"Where are you going pretty lady ? "
Emma tersentak apabila suara lelaki yang dia jumpa kat kedai tadi menyapa dari belakang . Emma teruskan lariannya sehinggalah .....
" I smell fresh blood here . Who is the lucky lady is going to get sucked ? Hahaha !" kata seorang lelaki yang bertaring panjang , berkuku seperti duri dan berpakaian seperti ahli sihir di hadapannya. Rupa macam pontianak !
Emma menghentikan langkahnya . Pandangan matanya kabur , kepalanya pening dan kakinya rasa seperti tidak berada di atas tanah . " Apa yang patut aku buat ni ? Nak lari , depan belakang ada makhluk . Ya Allah , tolong aku ! " kata Emma dalam hati ." Her body looks good as her blood too ! Should we share ?" kata lelaki yang mengekori Emma dari tadi kepada lelaki yang tiba-tiba muncul itu . Lelaki-lelaki tersebut mendekati Emma Tania dengan perlahan . Emma menjerit sekuat hati tapi malangnya tiada siapa yang dengar !
" Don't you dare to touch my girl ! "
Nafas Emma yang tersangkut-sangkut , kini mula lancar . Akhirnya ada hero muncul !
" Wow ! New victim ! Should we try him first ?"
"Go and find a safe place !" kata penyelamat itu kepada Emma . Emma segera berlari ke semak samun.
Pontianak-pontianak yang ada di hadapan mata Emma dibelasah teruk oleh penyelamat tadi . "Wow , dasyat betul mamat ni ! Dia ni pontianak jugak ke ?" kata Emma dalam hati . Tiba-tiba lelaki tersebut hilang dari pandangannya . Emma segera bangun dan mencari lelaki tersebut . " Cepat betul mamat ni lari , baru nak cakap terima kasih tadi " kata Emma sambil mengeluh."I'm home !" kata Emma .
"Oh my god Emma , where did you go ? " kata Sarah risau.
"I just went to shop . Why ?" jawab Emma selamba.
"You know what ? I'm so scared ! I saw Mr. Candy Man outside our house ! " kata Sarah takut.
"Hahaha . Are you trying to make a joke ? Well , it's funny ! " kata Emma sambil ketawa .
" No ! It's true !" kata Sarah.
"Well , it's just your imagination Sarah ! Just go to sleep okay ? " kata Emma sambil berlalu pergi .Emma mengemas tempat tidurnya dan sedia untuk tidur.
"Fuhh , ngeri betul benda tadi . Tapi kenapa pontianak London tak sama dengan pontianak Malaysia eh ? Pontianak kat London rupa lawa - lawa , pontianak kat Malaysia ? Hmm , muka macam sambal belacan je ! " kata Emma . Memang betul ! Pontianak kat London ni memang lawa-lawa . Baik lelaki atau perempuan . Tapi satu je yang special , kalau nak mangsa , nak cari badan yang bentuk "pir" je . Katanya lebih sedap darahnya . Aduhai !.Sedang Emma lena tidur . Tiba-tiba !
YOU ARE READING
SUAMI AKU VAMPIRE
Mystery / Thriller"Maafkan aku Emma . Aku terpaksa" "Kenapa Adam ? Kenapa awak buat macam ni ?"