar graag zitten, Ginny. Ik ben uitgehongerd." Ginny sprong overeind alsof haar stoel onder stroom stond, keek Percy angstig aan en rende weg.
"Percy!" zei Ron. "Ze wilde ons iets belangrijks vertellen! Misschien wel over de Geheime Kamer!"
"O, dat heeft niks met de Geheime Kamer te maken." zei Percy. "Ginny kwam een paar dagen geleden toevallig een lokaal binnen waar ik - nou ja.. het gaat erom dat ze zag dat ik iets deed en ik, eh, ik vroeg of ze daar niets over wilde zeggen."
"Wat voerde je uit, Percy?" zei Ron grijnzend.
"Geef die broodjes eens aan, wil je, Harry? Ik val om van de honger.""Wat heeft hij te verbergen?" vroeg Sirius geheimzinnig. "Iedereen heeft zo veel geheimen."
"Ik vraag me af of ze haar aanvaller gezien heeft," zei Ron, terwijl hij verdrietig naar Hermeliens starre gezicht keek. "Want als hij z'n slachtoffers van achteren heeft beslopen, worden we nog geen steek wijzer.."
Harry keek echter niet naar Hermeliens gezicht. Hij had meer belangstelling voor haar rechterhand. Die lag gebald op de dekens en toen hij zich over haar heen boog, zag hij dat ze een verfrommeld papiertje in haar vuist had.Van alle schrikwekkende beesten en monsters die ronddoelen in ons land is er niet één zo merkwaardig of dodelijk als de Basilisk, ook wel bekend als de Koning der Slangen..
"Natuurlijk!" riep Remus. "Het is een Basilisk! Daarom hoorde alleen Harry hem spreken. Harry spreekt Sisseltong!"
De bel die gewoonlijk de pauze aankondigde, ging echte niet. In plaats daarvan galmde de magisch versterkte stem van professor Anderling door de gangen.
"Alle leerlingen onmiddellijk terugkeren naar hun slaapzalen. Alle leraren ze spoedig mogelijk naar de leraarskamer, graag."
"Toch niet weer een aanval? Niet nu?" zei Harry.Ze verborgen zich in een kast en luisterden naar het gerommel van honderden mensen die boven door de gangen liepen en naar het open en dichtgaan van de deur van de leraarskamer. "Het is gebeurd," zei professor Anderling tegen de zwijgende docenten. Er is een leerlinge door het monster meegevoerd naar de Kamer zelf."
"Oh nee!" riep Lily. Ze sprong bij James op schoot en hij trok een deken over haar heen tot haar kin. "Ik vind dit geen leuk verhaal, jongens. Waarom moet mijn zoon dit nou weer allemaal mee maken?"
"De erfgenaam van Zwadderich heeft opnieuw een boodschap achtergelaten," zei professor Anderling, die doodsbleek was. "Vlak onder de eerste. Haar gebeente zal eeuwig in de Kamer liggen."
"Oh wat vreselijk," snikte Lily. "Toch niet Hermelien, hoop ik!" zei ze opeens.
"Nee, Hermelien zit veilig op de ziekenzaal, Lils." zei James troostend."Wie is het?" zei madame Hooch. "Welke leerlinge?"
"Ginny Wemel.""Nee!"
Harry voelde Ron geluidloos op de bodem van de kleerkast neerzakken.
"Morgen sturen we alle leerlingen naar huis," zei professor Anderling. "Dit betekent het einde van Zweinstein. Perkamentus zei altijd.."
De deur van de leraarskamer vloog open en even dacht Harry dat het Perkamentus zou zijn, maar het was Smalhart, die opgewekt glimlachte.
Sneep liep op hem af. "Precies de man die we zochten," zei hij. "De redder in de nood! Er is een meisje ontvoerd door het monster, Smalhart. Je grote moment is aangebroken. Je zei gisteravond toch nod dat je altijd al hebt geweten waar de ingang van de Geheime Kamer zich bevindt?"De jongens gaven deze opmerking een kleine grijns. Lily zat nog steeds in één gedoken onder de deken, op James' schoot.
"N-nou goed dan," zei hij. "Ik - ik ga maar naar m'n kamer, denk ik."
--------------------------------------------------------EVB---------------------------------------------------------
"Dit deel van Harry's leven is heel belangrijk voor me. Zonder hem.. nou ja."
Dat is de nieuwe (en bijna laatste) aanwijzing. Hopelijk lukt het!
En P.S. : Alles wat tot nu toe geraden is, is jammer genoeg fout. Kijk vooral dus naar andere comments van mensen, waar je kunt zien wat al geraden is. Wie de mistery verzender raad, wint!!
xx C
JE LEEST
Een Verrassend Bericht [Compleet]
FanfictionLees als eerste het verhaal: Een Saai Vakantie, dat is wel het leukst als je die als eerst leest. 4 punten over het verhaal: - de Sluipers (marauders) zonder Peter, hij is niet leuk. - Lily - een briefje met iets erop geschreven ...