9: De geheime kamer is geopend (Het Sterfdagfeestje)

300 29 5
                                    

Harry Potter is niet van mij!!!!!! J.K.Rowling heeft het geschreven, bedacht, uitgebracht, betaald, geld gekregen, enzovoort enzovoort. Sorry als jullie het Sterfdagfeestje erin wouden maar ik vind echt nou niet echt belangrijk voor het verhaal (als ik eerlijk mag zijn).. hihi :)

EVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVBEVB

"Ik lees dit wel." zei Sirius. "Klinkt spannend."

Harry hoorde het weer.
'Verscheuren.. openrijten... doden..'
Het was dezelfde stem, kil en moordlustig, die hij ook in de kamer van Smalhart had gehoord. Harry bleef staan, drukte zich tegen de stenen muur, fluisterde ingespannen en tuurde door de schemerige gang.
"Harry wat doe je-"
"Ik hoor die stem weer - stil -"
'... zooo'n honger... al zo lang..'
"Luister!" zei Harry dringend. Ron en Hermelien verstijfden en keken hem aan.
'..dood.. tijd om te doden..'
De stem werd zwakker. Harry wist zeker dat hij zich verwijderde - zich naar boven verplaatste. Vol angst en opwinding staarde hij naar het donkere plafond.
"Hierheen!" riep hij en hij holde de trap op naar de hal.
"Harry, wat zijn we-"
"SSST!"

"Net Lily met haar Dreuzel series." zei James. Lily gaf hem een klap op zijn hoofd.
"Helemaal niet! Ik zeg dat pas als je na drie keer er nog doorheen praat."

Harry spitste zijn oren. In de verte, een verdieping hoger en een stuk zwakker, hoorde hij de stem: '..ik ruik bloed.. IK RUIK BLOED!'
"Hij gaat iemand vermoorden!" schreeuwde hij. Hij negeerde de verbouwereerde gezichten van Ron en Hermelien, rende met drie treden tegelijk de trap op en probeerde ondanks zijn eigen dreunende voetstappen toch te luisteren.
Harry sprintte van hot naar her, gevolgd door een hijgende Ron en Hermelien. Hij bleef pas staan toen ze de hoek van de laatste, verlaten gang omrenden.
"Harry, wat moet dat allemaal?" zei Ron. "Ik hoorde niks."
Maar Hermelien snakte plotseling naar adem en wees. "Kijk!"
Iets verderop glom er wat op de muur. Langzaam slopen ze naderbij en staarden door het schemerduister. Tussen twee ramen waren letters van minstens derti centimeter groot geschilderd, die glinsterden in het licht van de flakkerende toortsen.

DE GEHIEME KAMER IS GEOPEND.
HOEDT U, VIJANDEN VAN DE ERFGENAAM.

"Wat betekent dat nou weer?" vroeg Sirius.
"Vast een slechte grap." zei James. "Grappen heten niet voor niets grappen. Ze moeten 'grappig' zijn, niet mensen de stuiten op het lijf jagen."
"BOE!" riep Lily en James schrok. Iedereen , behalve James, moest lachen.
"Je wordt bedankt, Evers." zei James grijnzend.

"Wat is dat ding - dat eronder hangt?" vroeg Ron. Toen ze dichter naar de tekst schuifelden, gleed Harry bijna uit; er lag en grote plas water op de grond Ron en Hermelien vingen hem op en ze slopen langzaam naar de boodschap. Ze beseften alle drie tegelijk wat het was en sprongen spetterend achteruit.
Mevrouw Norks, de kat van de conciërge, hing aan haar staart aan de toortshouder. Ze was zo stijf als een plank en haar ogen waren groot en starend.

"Jullie moeten daar weg." zei Remus. "Die kat, als Vilder daar achter komt, hebben jullie een nóg groter probleem die jullie nu al hebben."

"We mogen hier niet gevonden worden." zei Ron. Maar het was al te laat. Op de trappen klonk het rumoer van honderden voeten en de luide, opgewekte stemmen van mensen die lekker gegeten hadden. Het geroezemoes stierf weg toen de mensen die vooropliepen niet alleen de hangende kat zagen, maar ook Harry, Ron en Hermelien.

"Oh nee.." begon Lily. "Nee, nee, nee, nee. Niet goed. Weg daar, Harry!"

"De stilte werd verbroken door een stem die riep: "Hoedt u, vijanden van de Erfgenaam! Hierna zijn jullie aan de beurt, Modderbloedjes!"
Draco Malfidus had zich naar voren gewrongen. Met een schittering in zijn kille ogen en een bos op zijn meestal zo bloedeloze gezicht staarde hij grijnzend naar de hangende, roerloze kat.


----------------------------------------------------------EVB-----------------------------------------------------

Sorry dat het zo kort is, maar zoals ik al zei, ik vind het Sterfdagfeestje wel leuk, maar niet handig voor het verhaal. Het is wel gebeurd, alleen schrijf ik er niet over. Hopelijk snappen jullie het!!

cc X, o nee

xx C


Een Verrassend Bericht [Compleet]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu