12- Mana dia ?

7.1K 344 0
                                    

Emma Tania POV

Sedang aku mengelamun , tiba-tiba lelaki tersebut melangkah kehadapan sedikit demi sedikit . Lelaki tersebut mengangkat sedikit dagu aku supaya pandangan kami bertaut . Aku menatap wajah kacak milik dia , tiba-tiba aku teringkatkan kes yang berlaku kat London 2 tahun lepas .

"Tania !"

Aku segera mengalihkan pandangan dan beranjak ke belakang sedikit .

"Alamak . Maaf aunty ganggu " , kata Aunty Susan sambil menundukkan kepala.

"Eh takpe . Tania pergi tukar baju jap" .

Aku perasan mata lelaki itu tidak lepas dari memandang aku .

Beberapa minit kemudian

"Dah , jom pergi kaunter . Aunty nak settlekan beberapa perkara sikit" .

Aku menuruti sahaja arahan Aunty Susan . Yang membuatkan aku hairan , mana lelaki tadi ? Batang hidung dia pun tak nampak ! Haihh , peliknya !

"Tania duduk dulu . Aunty nak ambil resit jap" . Aku mengangguk .

Aunty Susan POV

"Hello Puan . Tania dah siap fitting ".

"Really ? Good ! Dia dah jumpa Adam tak ?"

"Dah . Tapi I rasa Tania tak kenal dia lah"

"Kalau macam tu , you lengah-lengahkan masa"

"Okay" . Aku mematikan perbualan telefon dan mengambil resit di dalam laci .

Emma Tania POV

Kringgg kringgg

Aku segera menjawab panggilan dari mama .

"Hello mama , Tania dah siap fitting ni "

"Good ! Okay tak baju tu ?"

"Okay je . Mama bila nak ambil Tania ni ?"

"I'm so sorry sayang . Mama tak dapat ambil"

Darah aku mengalir laju . Ya . Aku marah . Aku memang marah kalau orang mungkir janji !

"Mama..... "

"Hmm , Tania ingat tak mama ada cakap yang Tania akan jumpa bakal suami Tania dekat butik ?"

"Ingat . So ?"

"Well , he's there !"

"Really ? Tania tak nampak pun " .

Aku mengeluh . Tiba-tiba aku teringatkan lelaki kacak tadi . Takkanlah dia bakal suami aku ? Terlalu perfect untuk aku yang tak seberapa ni !

"Okaylah Tania . Got to go . Tania jangan buat perangai depan bakal suami Tania tau ! Bye"

Belum sempat aku menjawab , mama terlebih dahulu mematikan talian . Hish ! Mama ni memang suka tau buat aku macam ni . Terpinga-pinga macam budak tadika !

"Hello" .

Suara garau yang sama menyerpa dari belakang . Aku menoleh . Eh ? Lelaki kacak ni lagi ? Tadi hilang , sekarang ada balik ! Misteri betul ! Kali ini aku tidak mengelamun sebaliknya menegur dia semula .

"Hello" , kataku sambil mengukirkan senyuman .

"Saya tak sempat nak kenalkan diri saya kat awak tadi . Nama saya Adam" . kata lelaki tersebut sambil menghulurkan tangan untuk bersalaman .

"Emma" , aku bersalaman dengan Adam . Sejuknya tangan dia . Macam ais beku . Tak ! Lagi teruk dari ais beku !

"Sejuk ke tempat ni ? " Tak semena-mena mulutku mengeluarkan soalan begitu .

"Hehehehe " . Dia hanya ketawa .

Adam POV

Hish kau ni Adam ! Yang pergi hulur tangan nak salam tu kenapa ? Gatal sangat nak salam ! Nanti rahsia bocor , baru padan muka kau !

"Hehehehe" .

"Awak ada nak pergi mana-mana ke lepas ni ?"

"Takde" . Jawabnya pendek .

"Kalau macam tu , jom keluar date !" kataku teruja . Wait ! Date ?! Kau cakap apa tadi Adam ? Kenapalah mulut ni lancang sangat ?!

Emma Tania POV

"Kalau macam tu , jom keluar date !" , kata Adam teruja .

Fikiranku terhenti seketika . Jantungku berdegup laju . Dia ni biar betul ?! Baru tahu nama aku , terus ajak date ?! Tiba-tiba , aku teringatkan sesuatu . Entah-entah , dia ni memang betul BAKAL SUAMI aku ?!

SUAMI AKU VAMPIRE Where stories live. Discover now