"Are you okay ? "
Mata Emma Tania hanya tertumpu pada wajah kacak yang berada dekat dengan mukanya . Is ! Tetap kacak macam dulu ! Tangan Emma yang sedang merangkul leher Is itu segera dilepaskan apabila menyedarinya bahawa orang di sekeliling sedang memerhati . Is turut meleraikan pautan tangannya pada pinggang langsing milik Emma Tania ."I'm okay . Thanks sebab selamatkan Nia " .
Nia ? Sudah lama dia tidak memanggil dirinya "Nia" . Nama panggilan manja yang hanya boleh digunakan antara dia dan Is .
" Nah , small matter . By the way , Nia cantik sangat malam ni " puji Is .
" Thanks , Nia pergi dulu . Nanti kita borak . Okay ? " kata Emma sambil tersenyum . Emma melangkah ke dapur sambil menundukkan kepalanya . Malu ! Macam manalah boleh tersadung ni ? Mesti sebab dress tu labuh sangat ." Kakak ! You look amazing ! Tapi macam mana kakak boleh tersadung ? " tanya Karlya selamba .
Ish . Karlya ni ! Time ni jugak nak tanya . Spoil betul !
"Hehe . Maybe dress ni labuh sangat kot " jawab Emma malu .
"Tania . Tolong letak cheese tarts ni kat luar " arah Puan Emma Karmila .
Emma mengangguk dan segera mengatur langkah ke meja hidangan berdekatan dengan kolam renang . Wah ! Banyak betul makanan . Emma terpegun .
"Long time no see , Nia " suara maskulin menyerpa dari belakang Emma .
"Oh Hai Is . Long time no see too " jawab Emma .
"So , how's your life now ?" tanya Is sambil melemparkan senyuman yang menawan hati itu !
"Good ! How's yours ? Nia tengok kat FB Is bukan main seronok lagi travel sana sini " tutur Emma .
"Haha . So selama ni Nia stalk Is eh ?"
"Eh , mana ada . I'm just checking okay !"
"Haha . By the way , Nia still tak berubah . Tetap sama je ."
"Really ?"
"Yes ! Still cantik , ayu , sopan macam dulu . I'm wondering if you have a boyfriend ?"
"Ah , thank you ! But still , sapa yang nak kat Nia yang old fashion ni ?"
"Haha-"
Baru sahaja Is mahu menyambungkan kata-katanya , Puan Emma Karmila menjelma .
"Tania sayang . Jom masuk dalam . Mama nak kenalkan Tania kat kawan-kawan mama"
"Okay . Nia masuk dulu . Nanti kita sambung borak lagi eh Is " . Is hanya mengangguk .Semasa Emma berjalan menuju masuk ke dalam rumah , dia melihat seorang lelaki yang berpakaian serba serbi hitam . Kacak ! Anak kawan mama ke ? Lelaki tersebut memandang Emma. Melihat pada gerak bibir lelaki tersebut , seperti sedang berkata sesuatu . Emma hanya memandang . Kemudian lelaki tersebut senyum lalu pergi . Ish ! Pelik !
"Hi guys . Ni puteri sulung I . Emma Tania . Just call her Tania "
"Wah cantik betul puteri sulung you ni ! Macam orang putih ! " kata Datin Hanis Zalikha . Pengarah urusan jenama tudung CAKENIS .
Emma hanya tersipu malu . "Excuse me . Tania nak pergi toilet sekejap "
Emma berlalu pergi .Di dalam bilik air
Emma berasa tidak selesa . Rasa seperti sedang diperhati . Ada hantu ke ? Ish . Jauhkanlah . Rungut Emma dalam hati .
Emma melihat dirinya pada cermin . Bedak jenama April Skin yang dicalitnya tadi masih elok . Maklumlah produk kecantikan Korea memang begitu . Kekal lama . Muka pun nampak cantik .Tiba-tiba....
"Hi" . Suara garau menyerpa dari belakang . Emma tidak berani untuk menoleh . Dia hanya diam membatu . Lelaki tersebut perlahan-lahan berjalan ke hadapan dan berbisik pada telinga Emma Tania . "I miss you" . Tiba-tiba lampu bilik air terpadam . Emma menjerit sekuat hati " AAAAAAAAAA !!!!!!!! "
YOU ARE READING
SUAMI AKU VAMPIRE
Mystery / Thriller"Maafkan aku Emma . Aku terpaksa" "Kenapa Adam ? Kenapa awak buat macam ni ?"