11 - Fitting

7.2K 330 7
                                    

"Tania ! Dah siap ke belum ?" , jerit Puan Karmila dari tingkat bawah .

"Kejap kejap " , jawab Emma .

"Mama tunggu dalam kereta" , kata Puan Karmila .

Emma Tania POV

Aku cepat-cepat masuk ke dalam kereta dengan tercungap-cungap.

"Tania okay ke ni ? Kenapa macam semput je ?" tanya mama kepadaku .

Aku hanya menunjukkan "thumbs up"(👍🏻) pada mama .

"Nanti Tania akan jumpa bakal suami Tania kat butik " . Kata-kata mama membuatkan aku terkejut . Bakal suami ? Kat butik ? Mama cakap pergi fitting baju je . Mama tipu aku !

"Ok" . Aku hanya membalas seperti nak tak nak je . Malas nak bergaduh lagi .

Di butik

"Puan Karmila !" , sapa seorang wanita yang kelihatan berumur 30-an . Pekerja butik lah tu .

"Susan !"

Aku hanya mengekori mama dari belakang .

"Ini mesti Emma Tania kan ? Cantik !" . Pipi aku mula membahang . Blushing ! Ada orang puji aku .

"Yes . Ini anak I , panggil dia Tania , k ?"

"Okay . Now , shall we ?"

"Tania , ikut aunty Susan . Dia dah prepare baju untuk Tania" . Aku hanya mengangguk . Sebenarnya , mata aku melilau mencari bakal suami aku . Tapi dari tadi , susuk tubuh seorang lelaki pun tidak kelihatan di dalam butik . Mana dia ?

"Tania tunggu sini kejap eh ? Aunty pergi ambil baju jap "

Aku mengangguk . Tiba-tiba telefon aku berdering . Ada mesej masuk . Dari mama .

Mama: Tania , mama ada hal kat office . Nanti dah siap , call mama k ? Sorry syg .

Aku mengeluh perlahan .

"Tania ... Nah ni baju dia . Fitting room kat belakang sana . Aunty tunggu kat sini"

Aku hanya mengangguk . Sakit jugak leher aku asyik mengangguk je macam burung belatuk .

Beberapa minit kemudian

"Tania ? Okay ke kat dalam tu ?" .

"Okay" , balasku .

Kemudian aku keluar dari fitting room tersebut . Aku melihat diriku pada cermin . Cantik . Eh ? Puji diri sendiri !

"Wah ! Gorgeous ! Tania okay ke dengan baju ni ?"

"Okay ! Okay sangat. Baju ni memang cantik . Thanks aunty" , kataku sambil meneliti labuci-labuci pada bajuku .

"Baguslah macam tu . Nanti aunty bungkuskan untuk Tania . Tania pergi tukar baju k ? Aunty ade kat kaunter" .

Aku hanya membalas dengan senyuman . Aku melihat diriku pada cermin . Aku mula mengelamun .

"Hey"

Tiba-tiba , suara garau menyerpa dari belakang . Aku menoleh dan seorang lelaki kacak berdiri di hadapan aku . Memang kacak ! Rambut berwarna keperang-perangan , mata berwarna hazel , kulit putih , bibir berwarna pink , tinggi ! Macam mamat K-POP ! Wah ! Dahlah aku ni K-POPPERZ !! Arghhhh !

Sedang aku mengelamun , tiba-tiba ......

SUAMI AKU VAMPIRE Where stories live. Discover now